Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Revenire pe piata containerelor

In conditiile in care transportul containerizat sta la baza suppy chain-ului global, din moment ce aproape toate bunurile ambalate ajung astfel in porturile maritime europene, Schmitz Cargobull a decis reintroducerea sasiurilor pentru containere S.CF in portofoliul sau incepand din acest an, in trei versiuni, care vor fi dezvoltate de producatorul german si fabricate de partenerul sau turc Koluman Otomotiv Endüstri
 

In prezent sunt in circulatie in intreaga lume 38 de milioane de containere si 98% din marfurile ambalate care vin sau pleaca in/din ce mai mare port maritim al Germaniei, Hamburg, sunt in container. Iar estimarile arata ca transportul containerizat va continua sa joace un rol important la nivel global.
De aceea, asa cum declara Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull, producatorul german a decis, ca raspuns la cererea clientilor, sa reintroduca sasiurile de containere in portofoliul sau. Reamintim ca vanzarile de astfel de vehicule au scazut foarte mult in timpul crizei economice si financiare din 2008/2009, astfel ca Schmitz a incetat productia sasiurilor de containere din cauza numarului mult prea mare de unitati prezente deja pe piata. Dar acum cererea si-a revenit, iar numarul total de unitati vandute intr-un an ajunge la 9.000-12.000, conform declaratiilor directorului de vanzari Boris Billich.
Compania va oferi trei tipuri de sasiuri din gama S.CF Gooseneck: 45‘ Euro Light, 45‘ Euro si 40‘ LX. Principalele piete unde se vor vinde acestea sunt Germania, Olanda, Belgia si tarile scandinave, dar produsele sunt disponibile oriunde altundeva. Vanzarile, configurarea si service-ul vor fi asigurate integral de Schmitz, care se va ocupa si de cercetarea si dezvoltarea noilor sasiuri. Iar productia efectiva cade in sarcina Koluman Otomotiv Endüstri, care este si partener Daimler si are o experienta bogata in producerea de vehicule comerciale. Procesul de productie va fi configurat astfel incat sa respecte standardele companiei germane, pentru a garanta calitatea sasiurilor, si clientii sa primeasca vehicule originale Schmitz.
Koluman Otomotiv Endüstri A.S este de multi ani actionar si dealer principal Mercedes-Benz Türk si ofera inca din 1965 vehicule si caroserii de toate tipurile. Fabrica din Mersin este automatizata complet, dispune de roboti de sudura si de cabine de vopsire automata si ofera protectie KTL pentru suprafete. Pana in 2021 productia va ajunge la 1.000 de sasiuri/an.

Flexibilitate, manevrabilitate si intretinere redusa
Toate cele trei sasiuri sunt usor de manevrat si necesita intretinere redusa. S.CF Gooseneck 45´ Euro este sasiul universal pentru containere standard EC de la 20´ la 45´ si garanteaza transportul in siguranta al unui container de 20´ pe mijloc sau in spate ori al unuia de 30´ pe spate. Datorita extensiei din fata manevrabile manual cu sistem de blocare patentat Multilock, se pot securiza si containere cu tunel cu sau fara margini inclinate, precum si containere fara tunel. Mecanismul de blocare Klapp Lock securizeaza partea din fata a containerului in cazul incarcarii a doua containere de 20’ si se pliaza cand se transporta containere tunel. Iar doua dispozitive optionale Step Locks, care se pot monta si retrofit, permit ajustarea flexibila a mecanismului de blocare a extensiei spate pe containerele cu sau fara tunel.
Pentru a pozitiona pe partea din spate a sasiului containere de 20´ (doua de 20´ sau unul de 20´ in spate) si containere tunel de 40´ fara sa fie nevoie de vreo proeminenta in partea din spate, se foloseste S.CF Gooseneck 40´ LX. Mecanismul optional de blocare Step Lock permite si transportul containerelor de 40´ fara tunel, sasiul avand o bara fata rigida care blocheaza in aceeasi pozitie containerele de 40´ cu si fara tunel. Ajustarea extensiei spate este mult simplificata, din moment ce nu sunt necesare pozitii diferite de blocare pentru cele doua tipuri de containere.
Iar S.CF Gooseneck 45´ Euro Light este optiunea usoara a acestor sasiuri si se adreseaza mai ales firmelor pentru care cele mai multe operatiuni de transport sunt in containere de 40´si 45´. Sasiul optimizat din punct de vedere al greutatii, care are doar 4.250 kg, creste sarcina utila si poate fi echipat optional cu adaptori pentru transportul containerelor de 40´ fara tunel. Iar containerele de 45´ cu tunel scurt sau cu margini drepte pot fi transportate pe baza unui certificat special.
O caracteristica importanta a acestor sasiuri este inaltimea gatului de lebada, fixata la 130 mm, pentru a permite inclusiv transportul containerelor high cube cu inaltime de cuplare de 1.100 mm, respectand inaltimea totala de 4 m. Datorita tratarii cataforetice a suprafetei sasiurile sunt foarte robuste si rezistente la coroziune.
Extensia din centru spate permite ajustarea usoara si corecta a pozitiei containerului. Tija de piston a cilindrului care se extinde este protejata in tubul central, astfel incat durata ei de viata sa creasca semnificativ, iar pozitionarea pe spate a containerelor fara ajutorul vreunor proeminente permite tragerea direct la rampa de incarcare. Tampoanele de protectie sunt pozitionate la inaltimea rampei, pe bara din spate a containerului, si protectia la coliziune din otel se intinde pe toata latimea vehiculului, impiedicand deteriorarile la incarcarea prin spate cu stivuitorul.
Grinzile deschise ale containerului nu permit sa se acumuleze apa si astfel reduc riscul de aparitie a ruginii, iar profilul optimizat prin calcule FEM creste elasticitatea grinzii cand containerul este plasat pe pozitie, prevenind fisurarea sasiului.

Articole similare