Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

4 ani de liniste…

Dupa emotii pana in ultima clipa, operatorii au primit mult-vehiculata prelungire a programelor nationale de transport. La interjudetean, unii au fost nemultumiti, pentru ca se pregatisera sa liciteze si isi achizitionasera vehicule special pentru asta. Cei mai multi au rasuflat usurati, pentru ca se temeau de aparitia unei concurente excesive pe traseele interjudetene, daca atribuirea s-ar fi facut in conformitate cu prevederile ordinului „Sova“. Separat, judeteanul a fost transat – cu chiu, cu vai – printr-o prelungire plina de emotii, fortata de decizia instantelor judecatoresti. Si acum urmeaza 4 ani de liniste… Cum vor fi fructificati acesti ani ramane la latitudinea fiecaruia.

Nimeni nu stie ce se va intampla dupa 2023. Legislatia este „in pom“ si ar trebui clarificata inainte de toamna lui 2022. Ar fi o greseala sa ne culcam pe o ureche, pe principiul ca mai este timp. Ar fi bine ca asociatiile patronale sa fie pro-active si sa tina aproape de autoritati, pentru a transa lucrurile din timp. Dar nu pot razbi fara sprijinul membrilor, care trebuie sa ii ajute achitandu-si cotizatiile, oferindu-le celor care ii reprezinta conditii optime de munca. Colaborarea trebuie sa fie tot timpul, nu doar atunci cand e greu. Un exemplu negativ in acest sens este cazul companiilor de transport care, dupa ce si-au incheiat RCA la preturi preferentiale, in baza apartenentei la o asociatie patronala, au „uitat“ ca sunt membri si sa isi mai plateasca contributiile.
Pe langa continua dezbatere pe marginea modificarii legislatiei, care tot da batai de cap, administratorii companiilor de transport trebuie sa fie in primul rand manageri, sa gaseasca solutii pentru a optimiza activitatea si eventual sa caute linii noi de business, daca cele actuale nu mai sunt la fel de profitabile. Faptul ca s-a renuntat la mai multe trasee judetene in vara aceasta – care au ramas descoperite – este o confirmare a faptului ca schimbarile care au loc in societate isi pun amprenta asupra fluxurilor de calatori. E bine sa ai asigurate licentele de trasee pana in 2023, dar mai sunt acestea suficiente? Va propun sa ramanem atenti la evolutia pietei si sa fiti deschisi la oportunitatile care pot aparea. De asemenea, va invit sa va treceti in agenda Gala Tranzit, pe 31 octombrie 2019, la Cluj, pentru o retrospectiva a anului ce se va incheia si prospectii pentru 2020.

Articole similare