Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Incepe sa conteze si calitatea, nu numai cantitatea

Cresterea economica rapida din China, care a dus la amplificarea traficului rutier de marfa, cere acum un transport mai eficient si mai economic. De asemenea, noile taxele impuse in functie de greutate, ca si implementarea standardelor de emisii Euro 3 si 4, au ajuns sa stimuleze din ce in ce mai mult nevoia de vehicule performante, ceea ce a obligat piata chinezeasca sa-si schimbe structura.

Ca atare, transportatorii au inceput sa investeasca in vehicule de top din fiecare gama, dandu-si seama ca pretul – factorul care pana acum cantarea cel mai mult – nu este mai important decat un consum eficient, o performanta buna, un confort si o siguranta corespunzatoare sau o durata crescuta de functionare.

Producatorii europeni de vehicule comerciale incearca sa-si gaseasca locul pe aceasta piata cu perspective imbucuratoare, fie prin participarea la targurile de profil din China, fie prin „alierea” cu producatori si furnizori locali, mai bine ancorati in realitatile autohtone.

Cresteri pe toate segmentele
Conform statisticilor furnizate de Asociatia Producatorilor de Autovehicule din China (CAAM), piata vehiculelor comerciale chinezesti a inregistrat de la an la an cresteri substantiale. Primii 21 de producatori autohtoni de camioane usoare detineau in 2010 circa 98,5% din piata, iar modelele mai ieftine si de performanta mai redusa ocupau 80%. Specialistii sunt insa de parere ca in viitorul apropiat solicitarile de modele de top pot inregistra o crestere de 20% in fiecare an, pentru a se conforma cererilor pietei. In ceea ce priveste sarcina utila a acestora, camioanele usoare de 2-2,5 t utilizate in logistica urbana sunt cele mai populare modele de pe piata, insa si camioanele usoare de 3 t sunt din ce in ce mai cautate. In acelasi timp, modelele cu o capacitate mai mica de 1,5-2 t isi vor mentine cresterea cu pasi rapizi, insa ca inlocuitoare ale vehiculelor agricole.
Conform estimarilor analistilor din industrie, numarul de vehicule usoare trebuia sa creasca in 2011 cu 115%, urmand sa ajunga la 15 milioane de unitati comercializate pana in 2015 in conditiile in care, si in timpul crizei economice globale, volumul de transport a inregistrat o crestere substantiala, care, pana in 2015, se va mentine la circa 10%/an.
Vanzarile de camioane medii au atins 271.800 de unitati in 2010, cu 4,94% mai mult fata de anul precedent. Si, chiar daca in ultimii ani cresterea procentuala a vanzarilor de camioane din gama medie a scazut, cererea este inca stabila datorita avantajelor aduse transportului pe distante medii si scurte. Acesta este si motivul pentru care  cativa producatori de camioane grele au lansat pe piata chineza si modele de dimensiuni medii.
Si camioanele din gama grea au inregistrat cresteri continue, cu 1,02 milioane vandute in 2010, mai mult cu 42,2% fata de 2009.

Articole similare