Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Liberalizare pe piata pieselor de schimb

In cazul achizitionarii, vanzarii sau revanzarii pieselor de schimb se va aplica un nou regulament, care interzice stabilirea directa sau indirecta de preturi fixe sau orice alte conditii pentru comercializare, limitarea sau controlarea productiei, pietei, dezvoltarii tehnice sau a investitiilor. De asemenea, este interzisa aplicarea de conditii diferite pentru tranzactii echivalente, creand astfel conditii dezavantajoase pentru unele parti.
 

Comisia Europeana a inceput in iulie 2009 consultarile pentru elaborarea unor noi reglementari cu privire la exceptarea pe categorii, pe segmentul auto. De atunci, CE a inceput redactarea unui draft al noului regulament care ar trebui sa il inlocuiasca pe cel prezent, 1400/2002, care va expira pe 31 mai 2010.
Acest regulament dadea operatorilor de transport mai multa libertate in decizia lor cu privire la alegerea service-ului dorit pentru efectuarea reviziilor sau la alegerea magazinului de unde isi pot cumpara piesele. Pana la aparitia acestui regulament ei nu aveau posibilitatea sa decida asupra service-ului sau a magazinului de unde isi cumparau piesele fara invalidarea garantiei de catre producator. Service-urile pot efectua acum servicii de intretinere, reparatii si revizii, in perioada de garantie, in orice atelier, cu conditia ca acesta sa fie efectuat in conformitate cu programul de revizii impus de producator si inregistrat ca atare, iar piesele sa fie de calitate corespunzatoare si inregistrate.
Comisia a pregatit si directiile de aplicare a acestui regulament nou, pe baza carora invita partile interesate sa isi spuna opinia pana pe 10 februarie 2010.
In cadrul acestei propuneri, Comisia vrea sa faca distinctia intre cumpararea, vanzarea si revanzarea vehiculelor sau a pieselor de schimb si a serviciilor de intretinere si reparatii. In ce priveste achizitionarea, vanzarea sau revanzarea vehiculelor noi, directiva 1400/2003 va fi valabila pana la sfarsitul lui mai 2013, iar aplicarea se va face asupra acordurilor verticale, cu exceptia celor care se interpun intre asociatii de intreprinderi si membrii lor sau intre asociatii si furnizorii proprii numai daca toti membrii sunt retaileri si daca niciunul dintre membri, impreuna cu conexiunile sale, nu are o cifra de afaceri de peste 50 de milioane euro.
Exceptarea se va aplica si pentru acordurile verticale asupra drepturilor intelectuale, cu conditia ca respectivul acord sa nu aiba ca principala directie aceste drepturi.
Asa-numita „block exempt regulation” a determinat in ultimii ani o crestere constanta a numarului concesionarilor in vanzari, reparatii si mentenanta in cazul a catorva branduri, aspect important mai ales in cazul operatorilor de transport cu flote mixte.
Datorita normei 1400/2002, dezvoltarea concesionarilor multi-brand a dus la aparitia unui surplus de companii de transport marfa si persoane incepand cu 2002. Operatorii de transport sunt multumiti in general de serviciile oferite de acesti concesionari, preturile fiind mai competitive si stabile.
Piesele de schimb pot fi urmarite si sunt de calitate, deoarece concesionarii ofera produse certificate ce respecta standardele impuse de producatori. Concesionarii au investit foarte mult in afacerile lor si au reusit sa ofere servicii de calitate ce raspund cerintelor operatorilor de transport rutier, drept pentru care IRU cere Comisiei sa se asigure ca noul regulament va garanta aceleasi beneficii pentru operatorii de vehicule comerciale ca si cel anterior.

Articole similare