Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

20 de ani si 10.000 de unitati vandute

Renault Trucks implineste 20 de ani de prezenta directa pe piata din Romania, un moment numai bun pentru a rememora principalele realizari de pana acum, dar mai ales pentru a veni mai aproape de clienti printr-un pachet aniversar care include camioane cu dotari atat pe placul managerilor, cat si al soferilor, dar si servicii care sa creasca eficienta si rentabilitatea in exploatare. Privind in urma, reprezentantii companiei apreciaza, ca o trasatura esentiala a acestor 20 de ani, faptul ca firma a crescut alaturi de clientii sai din Romania si ca si-a imbunatatit continuu imaginea, mai ales incepand din 2013, cand a lansat o gama completa de camioane, eveniment unic pe aceasta piata. Iar 2019 aduce inca un motiv de sarbatoare: livrarea in tara noastra a vehiculului cu numarul 10.000, dupa ce in 2018 a fost livrat la noi camionul cu numarul 1.000 din seria T.


Campania aniversara a fost lansata in ianuarie si se va intinde pana la jumatatea anului, iar dupa primele trei luni Peter Eriksson, director general Volvo Group Trucks Romania, estimeza vanzari de 60-80 de unitati din configuratia aniversara. „Intentia este aceea de a vinde mai multe camioane, de a atrage clienti noi, dar si de a arata ca o retea de service profesionista si un pachet de servicii adaptat la nevoile clientilor sunt la fel de importante ca vehiculele in sine. In plus, ne dorim sa schimbam camioanele vechi cu unele noi, astfel incat vehiculele cu varsta de circa cinci ani aflate in circulatie sa fie inlocuite cu specificatii noi, superioare.“
Renault Trucks si-a consolidat in ultimii ani o pozitie fruntasa pe piata rigidelor din Romania, iar din totalul vanzarilor sale vehiculele specializate reprezinta 30%. Dar acestea trebuie personalizate in functie de cerintele specifice ale fiecarui client si de aceea nu pot constitui obiectul unei campanii speciale, astfel ca in centrul atentiei in anul aniversar este autotractorul din gama T, pentru transport pe distante lungi, din care au fost alese doua configuratii, cu cabina de dormit standard si versiunea de top cu cabina mare, High Sleeper Cab (adanca, avand pavilion inaltat si podea plata), si cu motor de 13 l. Ca medie a pietei, operatorii romani prefera propulsoarele de 460 sau 480 C. In functie de specificul activitatii de transport, Renault Trucks are si clienti care aleg in continuare motorul de 11 l, dar in ultimii ani se observa o crestere a cererii pentru propulsoarele mai puternice, de 13 l. Camioanele pot fi inscriptionate oricum doreste clientul, dar Renault Trucks a pregatit si un design special de aniversare, cu imaginea Coloanei Infinitului, al carei autor, Constantin Brancusi, a realizat o importanta conexiune culturala intre Romania si Franta. Interesanta, din aceasta perspectiva, este forma rombica a sectiunilor Coloanei, foarte asemanatoare cu sigla Renault Trucks in forma de diamant. Pe camioane apar si Transfagarasanul, una dintre cele mai spectaculoase sosele din lume si cea mai buna reprezentare a profesiei de transportator pe distante lungi din Romania, si Lupul Dacic, simbolul originilor, istoriei, fortei si curajului poporului roman.
Costul total de exploatare – si una dintre componentele lui principale, costul motorinei – este in continuare argumentul cel mai puternic care determina decizia de achizitie, dar un rol foarte important il joaca si confortul soferului. Prin urmare, un alt obiectiv al campaniei este sa se adreseze atat patronilor de firme, cat si soferilor. Si aceasta tinta este atinsa, de exemplu, prin includerea in oferta a pachetului Fuel Eco+, din care face parte si Optivision (deocamdata inca la inceput in Romania), si care promite sa scada consumul de carburant – ce reprezinta circa 30% din costul total de operare. In plus, pe camion se regasesc si alte echipari ce urmaresc sa diminueze cat mai mult diferentele dintre stilurile de condus ale soferilor.
Renault Trucks T 2019 este dotat incepand din aprilie cu noua generatie a sistemului regulator predictiv de viteza Optivision care foloseste topografia pentru a optimiza schimbarea treptelor si stocheaza acum datele direct in vehicul, ceea ce sporeste confortul soferului, deoarece conexiunea nu se va mai pierde nici macar in zone in care GPS-ul nu ofera nicio informatie, cum ar fi tunelurile. Sistemul aduce economie de carburant pentru proprietarii firmelor si confort sporit pentru soferi, astfel incat acestia pot sa isi planifice mai bine cursele.
„In al doilea rand, dar la fel de important, data fiind dificultatea de a gasi si pastra conducatorii auto, ambitia noastra este sa includem in pachetul aniversar dotari ce sporesc confortul in cabina si permit o viata mai buna la bord. De exemplu, am optimizat spatiile de depozitare, am dotat camionul cu un frigider mai mare si am imbunatatit conditiile de dormit printr-un pat extensibil jos si un pat care se poate transforma in spatiu de depozitare sus“, detaliaza Peter Eriksson.

Finantare flexibila si atractiva, alaturi de contract de service complet Excellence
Acest pachet aniversar se doreste a fi o solutie care sa combine caracteristicile tehnice ale vehiculelor cu serviciile, in scopul de a creste eficienta activitatii de transport.
Finantarea se poate face prin leasing financiar si operational sau credit extern, cu o rata lunara foarte atractiva pentru leasingul operational, ce include toate costurile, iar pentru intretinerea si repararea camioanelor este disponibil contractul de service Excellence, pe trei ani. Acesta este cel mai complex contract de service din oferta Renault Trucks, ce include si servicii de tractare la nivel international si monitorizare de la distanta, cu scopul de a minimaliza timpul de imobilizare a camioanelor prin prevenirea si anticiparea interventiilor tehnice necesare. Din pachet nu lipsesc nici sistemul de monitorizare a flotelor Optifleet si trainingul pentru soferi.
In ultimii ani clientii romani s-au aratat tot mai interesati de contractele de service, ale caror principale beneficii sunt reducerea duratei de imobilizare a masinilor, controlul mai bun al costurilor, valoarea reziduala mai mare si asistenta de tractare la nivel international. De aceea si Renault Trucks a pus tot mai mult accent pe acest serviciu, contractul Excellence fiind mai mult decat o garantie, pentru ca include toate reparatiile de care are nevoie camionul pe durata contractului, in timp ce garantia se refera doar la anumite componente, pe o perioada anume.
Serviciul de intretinere preventiva si anticipativa este deja disponibil in Romania, circa 200 de camioane livrate anul trecut fiind conectate pentru a fi monitorizate bateriile, alimentarea cu AdBlue, presiunea de injectie s.a., astfel incat sa poata fi detectate din timp posibilele defectiuni si sa fie informat clientul pentru programarea camionului intr-un service Renault Trucks. Pentru a incepe sa ofere acest serviciu si la noi, firma a avut un audit intern in care personalul tehnic a fost instruit nu doar cum sa conecteze vehiculele, pentru ca aceasta este partea simpla, ci cum sa le urmareasca. Deocamdata serviciul este inclus in contractul Excellence, deci nu are costuri suplimentare, si este posibil ca pe viitor sa fie disponibil alaturi de toate pachetele de service.
De altfel, contractul de service este cel mai mare beneficiu al clientilor care cumpara autotractoare T in 2019, dar si pretul competitiv al ambelor versiuni de cabina.
In prezent 50-60% dintre camioanele Renault Trucks livrate in Romania beneficiaza de contract de service, procent similar mediei europene. Numai in 2018 au fost vandute 200-220 de camioane cu diverse tipuri de contracte de intretinere si reparatii, mai ales cel de baza.

Activitate bogata si pe segmentul rigidelor
Romania este pentru Renault Trucks una dintre tarile importante din centrul si estul Europei, si o piata unde vinde numeroase vehicule specializate, inclusiv prin licitatii. Este drept ca deocamdata toate achizitiile sunt blocate din cauza intarzierii bugetului de stat, dar proiecte sunt, „asa ca avem asteptari mari. Si piata de retail in constructii creste si ne concentram asupra ei. Dar aici vanzarea depinde de disponibilitate, de carosieri, or, termenul de productie in prezent este mare, ce se comanda acum se livreaza probabil in septembrie. Vom avea totusi unele modele pe stoc, trebuie sa ne pregatim astfel pentru toate aplicatiile, configuratia preferata in Romania, un fel de standard pentru aceasta piata, fiind camioanele 8×4 cu bena de 18-20 m3.“
Un alt segment diferit de transportul pe distante lungi este cel al utilitarelor usoare. Renault Trucks vinde Master, in mai multe variante de tonaj, inclusiv modelul electric, desi acesta este inca irelevant pentru Romania. „Poate situatia se va schimba in urmatorii ani, datorita multinationalelor care au activitate si aici si care il vor dori pentru retail sau distributie. Dar ca sa vezi progrese in domeniul electromobilitatii trebuie ca producatorii, clientii si autoritatile sa lucreze impreuna, si mai ales ca autoritatile sa incurajeze investitiile in astfel de vehicule.“

Articole similare