Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Specialistul CefinTrucks

Am anticipat in numarul trecut ca piata vehiculelor comerciale uzate poate atinge si dublul volumelor de vehicule comerciale noi vandute. Stim cu totii ca vorbim de o piata mare, dar cat de mare poate fi cu adevarat? Si ce inseamna „mare”? Care sunt cifrele exacte? Cu exactitate este mai greu de stabilit, pentru ca inmatricularile raportate de politie sub categoria „reinmatriculari” contin atat numarul vehiculelor iesite din leasing, cat si micile tranzactii de vanzare-cumparare intre companii independente care se intalnesc in piata.

Daca analizam mai atent inmatricularile de vehicule uzate importate – aflate la prima inmatriculare in Romania – ne putem face o idee destul de buna: in ianuarie 2012 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 2.313 vehicule comerciale uzate cu MMA mai mare de 2,8 tone, adica de 3,7 ori mai multe decat cele 625 noi inmatriculate in aceeasi categorie. Segmentul de comerciale uzate pare mai constant in evolutie – doar 2% scadere fata de volumele lunii decembrie 2011, cand au fost inmatriculate 2.359 de autovehicule.
Intre cele 2.313, ponderea cea mai mare, respectiv de 40%, o au vehiculele de 3,5 tone, respectand astfel dinamica generala a pietei. In cadrul acestui segment, cele mai apreciate marci „uzate” sunt Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter, urmate de Ford cu versiunile mai vechi de Transit si Iveco Daily. Deci iata un alt clasament al marcilor decat cel cunoscut deja din piata de vehicule noi.  
Segmentul camioanelor rulate cu MMA mai mare de 16 tone este „doar” de 3 ori mai mare ca volum fata de echivalentele nou-noute care au numarat 609 unitati inmatriculate in ianuarie.
Pe langa dimensiuni, o alta particularitate a universului rulatelor este ca oferta este mult mai fragmentata – daca in piata de vehicule comerciale noi avem in fiecare segment 5, maximum 7 mari marci producatoare care isi disputa potentialii clienti prin dealerii lor, piata rulatelor este atat lumea traderilor care fac din asta un business in sine, cat si a tranzactiilor independente. Si de ce nu? In fond, oricine se pricepe sa vanda un camion uzat si loc este suficient pentru oricine intr-un segment cu peste 2.000 de unitati pe luna…
Fragmentarea aceasta se traduce si intr-o distributie teritoriala uniforma, fara sa lase sa se contureze o zona anume „mai buna” pentru vanzare. Aceasta piata este un organism viu, ea alimenteaza un intreg sistem de vanzari: vehiculele puse in circulatie azi nu sunt de natura decat sa creeze premisele pentru functionarea acestui segment in viitor – dintre cele 2.313 vehicule inmatriculate in ianuarie, doar 19% au vechime mai mica de 6 ani. 37% dintre ele au vechimi cuprinse intre 6 si 10 ani si 43% dintre ele aveau peste 10 ani vechime la data inmatricularii. Deci 80% din ce s-a vandut azi poate deveni maine tinta ofertelor pentru inlocuiri de flote.
Pe numarul viitor!

Articole similare

Ad