Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nagel-Group se extinde in Romania in asociere cu Whiteland Logistics

La inceputul lui iulie a fost anuntata extinderea grupului Nagel in Romania, prin preluarea a 25% din actiunile furnizorului de servicii Whiteland Logistics. Nagel este o companie de familie fondata in 1935, specializata in servicii logistice pentru produse alimentare cu temperatura controlata. Pe langa momentul oportun oferit de situatia pietei, Romania prezinta un potential ridicat, fiind a doua tara ca marime din estul Europei, dupa Polonia.

 
Infiintata in 1993, la Bucuresti, Whiteland Logistics dispune, la ora actuala, de o retea logistica de distributie formata din depozitul central din Capitala si 11 platforme de cross-docking operationale in intreaga tara. Serviciile oferite includ depozitare, transport national si international si servicii cu valoare adaugata. „Cu ajutorul celor 280 de angajati, Whiteland Logistics asigura zilnic, la nivel national, un lant frigorific de aprovizionare si distributie neintrerupt, sigur si de calitate catre retailerii internationali si locali, magazine mari si mici“, a spus Andrei Rusu, directorul general al firmei.
In masura in care portofoliul de clienti se va mari, se va impune extinderea flotei si a retelei. „Vom tine pasul cu volumele generate de clientii noi care vor intra in retea, indiferent de locatie. Nu ne vom concentra doar asupra Bucurestiului“, a spus Andrei Rusu. 
Romania reprezinta una dintre pietele de interes pentru Nagel Group si reteaua sa, intrucat economia noastra este in continua dezvoltare, potrivit reprezentantilor companiei, necesitand din ce in ce mai multe solutii personalizate pentru segmentul serviciilor cu temperatura controlata.
Discutiile dintre cele doua companii au inceput in urma cu cativa ani, iar negocierile, in 2008, timp in care au avut si cateva colaborari. Prin acest parteneriat, grupul german se conecteaza cu piata romaneasca, iar Whiteland Logistics, cu cea europeana. 
Nagel Group se va implica activ in Romania prin Werner Schobel, care s-a ocupat si de dezvoltarea filialei din Ungaria si va fi responsabil si de clientii mari, asigurandu-se astfel transferul de know-how in ambele sensuri. 

Crestere de 10% pentru anul acesta
Piata romaneasca de logistica pentru produse cu temperatura controlata este fragmentata si nu a atins inca un punct de maturitate, astfel ca potentialul de care dispune pentru atragerea de clienti noi este crescut. Potrivit lui Andrei Rusu, 70% din piata de logistica la temperatura controlata inca reprezinta un segment de servicii logistice realizate in-house. „Exista potential in toate categoriile de produse. Deocamdata dorim sa schimbam putin viziunea pentru a putea intra pe mai multe canale. Va fi o evolutie naturala“, a completat acesta.
Anul trecut, cifra de afaceri inregistrata de Whiteland Logistics a fost de sapte milioane de euro, iar pentru 2011 este estimata o crestere de 10%. „Piata este imprevizibila si, la fel de bine, dintr-un singur client se poate dubla cifra de afaceri“, a mai spus Rusu.
Prin pasul realizat, reteaua de care dispun cei doi furnizori de servicii s-a extins, facilitand transferul de marfuri intre estul si vestul Europei prin utilizarea retelei europene operate de Nagel in 16 tari.

Prin grupaje se evita un exces de transport
Liniile de grupaj operate de compania germana exista deja, urmand sa fie extinse pentru a integra si Romania. Sistemul de lucru ofera pentru domeniul alimentar patru niveluri de expeditie a marfii din punct de vedere cantitativ prin grupaje, la tot atatea tipuri de temperatura: produse congelate, refrigerate, proaspete si la temperatura ambientala. 
„Am incercat sa promovam integralitatea: colectarea marfurilor de la centrele de distributie, pregatirea lor, servicii cu valoare adaugata, livrarea la magazine. Trebuie sa asiguram trasabilitate de 100% a lotului de produse. In momentul in care preluam un lot de la client, trebuie sa stim unde a fost livrat fiecare produs“, a spus Andrei Rusu. Grupajele reprezinta un sistem convenabil de lucru atat pentru furnizorii de servicii, cat si pentru clienti, evitandu-se astfel un exces de transport.
In Romania, in distributia produselor cu temperatura controlata provocarea e reprezentata de mediul rural, deoarece implica expeditii de volum mic pe distante mari.

Articole similare