Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata creste, la fel si complexitatea si gradul de specializare

In primele patru luni ale anului, vanzarile de vehicule destinate constructiilor au fost, pentru CTE Trailers, cu 18-20% mai mari decat cele din perioada similara a lui 2019, iar gradul de specializare a crescut pentru unele game, semn ca se asteapta investitii mai mari in infrastructura si ca firmele de profil gandesc pe termen lung atunci cand fac achizitii, preferand tot mai mult echipamentele flexibile, care sa le sporeasca productivitatea, in locul celor cu pret mic. Iar tendinta de crestere a cererii se asteapta sa continue in urmatoarea parte a anului.
Cele mai multe unitati, peste 80%, au fost pentru extinderi de flote (dar in general cu un numar mic, de 1-3 suprastructuri, si cu doua flote inca nelivrate), iar restul, pentru innoirea unor vehicule mai vechi, mai ales ca grupul ofera, de jumatate de an, trade in pentru semiremorci basculabile si trailere.
Piata vehiculelor si solutiilor pentru constructii nu a fost afectata de pandemie, asa cum subliniaza Ovidiu Pintilie, director comercial CTE Trailers, deoarece restrictiile din domeniu au fost mai mici, „deci derularea contractelor s-a facut conform cu asteptarile noastre. Ce va fi in restul anului este greu de anticipat, pentru ca depinde de ce decizii vor lua autoritatile in privinta alocarii de fonduri pentru proiecte mari de infrastructura. In plus, retinerile constructorilor de a achizitiona vehicule sunt legate si de rapiditatea cu care statul le va plati facturile. Or, noi avem zilnic discutii cu forta de vanzari si vedem ca proprietarii de balastiere primesc mult mai tarziu decat pana acum banii de la beneficiarii carora le vand si le transporta materialele de constructii, ceea ce e semnul unui blocaj.“
 

Articole similare