Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mai mare, mai puternic, mai economic

Luna trecuta, Volvo Trucks si-a lansat noul „rege” FH, care a devenit sinonim cu marca suedeza, pe un patinoar din Göteborg, intr-o atmosfera festiva, in prezenta a 300 de jurnalisti si 1.700 de clienti din toata Europa. Volvo Trucks si-a dorit ca noul FH sa bata toate recordurile, astfel ca a inglobat o multime de noutati tehnice si comerciale si concepte after-sales, toate dezvoltate la sugestiile catorva mii de clienti intervievati cu privire la ce si-ar dori sa vada in noua generatie de camioane Volvo. Printre noutatile care surprind se numara cabina foarte inalta si spatioasa, cu o bancheta de dormit si un post de conducere extrem de confortabile, motorul puternic cu un soft menit sa dezvolte un cuplu deosebit – 2.800 Nm – disponibil de la 900 pana la 1.150 rpm, gratie unei cutii de viteze de noua generatie cu dublu ambreiaj, suspensia independenta pe axa fata si softurile menite sa optimizeze siguranta in trafic, schimbul treptelor de viteza pentru un consum de combustibil redus si controlul flotei si asigurarea operatiilor de reparatii si intretinere cu un timp minim de imobilizare a camionului.


La recomandarea clientilor, care au comentat intotdeauna lipsa posibilitatilor de depozitare in cabina Volvo FH, ca urmare a parbrizului inclinat, producatorul suedez a indreptat parbrizul, refacand linia aerodinamica din designul cabinei. Astfel, Volvo Trucks a crescut volumul interior al cabinei cu 1 m3, iar spatiile de depozitare sunt cu 300 l mai mari. Cabina noului FH este mare si din afara si din exterior. Pentru a obtine o podea plata si a crea spatiu suficient pentru motorul Euro 6, podeaua FH a fost ridicata cu circa 9 cm, in timp ce inaltimea interioara utila a cabinei este de 2,11 m.

Spatiu pentru 39 de oameni
Pentru a evidentia marimea cabinei noului FH, Volvo a facut o „simulare” privind numarul total de oameni care pot intra intr-o cabina FH. Au incaput nu mai putin de 39, Volvo avand la acest moment cea mai mare cabina pentru transport pe distante lungi.  
O trasatura importanta a noii caroserii este ca designul cabinei face ca noul FH sa arate ca si cum ar fi in miscare chiar si atunci cand este stationat. Aceasta impresie este creata prin liniile fluide diagonale si formele panourilor cabinei, cum ar fi marginea su- perioara a pasajului de roata, orientata spre inainte si in jos.  
In ciuda cabinei mai mari, noul Volvo FH continua sa aiba aceleasi proprietati aerodinamice ale modelului precedent, mai ales datorita colturilor foarte rotunjite ale cabinei, care nu mai fac necesare spoilerele aerodinamice laterale.
Un lucru care diferentiaza clar noua serie Volvo FH este noul design al oglinzilor retrovizoare, fara carcase, cu scopul de a imbunatati vizibilitatea. Pentru a le proteja de loviturile din fata, inginerii Volvo au prevazut un suport vertical din plastic gros ranforsat care leaga cele doua oglinzi, care ocupa astfel cel mai mic loc posibil pe laturile cabinei unui camion.
Geamurile sunt mai mari decat cele  …

Articole similare