Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Putina relaxare alaturi de clienti la finalul unui an inca bun

Schmitz Cargobull a organizat luna trecuta, pentru a doua oara in Romania, Oktoberfest, din care intentioneaza sa faca si la noi o traditie, deoarece aceste intalniri constituie un mod bun de a petrece un timp de calitate impreuna cu partenerii si prietenii. La editia din acest an au participat circa 150 de invitati, cei mai multi dintre ei clienti Schmitz Cargobull, care activeaza in diverse domenii de transport si care au avut ocazia sa ia astfel contact mai indeaproape cu semiremorci ce acopera intreaga oferta a liderului de piata.


Concret, este vorba de doua modele de semiremorci basculante (SKI 10.5 din aluminiu, de mare volum, pentru transport de cereale, care are o cota de piata de 45% pe segmentul sau, si SKI 7.2 SR cu bena semirotunda din otel, care are o cota de 50% din piata de constructii si, alaturi de SKI, putin mai lunga, completeaza oferta de semiremorci basculabile a producatorului german) si de autobasculanta MKI 5.5 SR, cu autosasiu Mercedes-Benz Arocs. Pentru transport la temperatura controlata a fost expusa intreaga gama de suprastructuri frigorifice: un camion MAN cu suprastructura apartinand Fan Courier, un vehicul de distributie FMGC Iveco CNG din reteaua Mega Image, o suprastructura izoterma universala ce poate fi montata pe orice fel de autosasiu, care reprezinta varful de gama al Schmitz Cargobull Romania, cu livrari de peste 150 de unitati in 2019, si SKO V7 cu agregat propriu Schmitz Cargobull, SKU 2.0. Iar modelele de prelate au fost prezente si ele toate: standard, Mega si cea mai recenta inovatie a producatorului, Power Curtain, fara scanduri laterale. Lor li s-a alaturat 3er pack, cu trei semiremorci suprapuse, care reprezinta solutia SCB pentru reducerea costurilor, deoarece se pun una peste alta pentru transport si apoi finisarea se face in Romania, la Aficar Utilaje.
Dar, deoarece reprezentantii Schmitz si-au propus doar sa petreaca un timp placut alaturi de clienti, pe durata evenimentului nu s-a pus accentul pe vanzarea de semiremorci.
Au fost oferite totusi rate speciale de leasing operational ce permit utilizarea fara griji a vehiculelor pe toata perioada agreata prin contract, acoperind toate serviciile producatorului, printre care service complet, telematica si service de anvelope.
Deosebiri importante intre modul de desfasurate a acestui tip de eveniment in Romania si in alte tari europene nu exista, desi sigur ca atmosfera difera de un loc la altul, si la fel si gradul de deschidere al invitatilor de a participa la astfel de intalniri. Iar reprezentantii Schmitz spera ca partenerii din Romania sa se obisnuiasca in sensul pozitiv cu acest tip de eveniment, „adica sa-l astepte cu nerabdare si sa le placa sa ne viziteze“.

Piata a scazut, dar pentru Schmitz 2019 se va incheia bine
Din discutiile purtate de-a lungul timpului cu clientii, reprezentantii Schmitz remarca faptul ca firmele de transport international pe distante lungi sunt de mai multi ani sub o presiune foarte puternica din cauza competitiei acerbe, dar si ca aceasta s-a intensificat mai mult in 2019 din cauza climatului economic general, a inevitabilului regres care vine dupa aproape 10 ani de crestere semnificativa. Intrebarea care se pune este insa pana la ce nivel? Sectorul logistic se confrunta cu numeroase probleme, dar sigur ca cei care ofera o gama larga de servicii vor fi in continuare apreciati si pe o piata cu o crestere mai putin dinamica, din moment ce produsele tot trebuie sa ajunga la consumatorul final.
In acest context, piata de semiremorci in ansamblul ei si numarul de comenzi au scazut in 2019, dar pentru Schmitz Romania anul se va incheia bine, deoarece mediul de afaceri de aici inca este mai bun decat media europeana. Insa 2020 se arata a fi plin de provocari.
Printre noutatile aduse in 2019 in tara noastra se numara conceptul de trailer 100% smart pentru modelul S.KO, lansat in 2018 la IAA Hanovra, si care va fi extins in urmatorii ani la toate semiremorcile SCB.
Reducerea cererii de transport se vede mai ales pe segmentul principal al acestei industrii, transportul de marfuri generale, de obicei deservit cu semiremorci cu prelata. De aceea pentru ele au scazut cel mai mult vanzarile, in timp ce comenzile de vehicule frigorifice si pentru agricultura au fost stabile – dar cele doua reprezinta segmente mai slabe cantitativ – iar cele din constructii au fost mai mari datorita proiectelor de infrastructura si de constructii de cladiri.
Termenul de livrare pentru semiremorcile Schmitz noi difera de la un model la altul, prelatele fiind produse in doua luni, iar frigorificele si basculantele in 3-4 luni.
Vanzarea de semiremorci rulate este si ea o parte importanta a activitatii Schmitz Cargobull Romania, care are de obicei peste 100 de unitati pe stoc in doua locatii, acoperind o mare diversitate de tipuri si modele. Din cauza cererii mai mici se remarca o scadere a pretului acestora si o crestere a stocurilor, dar si o trecere de la vehicule noi la vehicule rulate, semn ca investitiile se fac cu mai multa prudenta.

Articole similare