Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Norvegia se alatura tarilor cu reprezentanti in Scania Hall of Fame

Pe 24 si 25 mai s-a desfasurat la So?derta?lje (Suedia) finala europeana a Scania Driver Competitions, la care au participat 30 de soferi profesionisti, printre care si romanul Eugen Grigore. Invingatorul, din cei peste 20.000 de conducatori auto inscrisi in competitia din acest an, a fost Andreas Nordsjø (Norvegia), care a primit ca premiu un camion Scania in valoare de 100.000 de euro. Acesta a fost urmat de Fredrik Arwidmark (Suedia) si Pjotr Dovengiewics (Polonia), recompensati si ei cu premii oferite de Scania si Schmitz Cargobull, partener al evenimentului.


Cei 30 de finalisti au sustinut in prima zi sapte probe de condus economic, condus defensiv, verificare a camionului inainte de pornirea in cursa, ancorarea marfii, prim ajutor, traseu off-road si o proba de manevrabilitate folosind doar camerele cu vizibilitate 360O, pentru ca parbrizul si geamurile laterale erau acoperite.
Proba de condus economic a urmarit determinarea soferului care a inregistrat cel mai mic consum de carburant intr-un timp cat mai scurt, fara a incalca reglementarile in vigoare, si a fost castigata de reprezentantul Estoniei.
In cadrul probei de condus preventiv, care a fost dominata de reprezentantul Portugaliei, concurentii au trebuit sa demonstreze ca au o atitudine corecta fata de ceilalti participanti la trafic, fata de mediu si fata de vehicule, ca apreciaza bine situatiile din trafic si au un stil de condus si economic, si anticipativ, evitand situatiile periculoase.
Soferii au fost evaluati si pentru condus economic si pentru condus defensiv in urma parcurgerii aceluiasi traseu pe drumuri publice, iar punctajele maxime care se puteau obtine aici erau cele mai mari din toata intrecerea: cate 120 de puncte.
Verificarea inaintea pornirii in cursa a presupus identificarea unui anumit numar de probleme tehnice ale ansamblului in limita a 10 minute si aici invingator a fost din nou reprezentantul Estoniei.
Ancorarea incarcaturii (atipice) a urmarit prevenirea pierderii sau deteriorarii bunurilor transportate si a intarzierilor, si aici cel mai bun a fost reprezentantul Greciei.
Proba de prim ajutor a fost spectaculoasa datorita talentului actoricesc al unei „victime“ a unui accident rutier care incerca sa-l impiedice pe concurent sa parcurga pasii corecti in ordinea corecta, si aici cel mai bine s-a comportat reprezentantul Elvetiei.
Birdview Precise Driving a fost una dintre cele mai spectaculoase probe: la volanul unui camion Scania de distributie, care avea parbrizul si geamurile laterale acoperite, concurentii, folosind doar imaginile afisate de camerele cu vizibilitate 360O, urmareau cat mai exact un contur trasat pe sosea, atat in mers cu fata, cat si in marsarier, apoi, cu spatele, doborau un popic rosu fara a le dobori si pe cele doua albastre si parcau. Aceasta proba a dat batai de cap multor competitori, dar Eugen Grigore, desi nu a castigat – invingatorul a fost din Suedia – a fost sigur printre primii. La fel de bun, desi nici acolo nu a castiga el, ci reprezentantul Danemarcei, a fost si la proba XT DIFFerent roads, unde, la volanul unui Scania XT cu basculanta, soferii trebuiau sa treaca de o suprafata de teren acoperita cu balast, iar daca ramaneau impotmoliti, ceea ce unora li s-a si intamplat, si aveau nevoie de tractare, pierdeau din start toate punctele, neputand incerca din nou.
Din declaratiile reprezentantului Romaniei (pentru ca nu s-au anuntat public nici punctajele la fiecare proba, nici cele finale), se pare ca el a fost descalificat la proba de condus defensiv pentru ca a depasit pentru cateva secunde cu 6 km/h viteza maxima admisa, in conditiile in care regulamentul admite maximum 5 km/h. Si, dat fiind faptul ca celelalte probe erau punctate mult mai putin (cu 30 de puncte pentru invingator XT DIFFerent roads si Birdview Precise Driving si descrescator pentru urmatorii si cate 60 de puncte pentru verificarea inainte de plecare in cursa, prim ajutor si ancorarea marfii), reprezentantul Romanei nu s-a numarat printre primii 18 care au mers in etapa urmatoare. Despre acesta insa si despre finala nationala a Scania Driver Competitions puteti citi mai multe in paginile imediat urmatoare ale revistei.
A doua zi toti cei 30 de concurenti au mai avut un test, Knock the King, in care castigatorul a primit 120 de puncte si in care trebuiau sa doboare patru popice rosii, pe fiecare printre cele doua albastre aflate langa ele, fara a le dobori si pe acestea din urma.
Dupa cele opt probe au fost desemnati 18 soferi care au mers in faza urmatoare a competitiei. Interesant este ca primii cinci dintre ei provin din tari est-europene: Estonia, Ungaria, Ucraina, Polonia si Cehia (de la locul intai la locul al cincilea). Ei au fost urmati de soferii din Suedia, Slovacia, Olanda, Elvetia, Norvegia, Danemarca, Portugalia, Lituania, Austria, Bosnia-Hertegovina, Spania, Grecia si Italia.
In perechi eliminatorii de cate doi, cei 18 au concurat in proba Twist Water Challege, care a constat din slalom cu spatele printre popice, trecere peste o mica rampa si doborarea a doua popice rosii printre cate doua perechi de popice albastre, ducand un bazin plin cu apa pe sasiu, din care trebuia sa se verse cat mai putin, si cu respectarea unei limite de timp. Rezultatele de aici au dus la calificarea in semifinala a concurentilor din Grecia, Spania, Norvegia, Polonia, Lituania, Austria, Suedia, Danemarca si Bosnia-Hertegovina.
Urmatoarea proba, Super Y, a constat din doborarea a cate doua popice rosii pe fiecare brat al Y-ului, printre cele doua albastre de langa ele, lovirea usoara, in marsarier, a unor porti pana la deschiderea lor si intrarea cu anvelopa din stanga-fata pe un anumit marcaj. Cei noua au fost impartiti in trei grupe si cel mai rapid din fiecare s-a calificat in finala: Andreas Nordsjø (Norvegia), Fredrik Arwidmark (Suedia) si Pjotr Dovengiewics (Polonia). Ei s-au intrecut in proba Extreme Knock the King, care a presupus stingerea unui incendiu, mutarea unor paleti si apoi manevrarea camionului astfel incat sa se doboare, la fel ca la probele anterioare, popicele rosii si doar sa se atinga popicul de la final, invingator fiind cel care a incheiat proba primul.

Articole similare