Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„A fi sau a nu fi”: asta este problema!

In urma mesajelor contradictorii care au circulat pe piata in decursul anului trecut si care au fost alimentate si de pozitia evaziva a Ministerului Transporturilor, cel putin in primele opt luni din 2018, cu privire la viitorul transportului interjudetean dupa expirarea actualelor licente de traseu, piata de transport calatori este acum intr-o situatie fara precedent. Cei mai multi operatori au sperat intr-o prelungire a programului interjudetean, mai ales ca numeroase asociatii de profil s-au straduit prin toate mijloacele sa convinga conducerea MT de absurditatea promovarii ordinului 1824, intr-un moment atat de tarziu si cu un singur criteriu de departajare. Actiunile in instanta, deschise in mai multe judete din tara, au reprezentat o alta raza de speranta: macar un judecator sa dea o sentinta de suspendare a ordinului. Dar, pana acum, niciun rezultat pozitiv; mai sunt inca pe rol recursuri. Respectand legislatia in vigoare, Autoritatea Rutiera Romana (ARR) a initiat procedura de licitatie, a publicat programul de transport, iar calendarul atribuirii merge mai departe, cu data de referinta 2 aprilie 2019.

In aceste conditii, o parte dintre transportatori nu au mai asteptat o minune si s-au pregatit pentru licitatie, cumparand vehicule. Altii inca mai asteapta. Si aici apare problema: daca se va tine licitatia pentru atribuirea traseelor interjudetene, carausii care au asteptat prelungirea programului vor fi pierzatori. Argumentele privind neoportunitatea organizarii atribuirii in conditiile actualului ordin sunt clare si le-am expus de mai multe ori. Cel mai puternic este canibalizarea pietei, daca vor fi declarati mai multi castigatori pe acelasi traseu, care vor trebui sa isi imparta bruma de calatori de la interjudetean. Daca insa se decide prelungirea acum, in al doisprezecelea ceas, operatorii care au cumparat masini noi vor avea motive de nemultumire, pentru ca au investit in vehicule si doresc sa isi exploateze avantajul.
Ce va face Ministerul Transporturilor in aceste conditii?

Articole similare