Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Citaro si-a adjudecat laurii

Mercedes-Benz Citaro a convins membrii juriului Bus of the Year ca merita sa fie ales Autobuzul Anului 2013. Intr-o competitie stransa, alaturi de alti cinci concurenti redutabili, noul Citaro, cu motor Euro 6, s-a detasat prin performante tehnice deosebite si confort substantial pentru pasageri, in special la capitolul silentiozitate. Trofeul Bus of the Year va fi inmanat reprezentantilor Daimler Buses luna aceasta, la IAA Hanovra.

Asa cum ne-am obisnuit, lupta dintre aspirantii la titlul Bus of the Year a fost stransa. In micutul oras Versailles, dominat de palatul lui Ludovic al XIV-lea, Iveco Irisbus Citelis hibrid, MAN Lion’s City hibrid, VDL Citea LLE, Volvo 7900 hibrid si Mercedes-Benz Citaro Euro 6 au fost testate de membrii juriului international de presa Bus of the Year, care au avut de ales intre tehnologia diesel sau hibrida, tinand cont, in acelasi timp, de confortul pasagerilor si al soferului, de performantele vehiculelor in trafic urban si, nu in ultimul rand, de beneficiile aduse transportatorului.
Noul Citaro este echipat cu motor OM 936, ce corespunde normelor Euro 6. Acesta are 7,7 l si sase cilindri in linie, dezvoltand 299 CP la 2.200 rpm si un cuplu maxim de 1.200 Nm, la 1.200-1.600 rpm. Puterea este transmisa la roti cu ajutorul cutiei de viteze automate ZF Ecolife. Cuplul ridicat este ideal pentru axa spate cu raport i=5,77, cu aproape 10% mai mult decat generatia precedenta. Se reduce turatia motorului si, de aici, consumul de carburant, emisiile de CO<sub>2</sub> si zgomotul. De altfel, noul Citaro a fost mai silentios decat hibrizii.
Desi sistemul de tratare a gazelor de emisie este mai greu la Euro 6, greutatea noului Citaro a ramas la fel, fara a afecta numarul pasagerilor transportati (maximum 100), prin optimizarea diferitelor componente. Axa spate este cu 60 kg mai usoara, iar plafonul din fibra de plastic intarita mai economiseste 20 kg. Testele SORT au demonstrat un consum cu 21% mai mic fata de generatia precedenta, ajungand la 30,1 l/100 km. De altfel, 25% din consumul de energie in autobuz este dat de echipamentele auxiliare, potrivit reprezentantilor MB, si noul Citaro …

Articole similare