Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania are nevoie de cel putin 15.000 de soferi profesionisti

In ceea ce priveste utilizarea fortei de munca din afara spatiului comunitar trebuie avute in vedere doua aspecte – legislativ si operational – este de parere Augustin Hagiu, presedinte FORT. Astfel, „in primul rand este necesara modificarea legii privind forta de munca in Romania, pentru ca discutam de un potential de angajati care provin din afara spatiului Comunitatii Europene si este necesara obtinerea anumitor derogari pentru a putea deschide piata fortei de munca in acest sens. Chiar daca oamenii vin si primesc drept de munca in Romania, mai trebuie obtinut atestatul profesional pentru conducerea autovehiculelor comerciale. Evident, este necesara cunoasterea limbii romane si este greu de crezut ca legislativul va accepta ca examenul sa se poata da intr-o alta limba straina.
 

Din punct de vedere al formarii profesionale nu este nicio bariera pentru a adapta suporturile de curs, eventual folosind o limba de circulatie internationala. In sase luni ar putea fi pregatit materialul necesar.“ FORT a cerut sa se gaseasca solutii pentru deschiderea pietei fortei de munca, pentru ca trebuie suplinita intr-un fel lipsa celor aproape 15.000 de soferi profesionisti din tara. Operatorii de transport marfa sunt deschisi pentru asemenea solutii, pentru ca in cazul soferilor de camion interactiunea cu tertii este minima si se poate merge si in echipaj, daca specificul activitatii o permite. Nu este insa si cazul celor de transport persoane, ­pentru ca soferii de autobuze si autocare trebuie sa inte­ractioneze cu pasagerii, iar acestia din urma pot avea probleme de incredere daca nu vad un sofer roman la volan.
FORT a solicitat inclusiv coborarea pragului de varsta pentru obtinerea permisului de conducere pentru categoriile C, D si E la 18 ani. Desigur, acest lucru nu ofera nicio ga­rantie asupra faptului ca soferii tineri vor si ramane in tara in urmatorii ani si nu vor pleca sa munceasca in Comunitate. Oricum, chiar daca se va reusi aducerea de soferi extra-comunitari, acestia nu vor putea fi folositi decat pe intern, pentru ca lupta birocratica pentru a-i putea trimite in Comunitate ar fi uriasa.

Articole similare