Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TRANSPORT DE MARFA: MAN

MAN propune patru game de camioane: TGL (cu greutate totala de la 7,49 la 11,99 t si motoare de 150-250 CP), TGM (11,99-26 t si 250-340 CP), TGS (18-41 t si 320-540 CP) si TGX (18-41 t si 360-680 CP).
TGL este configurat ca sasiu-cabina cu doua axe si se preteaza la curierat pe distante medii, distributie in centrul oraselor si servicii municipale, dar si la constructii, si ofera o sarcina utila mare. Toate motoarele disponibile respecta normele Euro 5 sau EEV fara a fi nevoie de AdBlue, asa cum se intampla la toate modelele MAN.

In plus, este disponibil si TGL 12.220 Hybrid, cu motor diesel cu patru cilindri, de 220 CP, in versiune EEV, care furnizeaza putere unui reductor hibrid, si motor electric de 60 kW integrat in lantul cinematic, care serveste de alterno-demaror. TGL propune patru tipuri de cabine: C (compacta – pentru curierat), L si LX (mai lungi cu 62 cm, cu cuseta confortabila), si dubla (cu patru usi si sapte locuri, pentru servicii municipale). Vehiculul este disponibil atat cu transmisie manuala, cat si automatizata MAN TipMatic.
TGM se preteaza la transport pe distante medii, dar si la materiale de constructii, si versiunea de 22 t cu suspensie pneumatica integrala este foarte apreciata pentru transport de bauturi, deoarece este usor de manevrat si are sarcina utila mare. Iar versiunea 6×4 de 26 t poate fi carosata si ca basculanta sau betoniera. In cazul camioanelor cu tractiune integrala, MAN foloseste doua tipuri de suspensie: masinile de 13 t au arcuri si perne de aer, iar cele de 18 t au suspensie pe arcuri atat pe fata, cat si pe spate. Oferta de cabine include, si in acest caz, modelele C, L si LX, precum si versiunea dubla.
TGS poate fi folosit cu succes atat pe santier, echipat cu bena, malaxor/ pompa de beton, cat si pe sosea, la transport frigorific, de bauturi, de materiale de constructii s.a. Camionul este disponibil cu cabine M, L si LX, ultimele doua dotate cu cuseta. Pentru o propulsie mai buna pe nisip, in noroi s-au pe alte tipuri de teren dificil, TGS poate fi echipat cu cutie de viteze automatizata TipMatic Offroad, programata astfel incat sa nu schimbe treptele decat la regim inalt si sa mentina foarte scurte trecerile de la un raport la altul, pentru a evita intreruperea transmiterii fortei. Iar HydroDrive este o transmisie hidrostatica ce se activeaza temporar pe axa fata, deci se preteaza la camioane care nu ruleaza decat temporar pe teren dificil si nu au nevoie de tractiune integrala permanenta.
TGX se preteaza la transport pe distante mari si se remarca mai ales prin confortul din cabina, sistemele de securitate din dotare (ESP, CDC, LGS, ACC sau TMP) si consumul redus de carburant, datorat mai ales aerodinamicii. Camionul este disponibil cu cabine XL, XLX si XXL cu latime de 2.440 mm. TGX este oferit si intr-o varianta cu patru axe si greutate totala de pana la 250 t.
MAN propune, pentru gamele de camioane Trucknology Generation®, sub motto-ul „Consistently Efficient“, un program menit sa diminueze cheltuielile. Acesta include contractele de service si de gestiune a costurilor parcului auto, sistemul de gestiune a flotei MAN TeleMatics, dar si preocuparea pentru confortul si ergonomia postului de condus, astfel incat soferul sa se poate concentra la drum, si cursurile ProfiDrive de condus economic. Datorita motoarelor diesel cu injectie cu rampa comuna si cutiei de viteze automatizate MAN TipMatic®, un camion care face transport pe distanta lunga poate economisi pana la 2.250 l de motorina pe an la un parcurs de 150.000 km, deci emisiile de CO2 se reduc cu 5,9 t. Iar transmisia hidraulica HydroDrive® este cu pana la 400 kg mai usoara, deci permite cresterea sarcinii utile, sporeste siguranta si capacitatea de tractiune si ofera un plus de flexiblitate in carosare. Intarderul de pe TGS si TGX a fost optimizat, iar pierderile mai mici cauzate de frictiune la relanti asigura un consum mai mic de carburant. In plus, timpii de reactie sunt mai scurti, ceea ce sporeste siguranta, deoarece efectul de franare se aplica, practic, imediat, iar zgomotul la rulare se reduce cu 2-3 decibeli. Pentru reducerea cheltuielilor se mai pot folosi transmisia MAN TipMatic cu Intardaer Eco, kitul aerodinamic, APM (care permite o reducere a consumului cu pana la 0,5 l/100 km), lumini de zi (0,1 l/100 km), generator nou (0,16 l/ 100 km), sasiu carosat cu paneluri (0,4 l/100 km) si cabina fara parasolar si proiectoare (0,3 l/100 km).
Si folosirea unui TPM si a anvelopelor Energy cu design si compusi speciali pot contribui la reducerea consumului cu 0,2 l/100 km.
Tractoarele TGX pot primi o suspensie fata si spate cu 80 kg mai usoara, care imbunatateste si manevrabilitatea, iar testele comparative au aratat, asa cum declara reprezentantii companiei, ca in prezent nu exista niciun autotractor Euro 5 mai usor si cu o cabina mai spatioasa decat TGX 18.400 XXL.

Articole similare

Ad