Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachet complet de informatii, de la o singura sursa

Furnizorii de solutii de management al flotelor depind direct de mersul industriei transporturilor si caderea de anii trecuti s-a resimtit in cifrele lor de afaceri. Totusi, 2010 si 2011 au fost perioade bune pentru companiile de transport, iar managerii acestora si-au dat seama ca nu se pot descurca fara solutii de obtinere a informatiilor privind activitatea, de aceea sunt din ce in ce mai interesati de solutii IT de management si monitorizare. Aceasta este concluzia lui Arie van der Jagt, sales manager Transics pentru zona Benelux, prezent la Trailer, targul specializat pe vehicule comerciale din Kortrijk (Belgia), unde compania a lansat o platforma pentru smartphone care le permite dispecerilor sa monitorizeze activitatea chiar daca nu sunt la birou.

 
Dupa o perioada grea pentru toti cei implicati direct sau indirect in activitatea de transport, se pare ca situatia a inceput sa se amelioreze. „Pe timpul crizei nu am pierdut din clienti, s-au redus oarecum volumele, dar in prezent am recuperat pierderea si am inceput sa crestem. 2011 a fost un an foarte bun in comparatie cu 2010 si 2009, care a fost cel mai prost an“, a afirmat Arie van der Jagt.
Transics are peste 1.000 de clienti, nucleul fiind inca in partea vestica a Europei: Benelux, Franta si Germania. Totusi, conform afirmatiilor lui Arie van der Jagt, Europa de Est este in crestere si are mai mult potential.
Transics se concentreaza asupra solutiilor standard pentru piata in general, dar in momentul implementarii la client se seteaza anumiti parametri, astfel incat solutia finala sa fie personalizata.

O piata din ce in ce mai aglomerata
Sistemele telematice pentru trailere sunt din ce in ce mai cerute si sunt multi jucatori pe acest segment, mai ales ca de ceva vreme si producatorii de semiremorci vin cu propriile solutii. Totusi, clientii incep sa nu mai vrea sa opereze cu o multitudine de solutii, care lucreaza independent. Ca urmare, Transics a incheiat un parteneriat cu Krone. „In cadrul acestui proiect noi asiguram conexiunea intre sistemul telematic al remorcii si sistemul tractorului, si astfel putem oferi clientilor o solutie cuprinzatoare, care este avantajoasa pentru ei. Unii vor sa aiba informatii despre pozitionarea vehiculelor, dar altii vor date si despre temperatura, EBS etc.“, a aratat reprezentantul companiei, care a adaugat: „cred ca este o strategie buna colaborarea atat cu clientul final, compania de transport, cat si cu producatorii de vehicule. Pentru noi este mai interesanta colaborarea cu clientul final, dar piata este in schimbare. Clientii cer mai multa vizibilitate, trebuie sa facem conexiuni cu diferite sisteme. Este greu de previzionat exact in ce directie se va dezvolta tehnologia, dar avem o echipa foarte buna de cercetare-dezvoltare, astfel incat sa tinem pasul cu modificarile aparute. Putem spune insa ca piata este acum mai axata pe servicii decat pe hardware. In viitor, Transics va fi cunoscuta mai putin ca o companie care vinde solutii de hardware si mai mult ca una care integreaza solutii si furnizeaza informatii clientilor.
Noi devenim din ce in ce mai mult un furnizor de servicii, trebuie sa le oferim clientilor informatii, separat de partea de hardware.“
Transics investeste mult in cercetare si dezvoltare, iar softul este updatat de doua ori pe an, cei mai multi clienti platind lunar o taxa care include si aceasta updatare. Este important ca sa beneficieze de cea mai recenta varianta a softului, astfel incat sa departamentul de asistenta sa ii poata ajuta atunci cand intampina probleme.

Flote mari deservite de Transics
Transics are o prezenta puternica pe piata de telematica pentru trailere si cateva companii mari din Europa si-au dotat vehiculele cu sistemele sale.
H.Essers foloseste sistemul Transics de management al flotei de cativa ani si acum isi va echipa semiremorcile frigorifice cu TX-Magellan Cold, un modul al sistemului de management al remorcilor care a fost lansat recent.
Cu ajutorul acestei solutii, compania belgiana de logistica isi poate monitoriza vehiculele nu numai din punctul de vedere al pozitionarii, ci si al temperaturii din duba. Camioanele H.Essers sunt dotate cu computere de bord Transics si, prin instalarea modulului care verifica temperatura, clientii beneficiaza acum de informatii complete cu privire la situatia produselor. Senzorii de temperatura instalati in semiremorca verifica temperatura interioara si, in momentul in care aceasta depaseste limitele presetate, sistemul trimite un semnal de alarma atat soferului, cat si dispeceratului. „Pentru H.Essers noi livram partea de harware, infrastructura necesara, aplicatia web. Dar ei au o aplicatie unde importa toate informatiile oferite de solutia noastra si analizele le fac cu sistemul propriu“, a explicat Arie van der Jagt. Un alt nume mare de pe piata de logistica si transport care a apelat la solutiile Transics este Transalliance, care a implementat solutia de management al trailerelor TX-Magellan Geo. Este vorba de un dispozitiv independent a carui instalare dureaza cateva minute si care are o baterie cu functionare garantata cel putin patru ani. Transalliance are in jur de 4.000 de trailere si de multe ori apeleaza la subcontractori pentru tractarea acestora. De aceea monitorizarea era o problema, insa acum compania are o imagine clara a pozitiei vehiculelor.
Aceste solutii au fost prezentate si cu ocazia Trailer, cand a fost lansata si o platforma pentru smartphone, TX-Connect Mobile, o versiune a solutiei Transics, TX Connect. Cu ajutorul acestei solutii, dispecerii se pot loga la platforma back-office in orice moment, deoarece nu mai au nevoie de un computer. Astfel, pot verifica pozitia vehiculelor sau pot citi mesajele de la soferi si pot lua decizii la orice ora.
La Solutrans, vizitatorii au putut asista la demonstratii asupra modului in care datele de pe tahograf pot fi descarcate de la distanta, cu ajutorul computerului de bord  TX-MAX. Acest instrument descarca informatiile de pe tahografele digitale de ultima generatie si le transfera intr-un computer sau server. Noul mod de munca scuteste foarte mult timp si efort: soferii nu mai sunt obligati sa vina la baza pentru descarcarea tahografelor, nu mai e nevoie de personal special pentru descarcarea datelor etc.                     

Articole similare

Ad