Camioane  | 
01.05.2012 / 
Trafic Media

Reinnoit in urma cu numai trei ani, Actros MP3 este inca un camion functional si confortabil. Cu toate acestea, testat in paralel cu noul Actros, lansat anul trecut, MP3 nu mai pare suficient. Stabilitatea mai buna si directia mult mai precisa, spatiul mai mare si mai bine organizat, confortul noilor scaune si banchete, precum si indeplinirea standardelor Euro 6, in conditiile unui consum de combustibil similar Euro 5 (doar 27 l/100 km cu 40 t greutate totala),

fac din noul Actros un camion dorit de orice sofer. Aceasta este concluzia unui test de doua zile si doua nopti la bordul noului Actros si MP3 pe un traseu de 930 km intre Genova si Barcelona, a doua etapa din cadrul turneului "Cel mai bun il invinge pe cel bun", organizat de Mercedes-Benz intre Germania si sudul Spaniei si retur.

Zece camioane Actros, cinci noi si cinci din randul celor care deja si-au dovedit eficienta si popularitatea, s-au intrecut intr-un test al eficientei si confortului la volan pe un traseu de 5.500 km (din Germania pana in sudul Spaniei si inapoi). Intre unitatile noi s-au numarat atat modelul de flota 1845 StreamSpace, cat si modelul de varf 1851 cu cabina GigaSpace. Actros MP3 a fost reprezentat de modelul cel mai bine vandut, 1844 cu cabina inaltata, precum si de 1851 cu motor V8 si cabina MegaSpace.

Viata de sofer
Pentru a nu trece neobservate diferentele dintre cele doua generatii de camion, jurnalistii au fost invitati sa conduca, pe rand, doua Actros noi si doua vechi si au fost si "cazati" doua nopti in camion, bineinteles, o noapte in Actrosul vechi si una in cel nou. Pe langa dificultatile vietii de sofer, calatoria la bordul Actros ne-a aratat si latura frumoasa a acestei meserii: bucuria de a vedea locuri interesante si de a conduce camioane performante.
Turneul Actros a inceput pentru mine cu o noapte de acomodare intr-un 1844 cu cabina LS in parcarea Aurelia Sud de la iesirea din Genova. Restaurantul oferea posibilitatea unui dus ieftin (un euro), ceea ce facea acest spatiu foarte aglomerat si de neutilizat de o femeie, mai ales ca nu existau cabine separate pentru femei.
Locul era destul de insalubru, in zona parcarii camioanelor mirosind destul de pregnant a urina, semn ca soferii nu prea bateau cei 100 m pana la toaleta din restaurant, chiar daca utilizarea ei era gratuita, probabil pentru a nu-si strica somnul.
Chiar si asa, am vazut patru soferi romani - unul se spala pe dinti la rezervorul de apa de la camion, iar alti trei, de pe camioane ale unei firme italienesti cu filiala in Romania, mancasera si stateau la "un pahar" in fata camioanelor, vorbind destul de tare. I-am salutat si i-am indemnat sa nu faca impresie proasta grupului de jurnalisti europeni care dormeau in camioanele de vizavi. N-au inteles ce caut eu acolo, insa dupa ce ne-am intors de la masa se retrasesera in camioane.

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or