Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Profitul transportatorilor de top a crescut in 2018 fata de 2017

Cifra de afaceri realizata in 2018 in transporturile din Romania este de 10,3 miliarde de euro, adica 3,07% din PIB, iar primele 500 de firme de profil in functie de cifra de afaceri au realizat in total aproape jumatate din aceasta valoare – 4.878.399.025 de euro, fata de circa 4,110 miliarde de euro, cat au avut primele 500 de firme din 2017, dupa ce si in 2017 fusese un salt important fata de cele aproximativ 3,746 miliarde de euro realizate in 2016 de firmele din Top 500. Daca cifra de afaceri in crestere nu este o surpriza, profitul mai mare decat in 2017 inregistrat de primele 20 cele mai profitabile companii de transport de la noi este, in conditiile in care acesta a scazut in ultimii doi ani si multor firme nu le-a mers totusi prea bine nici in 2018, din cauza imposibilitatii de a acoperi total din tarifele mai mari costurile si mai mari. Profitul net din transporturi este de 543,7 milioane de euro, adica 2,08% din profitul net realizat in tara noastra in 2018.


Trebuie precizat insa ca aceste date sunt obtinute in conditiile in care Carrion nu a publicat inca situatia financiara pe anul trecut.
Primele 20 de firme ca cifra de afaceri obtinuta in 2018 au avut un total de 1.184.653.456 de euro, adica 24,28% din cifra de afaceri totala a operatorilor din Top 500, cu mult sub cele 27,78% ale primelor 20 de firme din Top 500 pe 2017 si aproape de valoarea de 25% din 2016.
Daca le adaugam si pe firmele de pe locurile 21-50 se ajunge la un total de 1.975.025.911 euro, adica 48,49% din suma realizata de transportatorii din Top 500, peste cei circa 44% din 2016 si 2017.
Primele 100 de firme au obtinut in 2018 o cifra de afaceri de 2.738.548.280 de euro, adica 56,14% din total, fata de 59%, cat au realizat firmele din Top 100 pe 2017.
Operatorii de pe locurile 101-200 au avut o cifra de afaceri totala de 863.068.597 de euro, adica 17,70% din totalul operatorilor din Top 500, fata de 16,77% firmele de pe locurile 101-200 din anul anterior si 17% in 2016, cei de pe pozitiile 201-300 au avut 544.795.037 de euro, adica 11,17% din total, fata de 10,39% in 2017 si 11% in 2016, cei de pe 301-400 au insumat 403.229.121 de euro, adica 8,27% din total, fata de 7,38% in 2017 si 8% in 2016, iar cei de pe 401-500, 328.757.989 de euro, adica 6,74% din total, fata de 5,33% in 2017 si circa 4% in 2016.
Dintre primele 20 de firme din 2018 ca cifra de afaceri nu apar in clasamentul pe 2017 Vos Logistics Cargo (pe locul al doilea anul trecut), Paneuro International (locul al saselea) si Vos Logistics Bulk (locul al 11-lea). In rest, Aquila Part Prod Com, Duvenbeck Logistik, International Alexander, Skiptrans, XPO Transport Solutions, Dolo Trans Olimpic, Gartner Eurotrans, Arcese Transport, Dianthus Company, Ravitex, Microfruits, International Lazar Company, H.Essers, Dunca Expeditii, Vos Logistics, Total NSA si Dumagas apar in Top 20 dupa cifra de afaceri si in 2017, si in 2018.

434 de transportatori profitabili in 2018, fata de 450 in 2017
Numarul operatorilor de transport din Top 500 dupa cifra de afaceri care au facut profit in 2018 a fost de 434, fata de 450 in anul anterior. Dintre acestia, 32 (exact ca in 2017) au avut profit mai mare de 1.000.000 de euro, 44 au avut 500.000-970.108 euro (fata de 46), 187 au avut 100.000-496.691 de euro (191 din 2017), 72 au avut 50.000-99.169 de euro (60 in anul anterior), alti 74 au avut peste 10.000 de euro (82 in 2017) si restul, profit mai mic de 10.000 de euro.
Lasand deoparte Carrion, companie care in 2017 era pe locul al saptelea in topul celor mai profitabili transportatori din Romania, profitul celor mai profitabile 20 de firme din 2018 a fost de 51.623.959 de euro, cu putin peste valoarea de 50.187.748 de euro inregistrata de cele 20 cele mai profitabile firme din 2017 (care nu sunt neaparat aceleasi cu cele din Top 20 pe 2018; cele 20 de firme de top din 2018 au avut in 2017 un profit total de 45.098.751).
16 din cele 20 cele mai profitabile firme din 2018 se regasesc si in Top 20 pe 2017: Transpeco Logistics&Distribution, Euro Fleet Transports, Dianthus Company, International Alexander, Fartud, Skiptrans, Duvenbeck Logistik, Royal Trans, Vio Transgrup, Logistic E Van Wijk, Binar Speed Exclusive, Trans Euro Express 94, Port Trans, Maracana si Rozoti Prodcom. Iar aparitiile noi sunt Eugen Trans, care a urcat direct pe locul al cincilea, Aguaki Trans (locul al optulea), Agexim Spedition (al 13-lea) si Express Euroscan (al 19-lea).

Pierderi de 27.333.152 de euro in 2018, fata de 25.592.192 de euro in 2017
66 de firme de transport din Top 500 in functie de cifra de afaceri au inregistrat pierderi in 2018, fata de 54 in 2017, valoarea totala a acestora fiind de 27.333.152 de euro, fata de 25.592.192 de euro in anul anterior. Din aceasta suma, pierderea primelor 20 de companii se ridica la 18.920.794 de euro, ele avand deci o pondere foarte ridicata din total.
Doua firme au pierderi de peste doua milioane de euro, alte trei, de peste un milion de euro, restul pana la locul al 20-lea au intre 428.699 si 982.926 de euro, 33 au peste 100.000 de euro, iar restul, sub 100.000 de euro.
10 dintre cele 20 de firme cu cele mai mari pierderi in 2017 se regasesc si in clasamentul pe 2018 (Klacska, ajunsa acum pe primul loc, in locul XPO, care e acum pe pozitia a 19-a, B.H.L. Logistic, ATP Transit, Carpat Beton Servicii Pompe, Rodbun Cargo, Auto Mili, Henrik Hansen, Frigoexpres, Gartner Eurotrans si XPO), iar alte 10 sunt nou intrate, dintre care trei nu au fost pe pierdere in 2017 (Paneuro International, care a avut o pierdere record in 2018, de 2.616.012 euro, ce o plaseaza pe al doilea loc in acest clasament, Whiteland Logistics si Transporturi Auto).
Firmele care au iesit din acest top sunt Interliner Transport, Trans Car, Dissegna Logistics, Alblas Transport si Trans Jai (toate acestea au continuat sa aiba pierderi si in 2018, dar nu cat sa intre in top), alaturi de Practicom, Trameco, Nistor Trans Company, Euro Trans Mol si Allfresh (care in 2018 au fost pe profit).

Top 20 active pe 2018 insumeaza o valoare mai mica decat in 2017
Primele 20 de companii de transport din 2018 in functie de active au in total 631.801.417 euro, fata de 688.257.392 primii 20 de operatori din topul pe 2017. In absenta informatiilor despre Carrion, care in 2017 a fost pe primul lor in Top active, se remarca faptul ca primele 10 companii din topul pe 2018 (Aquila Part Prod Com, International Lazar Company, Dolo Trans Olimpic, International Alexander, XPO Transport Solutions, Total NSA, Tir Express, Duvenbeck Logistik, Arcese Transport si Transpeco Logistics&Distribution) apar si printre fruntasii din 2017, chiar daca in alta ordine, si alte patru firme (Romstyl Impex, Dianthus Company, Euro Fleet Transport si Trameco) apar in Top 20 in ambii ani. Prezente noi in 2018 sunt Skiptrans, pe locul al 11-lea, si in ordine pe locurile 16-20 Vos Logistics Cargo, Holleman Special Transport, Dunca Expeditii, Trans Euro Express 94 si Ravitex.
Iar firmele care au fost in 2017 in Top 20 active si nu mai apar si in 2018 sunt Trans Bitum, Trans Sese, Lagermax Autotransport, European Logistics si Dumagas Transport.

Schimbari nesemnificative fata de 2017 in Top 20 creante-datorii
106 firme au inregistrat in 2018 diferente pozitive intre creante si datorii, fata de 109 in 2017, din care 23 de peste un milion de euro, 23 au 500.000-1.000.000 de euro si 43 au peste 100.000 de euro.
Primele 20 de firme de transport din clasamentul care tine cont de diferenta dintre creante si datorii au in total 46.510.285 de euro, fata de 39.972.007 euro primele 20 din 2017.
12 dintre primii 20 de operatori din acest top pe 2018 apar si in Top 20 pe 2017 (Duvenbeck Logistik, Skiptrans, Carpat Cemtrans, Vectra Logistic, Hartl Carrier, Felbermayr, Kenwroth Transport, Vio Transgrup, Cesped, Adomid Speed, K.S.T. Vervoer si Express Euroscan), iar opt sunt nou intrate in Top 20 (Cat-Ion, Microfruits, KLG Trucking, Aquaki Trans, Rumaran, Gazquez Transport, H.Essers si Eliton). Ceea ce inseamna ca opt firme din 2017 nu mai apar in topul pe 2018: Van Mieghem Transport, Vos Logistics, Trans Bitum, Wiedmann&Winz Internationale Spedition, Lubbers, Anasped, Transconstruct Co. Snagov si Hagero.

Articole similare