Scania

28.01.2015 / Marilena Matei

In prima luna a anului, Scania Norvegia a organizat „Scania Winter”, un fel de „Sarbatorile zapezii”, intr-una dintre cele mai renumite statiuni din Norvegia, Trysil, situata la circa 200 km de Oslo, protagoniste fiind 16 camioane Scania cu diferite configuratii, de la autotractoare cu motoare de 520 sau 730 CP pana la autosasiuri 6x6 si 8x4 sau masini specializate pentru stins incendii, cu bene basculabile, macarale, platforme de transport agabaritic, pluguri de zapada, etc. „Regalul” a fost completat de doua camioane militare 4x2, produse in 1992 si inca in stare excelenta de functionare.
 

29.01.2014 / Gerhard Grunig

Desi la o prima vedere poate parea greoi, dupa ce petreci ceva vreme cu noul G 410, acesta se dovedeste a fi chiar compact. Cu motorul Scania Euro 6 de generatia a doua, producatorul suedez a etalat noua versiune de 410 CP, cu functie Eco-Roll si o noua cutie de viteze, care se remarca printr-un consum foarte mic de carburant.

Este binecunoscut faptul ca viteza costa si daca mergi mai incet esti mai economic. Scania a avut aceeasi abordare cand a proiectat noul G 410 cu Eco-Roll si cruise-control optimizat cu conexiune GPS.
 

01.05.2011 / Marilena Matei

Cu cateva luni inainte de lansarea noii serii R pregatite pentru motorul Euro 6, Scania a preferat sa marseze pe activitatea de promovare a noii serii G, mai potrivite pentru actuala tendinta de pe piata de camioane. Clientii au reinceput sa comande vehicule noi, chiar flote bunicele, insa transportatorii inca se uita cu atentie la preturi. Tocmai de aceea, camioanele din gama de lux, cu cabinele cele mai mari, sunt inca ocolite, nu numai pentru ca sunt mai scumpe, ci si ca urmare a faptului ca intr-un an-un an si jumatate cele mai multe modele „grele” vor fi innoite de toti producatorii odata cu trecerea la Euro 6.

29.05.2013 / Marilena Matei

Dupa patru ani de criza severa in domeniul transporturilor in Europa, Scania a ajuns sa proiecteze cel mai economic camion din istoria marcii suedeze. Si pentru a marca aceasta etapa de obtinere a unui nivel de inovatie maxim a numit camionul care a atins excelenta in planul aerodinamicitatii Streamline, dupa modelul istoric lansat in 1991, al carui atribut principal era acelasi cu cel al modelului de azi: economia de combustibil. Cu motoare Euro 6 de a doua generatie, mai economice cu 2-3% fata de primele Euro 6 lansate in 2011, transmisie imbunatatita pentru consum de combustibil, cu o multime de moduri si functii adaptate sa ofere performanta maxima in conditiile unui consum redus, Cruise Control combinat cu Scania Active Prediction, care permite schimbarea automata a treptelor de viteza in functie de caracteristicile topografice semnalate in avans de sistemul GPS, o noua axa spate ranforsata si un sistem de diagnosticare a oricarei defectiuni la distanta, gratie sistemului C200, oferit standard pe majoritatea pietelor europene, noul Streamline inlocuieste seriile R si G incepand din vara acestui an.

01.07.2010 / Marilena Matei

La o luna dupa lansarea noului motor V8 de 730 CP, Scania a organizat un test drive in Germania, la Trier (langa granita cu Luxemburg), pentru a putea vedea la lucru toate cele patru motorizari V8 dezvoltate de producatorul suedez. Am avut la dispozitie sase autovehicule cu motorizare V8, cate unul de 500, 560 si 620 CP si trei de 730 CP, insa configurate cu diferite rapoarte de transmisie. Noul V8 de 730 CP s-a dovedit nu numai extrem de puternic, fiind, de altfel, cel mai puternic motor de camion de la acest moment, ci si foarte silentios, ceea ce face condusul o adevarata placere. Chiar daca putine sosele europene necesita un asemenea motor, sunt companii care-si doresc sa aiba in flota o „piesa“ care te face sa te simti regele soselelor.
 

01.06.2011 / Marilena Matei

Dupa lansarea in premiera a ofertei comerciale a versiunilor Euro 6, cu puteri de 440 si 480 CP, Scania a invitat luna trecuta presa de specialitate sa si testeze cele doua modele in apropiere de Zürich. Desi toti producatorii care lucreaza sau au anuntat ca sunt gata sa produca Euro 6 au in pregatire si noi sasiuri si cabine mai mari, care sa poata prelua motorul Euro 6, mai mare si mai greu, Scania a etalat aceleasi cabine G si R, numai sasiurile avand nevoie de mici modificari de lay-out pentru a prelua catalizatoarele si rezervorul de AdBlue necesare indeplinirii normelor Euro 6. Scania a profitat de ocazie pentru a introduce si o noua generatie de transmisie Opticruise, cu moduri bine definite pentru fiecare domeniu de utilizare: „Economy”, „Power” si „Off-road”.

01.05.2010 / Marilena Matei

Cu aproape doi ani intarziere fata de anuntul initial, Scania a lansat luna trecuta noul motor V8, care dezvolta 730 CP si un cuplu maxim de 3.500 Nm, surclasand motorul Volvo de 700 CP, lansat la inceputul lui 2009. Daca initial Scania anuntase lansarea unui V8 Euro 5 EGR, criza a modificat intentia de dezvoltare si omologare de noi motorizari EGR pe segmentele pe care exista deja un omolog SCR. Astfel, toate motorizarile V8 folosesc tehnologia SCR pentru indeplinirea normelor Euro 5 sau chiar EEV, solutia EGR si filtrul de particule urmand sa fie integrate odata cu introducerea Euro 6, in 2013.
 

Mai multe articole...