TRANZIT  | 
01.05.2012 / 
Trafic Media
Galerie foto/video
1

Transportul de marfuri a avut mult de suferit din cauza crizei economice, numeroase companii au dat faliment si altele se afla in insolventa, flotele au fost reduse, insa cu toate acestea nu s-a rezolvat, asa cum era de asteptat, si criza de soferi. In urma cu ceva vreme se discuta de o lista neagra a soferilor problematici. Ideea intocmirii unei astfel de liste a fost readusa in actualitate de Bujor Stanescu, directorul general PED, in cadrul conferintei de la Cluj.Calitatea in transporturi este data de cea mai importanta resursa umana din cadrul acestor companii, si anume soferul, ale carui interese nu coincid intotdeauna cu ale angajatorului.

Multe firme din vestul Europei vin si selecteaza soferi din Romania si din alte tari din est, dar asta nu pentru ca sunt mai ieftini, ci pentru ca in vest nu exista suficienti soferi comparativ cu cererea. "In urma cu ceva vreme discutam cu reprezentantii uneia dintre cele mai mari firme de transport din Europa referitor la temerea mea ca transportul rutier va fi afectat critic in urmatorii 10 ani de pretul motorinei, insa am fost uimit sa constat ca ingrijorarea lor era legata mai degraba de o criza majora a soferilor inainte sa se ajunga la criza carburantului", a evidentiat Bujor Stanescu.

Un sofer se gaseste mai greu ca un camion
Meseria de sofer de transport international in regim de lung curier nu este grea, dar presupune foarte multe riscuri, costuri si responsabilitati foarte mari. "Doar in Germania, de exemplu, pentru ca un sofer sa obtina toate atestatele necesare, trebuie sa plateasca putin peste 6.000 de euro. In ultimii ani, in Germania, Franta, Spania sau Olanda nu au mai fost foarte multi oameni dispusi sa plateasca multi bani pentru o meserie cu satisfactii minore, venituri nu fantastic de mari si sacrificii pe masura", a subliniat Bujor Stanescu.
Discutiile legate de problema soferilor sunt tot mai frecvente printre managerii companiilor de transport, mai ales ca un sofer bun se gaseste mai greu decat un camion. "Cei care fac transport stiu foarte bine ca un sofer incompetent poate produce pierderi foarte mari, iar un sofer bun poate reduce pierderile sau costurile."
La fel de comune sunt si problemele generate de soferi: furturi de carburant, anvelope, marfa, dar si probleme de arimare necorespunzatoare, nerespectarea timpilor de condus si odihna, necunoasterea legislatiei. "Pe de alta parte, soferii nu au aceste probleme cu angajatorii, ci se pot muta de la o firma la alta, sunt constienti ca este bataie pe ei, si nu doar in Romania".
Transportatorii sunt descoperiti in fata soferilor pentru ca migratia este extrem de facila, deoarece un angajator nu dispune de instrumentele necesare pentru a face o verificare minima angajatului nou caruia ii da pe mana un camion si marfa. Pana acum un an, abaterile disciplinare erau trecute in cartea de munca, sub forma unor articole din Codul Muncii, insa

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or