Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutiile ETF cu privire la timpul de lucru al soferilor

In privinta modificarii Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si odihna, ETF a propus mai multe solutii punctuale. Pentru timpii de conducere si odihna sa existe un singur regulament pentru sectorul de marfuri si cel de pasageri, perioada de referinta pentru calcularea timpului de conducere si a celui de odihna sa ramana de doua saptamani (comparativ cu patru saptamani propuse de Comisia Europeana), sa se interzica total orice activitate de odihna in cabina, inclusiv pauza redusa de 24 de ore, limita maxima zilnica de condus sa fie de opt ore (noua ore zilnic – in limita a doua zile pe saptamana), sa existe o pauza de o ora la fiecare patru ore conduse (cele 60 de minute se pot imparti in doua transe de cate 30 de minute fiecare) si sa se poata conduce maximum 48 de ore in timpul unei saptamani si nu mai mult de 80 de ore intr-un interval de doua saptamani.

Pauza saptamanala normala sa se faca in structuri de cazare furnizate si acoperite financiar de catre angajator, unitati care sa includa facilitati sanitare proprii si acces la mese calde, sau la domiciliul soferului pe cheltuiala angajatorului.
In ceea ce priveste intoarcerea acasa, sintagma „acasa“ sa fie definita ca tara de rezidenta a soferului, iar daca acesta doreste sa petreaca pauza de 45 de ore intr-o locatie diferita de casa trebuie sa informeze compania cu o luna in avans si angajatorul va acoperi cheltuielile de deplasare. Indiferent unde isi va petrece soferul pauza, angajatorul trebuie sa asigure aceste costuri (cel putin echivalentul costului de intoarcere in tara de rezidenta).

Articole similare