Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile de transport au inceput sa creasca in toata Europa

Pentru majoritatea statelor din Europa, 2016 a fost un an in care volumele de transport au crescut, fapt ce a influentat pozitiv optimismul in viitorul afacerii si curajul de a face investitii. Dupa ce producatorii de camioane au inregistrat un record de vanzari in toata Europa dupa anii de varf din 2007 si 2008, si in 2017 vor continua achizitiile. Cu toate acestea, transportatorii sunt ingrijorati de costurile in continua crestere, in conditiile in care tarifele, in cel mai bun caz, se mentin la nivelul din 2015. Dupa ce scaderea pretului la combustibil de la inceputul lui 2016 i-a determinat pe clienti sa activeze clauza de combustibil, transportatorii au dificultati in a face acelasi lucru acum, cand motorina e in continua scumpire.
 

In plus, taxele de drum s-au mai marit, ca si salariile soferilor, care au crescut peste tot in Europa, dar in Romania chiar mai mult, ca urmare a cresterii salariului minim, la care se adauga cresterea diurnelor si a salariilor personalului administrativ. Insa cea mai mare problema cu care se confrunta transportatorii europeni este legata de lipsa acuta a soferilor. Astfel, daca unii isi critica guvernele ca nu ii incurajeaza sa faca angajari prin reducerea contributiilor sociale, altii deja se gandesc sa isi reloce firmele in alte state unde costurile sa le permita obtinerea unei marje de profit onorabile, dar, mai ales, unde sa gaseasca forta de munca.

Reglementarile europene din ultima perioada care-i obliga pe transportatorii romani sa isi plateasca soferii la acelasi nivel cu cei din vest, dar si taxele de drum tot mai mari i-au determinat pe multi sa isi schimbe strategia de business. Astfel, daca unii au renuntat la transporturile intracomunitare pentru rute directe Romania-Europa, altii si-au crescut flota de transport intern spunand ca, desi in prezent acesta nu este chiar rentabil, are toate sansele sa devina in viitorul apropiat, cand si consumul de la noi va creste.
Una dintre companiile care au renuntat la transportul intracomunitar este Anasped, care cu flota sa de 31 de camioane reusea sa realizeze in Comunitate doar o medie de 10.000 kilometri pe luna. Iar cum anul trecut volumele de transport au scazut cu circa 20% din cauza concurentei tot mai mari, iar costurile legate de RCA, soferi si taxe de drum au cunoscut o importanta crestere, compania a considerat ineficiente aceste curse. Asa ca s-a orientat catre transporturile directe dintre Romania si alte state comunitare, iar in ultima perioada a inceput sa dezvolte activitatea de transportul intern pe care a inceput-o inca din 2015. Rezultatul a fost o medie lunara de peste 12.000 km/camion tur-retur pentru transporturile directe catre si dinspre Europa si de 11.500 km in trafic national. „Profitabilitatea in transport este data de numarul de kilometri platiti, consumul de combustibil si investitia in echipamente. De aceea am fost foarte nemultumit de numarul de kilometri efectuati in Comunitate. In schimb, intrevad un viitor bun pentru …

Articole similare