TRANZIT  | 
27.07.2012 / 
Cristiana Sandulescu

Pentru a vedea pe pielea lor ce inseamna o calatorie prin Orientul Mijlociu si daca este intr-adevar atat de plina de pericole pe cat se vehiculeaza, delegatia UNTRR la conferinta de la Ashgabat a ales sa faca drumul pana in Turkmenistan cu masina.


Astfel, dupa Bulgaria, cu care suntem mai mult sau mai putin obisnuiti, Radu Dinescu si Cornel Iordache (UNTRR) au intrat in Turcia. De mentionat insa ca pentru a trece in Turcia pe la Kapikule pot fi folosite patru sau cinci rute. Iar cea mai buna este Ruse-Byala-Polski Trambesh-Veliko Tarnovo-Gurkovo-Nova Zagora-Radnevo-Galabovo-Simeonovgrad-Harmanli-Svilengrad. Pentru vehiculele de peste 3,5 t, pana la reabilitarea completa a drumului Galabovo-Simeonovgrad, ruta recomandata este de la Nova Zagora prin Stara Zagora, Opan, Simeonovgrad sau Yambol-Elhovo-Hamzabeyli.

Drumuri exemplare in Turcia
In Turcia se circula pe autostrada cu trei benzi pe sens de la intrarea de la Kapikule si pana la capitala Ankara, cu exceptia unui segment de circa 60 km inainte de Istanbul, cu numai doua benzi pe sens. Desi segmentul de la iesirea din punctul de taxare de pe autostrada la Istanbul si cel de la intrarea pe pod se parcurg in aproximativ 60 de minute, timpul de asteptare, mai ales la orele de varf, se poate dubla sau chiar tripla.
Autostrada spre Ankara urca destul de mult la Bolu, astfel ca in apropierea Capitalei ajunge la 1.815 m. Pe toata lungimea acesteia sunt statii de alimentare care au facilitati pentru camioane si autocare. 2.210 m pare o altitudine spectaculoasa, dar, in Turcia, drumul cu doua benzi pe sens urca mult mai lin si are viraje suficient de largi, astfel incat nu pune probleme.
Statiile de verificare a greutatii vehiculelor sunt numeroase, dar multe sunt neterminate si nu toate au cantare tip platforma, pentru cantarire statica. Machete de masini ale politiei la scara normala, din profil, sunt amplasate perpendicular pe drum, iar girofarurile lumineaza prin alimentare de la celule fotovoltaice legate la o mica baterie.
Traseul de la Ankara la Dogubeyazit, la 34 km de Gurburlak, punctul de trecere a frontierei dintre Turcia si Iran, masoara 1.180 km. Este un drum expres cu doua benzi normale pe sens, orasele mari fiind ocolite cu drumuri de centura. Viteza este limitata la 90 km/ora pentru toate categoriile de vehicule, cu o toleranta insa de pana la 105 km/ora. Amenda pentru 130 km/ora este de 154 de lire turcesti, iar daca se achita in 15 zile se obtine o reducere de 25%.
Cea mai mare parte a drumului este noua, de o calitate mai buna decat autostrazile noi din UE, si are doua segmente care ajung la altitudinea de 2.200 m. In special pe ultimul segment de drum pot fi zile cand nu se opereaza niciun control, dar si zile cand activitatea politistilor este intensa, verificarile vizand mai ales contrabanda cu droguri.
Datorita nisipului si prafului ridicate de vant, masinile sunt de multe ori acoperite cu un strat de praf aderent. Desi are un aspect mai „cenusiu“,

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or