Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Italia: cresterea cu 30% a comenzilor online a prins nepregatit lantul logistic

Dupa ce ani buni italienii au neglijat cumparaturile online, clasandu-se la baza clasamentelor globale de comert electronic, primul decret privind epidemia Covid-19, care a impus restrictii de circulatie, a fost suficient pentru a provoca o explozie a acestuia.
Potrivit institutului de cercetare Nielsen, citat de TrasportoEuropa, in ultima saptamana din februarie, volumul produselor de consum vandute online a crescut cu 30% fata de saptamana precedenta. 
Cu toate acestea, lantul logistic nu este pregatit pentru aceasta crestere, iar consecinta a fost majorarea timpilor de livrare, care in zonele cele mai afectate, este de cateva zile. Au fost afectate si livrarile Amazon sau serviciile online ale marilor lanturi de distributie, acestea reusind cu greu livrarile in cinci sau sase zile de la comanda. Cresterea livrarilor este, in mod evident, supusa stresului livrarilor last mile si soferilor din ce in ce mai preocupati de propria sanatate. Acestia chiar au solicitat insistent, chiar si cu unele greve, sa aiba echipamente de protectie. Astfel, sindicatele Filt Cgil, Fit Cisl si Uiltrasporti au scris asociatiei Fedit si unor curieri mari, solicitand sa ofere soferilor masti si manusi de unica folosinta, "fara intarziere". Acestia solicita, de asemenea, ca soferii sa nu mai fie obligati sa solicite semnatura pe PDA, „pentru a se pastra la o distanta sigura de client”. Filt CGIL din Milano a lansat, de asemenea, un apel catre cumparatori, cerandu-le sa limiteze achizitiile online la produsele esentiale, lasand astfel disponibilitatea pentru livrarea de produse esentiale persoanelor care din diferite motive nu pot parasi casa.

Articole similare

Ad