Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Haos la transportul judetean! Atribuirea noilor programe de transport judetean nu se poate face pe vechiul ordin 353/2007!

Dupa intrarea in vigoare a legii 328/2018, la 31 decembrie 2018, ordinul 353/2007 de aprobare a normelor metodologice de aplicare a legii 92/2007 s-a abrogat. Din pacate, in ceata care pluteste in jurul atribuirii noilor programe de transport judetean, multe consilii judetene nu au inteles nici pana acum ce au de facut. Este adevarat ca nici nu s-a mai facut nicio comunicare din partea Ministerului Dezvoltarii Regionale (MDRAP) sau a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) catre consiliile judetene, prin care sa li se ofere acestora informatii utile in organizarea atribuirii noilor programe de transport judetean. Au fost publicate insa pe site-ul ANRSC, la rubrica Transparenta decizionala, proiectele de modificare a ordinelor 206/2007 si 207/2007, privind regulamentele-cadru de autorizare a autoritatilor de autorizare pentru serviciile de transport public local si respectiv de acordare a autorizatiilor de transport in acelasi domeniu. Recent, a fost incarcat si modelul de contract de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport; lipseste inca modelul de contract in cazul gestiunii directe.

Din pacate, in aproximativ o luna de zile, autoritatile de transport competente ar trebui sa intocmeasca – conform legii 328/2018 – programele de transport judetean, insa nu au inca elaborare studii de trafic si de oportunitate. In lipsa acestora este greu de estimat care sunt nevoile reale de pe trasee.
In aceste conditii, Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) solicita prelungirea contractelor de delegare de gestiunii incheiate de catre consiliile judetene cu operatorii privati cu o perioada de 24 de luni, pentru a se permite pregatirea optima a atribuirilor. Acolo unde consiliile judetene nu au incheiat inca contractele de delegare cu carausii (adica in mai mult de jumatate dintre judetele tarii) se recomanda semnarea acestora cat mai repede, pentru ca noua lege a serviciilor de transport public local nu mai permite prelungirea licentelor de traseu de catre Autoritatea Rutiera Romana si dupa 3 decembrie 2019 s-ar putea ajunge la blocarea transportului judetean.

Articole similare

Ad