Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Multiple forme de sprijin pentru reducerea consumului

Deoarece acum 3-4 ani cheltuielile cu motorina le-au depasit pentru prima data in vestul Europei pe cele cu forta de munca, nu numai transportatorii, ci si producatorii de vehicule si componente auto au devenit tot mai preocupati de orice metoda prin care ar putea reduce consumul de carburant. Cu atat mai mult cu cat si Carta Alba a Transporturilor 2011 impune reducerea drastica a emisiilor de CO2. In acest context, Goodyear Dunlop a realizat un studiu cantitativ, pe un esantion de 400 de manageri de flote de transport rutier de marfa pe distante medii si lungi din Marea Britanie, Germania, Franta, Spania, Polonia si Benelux, si, pe baza rezultatelor, a organizat in ianuarie un simpozion la Bruxelles, la care au participat transportatori, producatori si politicieni. Iar pentru a sprijini si mai mult flotele de camioane a lansat in februarie o aplicatie pe internet care permite calcularea eficientei consumului de combustibil.

Managerii care au participat la cercetarea Goodyear Dunlop au fost contactati telefonic sau prin email si au raspuns la 20 de intrebari care vizau experientele si opiniile lor legate de eficienta consumului de carburant. 60% dintre acestia administreaza flote de pana la 50 de camioane (cele mai expuse la riscuri din cauza costurilor tot mai mari), 30% au 51-250 de camioane si 10%, peste 251, deci sunt reprezentativi pentru o gama larga de firme de transport.
Studiul arata ca 92% dintre operatorii chestionati iau masuri pentru imbunatatirea eficientei consumului si, cu toate astea, cred ca se poate face mult mai mult. Cate 70% dintre ei au investit in cursuri de condus economic si si-au impus singuri o limita de consum si de emisii, 60% au cumparat vehicule mai eficiente si cate 40% si-au imbunatatit logistica si rutarea si au trecut la anvelope mai eficiente din punct de vedere al consumului.
52% din flote nu cred ca eficienta se mai poate imbunatati cu mai mult de 10%, 20% nu sunt sigure ca se mai pot face noi imbunatatiri si numai 10% cred ca sectorul de transport poate obtine o economie de inca 20%, cum prevad viitoarele reglementari. De aceea, 15% dintre operatori isi fac griji ca nu vor putea ramane profitabili in urmatorii 10 ani daca nu apar inovatii de natura sa le sporeasca si mai mult eficienta.
70% din managerii chestionati vad eficienta consumului ca un mod de a avea avantaje competitive si a atrage noi clienti, 40% si-au schimbat in ultima decada modelul operational pentru a raspunde preocuparii pentru mediu a clientilor, iar asupra a 33% din flotele europene se manifesta presiune din partea clientilor pentru a minimaliza impactul asupra mediului prin monitorizarea si masurarea emisiilor de CO2.

Articole similare