Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul national de calatori, dupa 15 mai

In conformitate cu Hotararea de Guvern privind declararea starii de alerta si cu masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea pandemiei, publicata in Monitorul Oficial din 18 mai 2020, cele mai multe consilii judetene au informat prompt operatorii de transport cu privire la masurile pe care acestia trebuie sa le ia, respectiv echiparea autovehiculelor cu solutii dezinfectante in zona de urcare la bord a pasagerilor, montarea unui paravan in spatele scaunului soferului sau blocarea primelor doua scaune din spatele acestuia si transportarea pasagerilor doar pe scaune si, obligatoriu, cu masti de protectie. De altfel, pe toata perioada de doua luni cat timp Romania a fost sub stare de urgenta, carausii au beneficiat de sprijinul consiliilor judetene pentru organizarea cat mai eficienta a transportului regulat, avand optiunea de a adapta graficele de circulatie la fluxurile de calatori. Desi lucrurile s-au mai relaxat dupa 15 mai, criza prin care trece transportul de persoane este departe de a se incheia: dupa doua sau trei luni in care au avut activitatea oprita complet sau au functionat la cote de avarie, operatorii trebuie sa se adapteze acum noilor conditii de distantare sociala impuse, mergand cu autovehiculele doar la jumatate din capacitate si pastrand, in schimb, acelasi tarif de transport. 
In functie de zonele in care operau si de fluxul de calatori ramasi pe perioada starii de urgenta, administratorii companiilor de transport au optat intre a reduce capacitatea pana la cote de avarie, cu mentinerea catorva curse pentru abonatii care trebuiau sa ajunga la serviciu, sau a opri complet activitatea, pentru a reduce pierderile.
Tur Cento Trans, din Salaj, nu a stopat activitatea pe perioada celor doua luni de stare de urgenta, insa, evident, numarul de curse pe traseele judetene a fost redus semnificativ. Pentru a optimiza transportul s-au convenit – impreuna cu agentii economici din zona – cele mai potrivite ore, incercand in acelasi timp sa se reduca optiunile cetatenilor de a se „plimba”. „O perioada chiar am imbarcat doar abonatii si, ca exceptie, cu bilet, pe cei care aveau o urgenta”, a explicat Adrian Fagarasi, administratorul Tur Cento Trans.

Articole similare

Ad