Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul stivuitor electric RX 60 bate cel mai bun diesel din gama

Ideea ca actionarea electrica este mai degraba apanajul echipamentelor sub 2 t, iar actionarea cu combustie interna se adreseaza echipamentelor medii si grele, a fost demontata luna trecuta de Still, odata cu prezentarea la Hamburg a noii game de stivuitoare electrice RX 60-25/35, pentru uz interior si exterior si sarcini de pana la 3,5 t. RX 60 stabileste noi standarde in domeniu in ceea ce priveste mobilitatea si performantele, testele efectuate de echipa juriului IFOY evidentiind ca acesta este cu 10% mai rapid, in medie, decat celelalte stivuitoare electrice, respectiv cu 8% mai ager decat urmatorul model electric clasat. In plus, cu o acceleratie record si cu o viteza de pana la 21 km/ora, la care se adauga agilitate crescuta in ridicare si coborare si o productivitate sporita, acesta depaseste, in premiera, performantele dinamice ale celui mai bun stivuitor diesel din clasa sa. Implementarea tehnologiilor performante si eficiente energetic nu se va opri aici, producatorul german anuntand ca anul viitor va „imbogati“ piata ce abia a fost deschisa cu inca un produs de acest gen, lansand noua generatie de echipamente electrice grele, cu greutate totala de pana la 5 t.


Vanzarile noului model au fost demarate la 1 octombrie, livrarile urmand a fi facute dupa 1 ianuarie 2020, conform unui termen de livrare de 8-9 saptamani. Pretul echipamentului este cu 1-5% mai mare decat cel al modelului anterior, in functie de dotari si de piata in care va fi valorificat, insa amortizarea diferentei se va face rapid, datorita costurilor de service mai mici si faptului ca ora de operare in regim electric este mai ieftina decat in cazul modelelor diesel, potrivit unui studiu VDMA.
Dezvoltarea noului concept a durat circa patru ani si jumatate, la care s-au adaugat testele. Desi noul RX 60 se suprapune ca putere si viteza peste oferta Still RX 70, cu combustie interna, diferenta dintre modele fiind doar de pret, acesta vine in intampinarea orientarii tot mai mari a clientilor catre logistica verde, producatorul german intelegand ca acesta este trendul anilor urmatori. „Am reusit prin intermediul tehnologiilor cu eficienta energetica sa dezvoltam un stivuitor electric pentru uz interior si exterior pentru sarcini de pana la 3,5 t cu o performanta si o agilitate extrem de ridicate. Astfel incurajam trendul pentru stivuitoare electrice fara emisii si ne sustinem clientii sa isi transpuna strategiile de Green Logistics si sa isi indeplineasca obiectivele de sustenabilitate. Datorita valorilor noi de performanta ale gamei RX 60-25/35 produse in Hamburg, nu mai exista niciun motiv sa nu conducem un stivuitor electric“, explica Thomas Fischer, CSO Still.

Performanta exceptionala de manipulare
RX 60-25/35 impresioneaza prin cea mai ridicata performanta de manipulare din clasa de greutate de pana la 3,5 t. In plus, cei care aleg tehnologia Still Li-I pot lucra in trei ture fara o baterie de schimb. Datorita eficientei energetice ridicate, capacitatii mari a bateriilor, de pana la 775 Ah pentru cele plumb-acid, sau utilizarii bateriilor Li-I, schimbarea bateriei va fi mai deasa pentru utilizarea pe doua ture a bateriei RX 60. Schimbul se poate realiza cu un stivuitor electric, de catre o singura persoana, in cateva minute.
Noul concept de actionare cu doua motoare puternice, oferite in doua clase de performanta, precum si cu racire activa si curse scurte pentru transferul puterii, asigura o reactie rapida si o putere maxima de tractiune deja de la prima rotire. Actionarea din axul frontal este bazata pe o actionare trifazica fara intretinere, cu tehnologia de 80 V. In versiunea standard, ambele motoare dezvolta 8,5 kW, iar optional exista si axul de actionare High Performance cu 2×10,5 kW. Astfel, Still a crescut performanta de deplasare cu 40%, pentru o eficienta energetica mai buna. Acest lucru s-a obtinut printr-un convertizor nou si o constructie inovativa cu un transfer foarte scurt al puterii intre convertizoare, motoarele de actionare si motorul pompei. Datorita sistemului activ de racire cu ventilatoare rezistente si fara intretinere este garantata stabilitatea termica, chiar si in cazul unei performante de manipulare ridicate la o utilizare de durata in modul Sprint. Si vitezele de ridicare cu sarcina pot fi crescute considerabil, cu peste 20%, in varianta High Performance, datorita cursei puternice a motorului de 25 kW. Ambele motoare dispun de un control al tractiunii si sunt actionate in contratimp la un unghi de inclinare complet.
Modul de pornire rapid face stivuitorul gata de utilizare imediat dupa ce soferul s-a instalat si a eliberat frana de parcare cu actionare automata. Soferul obtine o productivitate ridicata daca foloseste posibilitatea utilizarii paralele pentru directionare, ridicare si inclinare, cu sau fara sarcina.

Operatorul beneficiaza de un loc de munca atractiv si confortabil
RX 60 este dotat pentru sarcini pretentioase si multiple posibilitati de utilizare: incarcare/descarcare laterala a camioanelor, transport orizontal al sarcinilor, stivuire cu inaltimi de ridicare de pana la 7.390 mm, precum si pentru transport si punere la dispozitie. Clientii pot alege din sapte modele cu versiunile cadru standard si lung, precum si cu cadru de ridicare tele/niho- si triplu. Exista si varianta cu punctul de greutate al sarcinii de 600 mm si cu o capacitate portanta mai ridicata, pentru transportul paletilor pe directie longitudinala sau pentru utilizarea cu echipamentul suplimentar.
Dupa cum arata si profilul de utilizare – indiferent daca e vorba de furnizorii de logistica, industria alimentara sau de bauturi sau in domeniul de constructii de masini – RX 60 poate fi echipat conform dorintelor operatorului. In cabina spatioasa, ergonomica, cu o libertate foarte generoasa de miscare a picioarelor si capului, operatorul isi poate gasi usor locul confortabil. Usa mare a cabinei, manerul, treapta joasa de urcare cu margine aderenta din inox, precum si covorasul anti-alunecare ofera o urcare confortabila si sigura in stivuitor. Operatorul are o vizibilitate buna in sus prin plafonul rezistent cu un geam din sticla de serie si vizibilitatea nu este impiedicata de plafonul panoramic din sticla. Constructia frontala joasa si amplasarea optima a pieselor si marcajelor confera o vizibilitate imbunatatita in fata. In schimb, structura de rezistenta cu cate doua bare pe fiecare latura/spate impiedica putin vizibilitatea pe diagonala/spate.
Multiplele posibilitati de depozitare si un radio bluetooth DAB+, MP3- si CD-Player cu USB- si mufa jack, precum si o priza de 12 V si mufa USB pentru incarcarea telefoanelor mobile sau un suport de telefon mobil suplimentar indeplinesc toate cerintele soferilor. Optional, cabina poate fi dotata si cu incalzire sau instalatie de climatizare.
Varietatea mare pe care o ofera Still la operarea stivuitoarelor se reflecta prin diferitele pedale de picior si comutatoare de pe coloana de directie, pana la cele patru optiuni de comanda pentru deplasare si pentru sistemul hidraulic: manete multiple, manete mici, joystick 4Plus si o unitate de comanda nou dezvoltata, complet tactila, pentru manipularea precisa si sigura a sarcinii si pentru schimbarea rapida a directiei de mers.
Unitatea de control Still Easy Control cu ecran color afiseaza toate informatiile, indiferent de limba, care pot fi usor citite. Tastele favorite permit activarea functiilor de deplasare chiar si daca sunt actionate cu manusi. Siguranta suplimentara este data de verificarea Pre-Shift in care soferul trebuie sa confirme verificarea stivuitorului inainte de utilizare. Pentru interconexiunea smart, RX 60 se poate conecta prin interfata optionala la Still FleetManager pentru controlul accesului si pentru evaluarea datelor vehiculului sau de functionare sau la portalul online Still neXXt fleet pentru comanda inteligenta si eficienta a flotei. Desi sistemul FleetManager este optional, actualmente, potrivit producatorului, doar 25-30% din echipamentele noi pleaca din fabrica fara a avea montat acest sistem.

Articole similare

Ad