Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Scadere de peste 20% la autovehicule grele si de 15% la semiremorci

Conform statisticilor DRPCIV, dupa o crestere semnificativa a vanzarilor in 2016 la aproape toate categoriile de vehicule comerciale, in primele 11 luni din 2017 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 6.346 de autovehicule comerciale noi cu greutate totala de peste 16 t, adica 79,05% din cele 8.027 aferente perioadei similare a lui 2016, si 3.546 de semiremorci noi, adica 84,06% din cele 4.218 vandute in anul anterior. Cu alte cuvinte, piata s-a reintors aproximativ la valorile din 2015, fiind cu circa 200 de autovehicule grele mai putine decat atunci si cu circa 400 de semiremorci mai multe. Scaderi s-au inregistrat si la categoria 6-16 t, in timp ce la 3,5-6 t a fost o usoara crestere – insa acest segment numara mai putin de 100 de unitati/an – si la 3,5 t, o crestere de 15,62%.
 

Din cele 6.202 autoutilitare noi de peste 16 t (in 2016 au fost 7.866), Mercedes-Benz a vandut 1.323 (1.146 de autotractoare, 115 pentru transport de masini, 22 de basculante, 14 betoniere, 7 cu temperatura controlata, 5 pentru transport containere, 5 cu carlig ridicator, 3 cisterne, 3 furgoane, 2 cu obloane rabatabile si 1 pentru transport de lemn), fata de 1.677 in primele 11 luni din 2016, MAN, 1.063 (954 de autotractoare, 33 de basculante, 14 cu oblon rabatabil, 14 furgoane, 11 betoniere, 8 cu carlig ridicator, 4 avand caroserie amovibila, 3 cu temperatura controlata, 3 pentru transport de lemn, 2 cisterne, 1 pentru transport de autovehicule, 1 izoterma s.a.), fata de 1.104, Volvo, 1.059 (980 de autotractoare, 52 de basculante, 8 caroserii amovibile, 5 betoniere, 3 pentru transport de lemn, 3 pentru transport de vehicule, 2 cu temperatura controlata, 2 cisterne, 2 cu carlig ridicator, 1 platforma si 1 cu obloane rabatabile), fata de 1.502, Scania 912 (867 de autotractoare, 25 pentru transport de vehicule, 9 basculante, 5 pentru transport de lemn, 3 cu carlig ridicator, 2 pentru transport de containere si 1 pentru transport de materiale lungi), fata de 1.019, DAF, 877 (845 de autotractoare, 11 basculante, 10 cisterne, 4 cu obloane rabatabile, 2 pentru transport de autovehicule, 1 cu temperatura controlata, 1 betoniera si 1 cu carlig ridicator), fata de 1.203, Iveco 530 (442 de autotractoare, 40 de basculante, 12 cisterne, 9 pentru transport de vehicule, 7 betoniere, 7 cu temperatura controlata, 5 cu carlig ridicator, 5 pentru transport de containere, 2 caroserii amovibile si 1 cu obloane rabatabile), fata de 817, Renault 343 (280 de autotractoare, 20 de basculante, 15 pentru transport de vehicule, 13 cu carlig ridicator, 6 pentru transport de lemn, 3 cu oblon rabatabil, 2 cu temperatura controlata si 1 betoniera), fata de 530, Ford 76 (52 de autotractoare, 20 de basculante si 4 betoniere), fata de 3, si Astra 19 basculante, fata de 11 in perioada similara a lui 2016.
Iar din cele 144 de autospeciale noi de peste 16 t (161 in 2016) MAN a vandut 36 (23 de vidanje, 4 gunoiere, 1 masina de pompieri, 1 pompa s.a.), fata de 33 in primele 11 luni din 2016, DAF, 25 de gunoiere, fata de 15 vehicule, Ford 22 (din care 21 de gunoiere), Kirchhoff (22 de gunoiere/19 in 2016), Iveco 15 (11 gunoiere, 2 macarale mobile, 1 vehicul de curatare stradala s.a.), fata de 36, AB si BMC (cate 9), Renault Trucks 8 (5 vidanje si 3 masini de pompieri), Mercedes-Benz 5 (3 pompe, 1 vehicul de curatare stradala si 1 gunoiera), fata de 12, Scania 4 gunoiere, fata de 5 autospeciale in 2016, Volvo 4 (2 masini de pompieri, 1 vehicul de recuperare s.a.), fata de 1 in 2016, Liebherr 3 macarale mobile, fata de 7 in 2016, si Sisu o macara mobila, la fel ca in 2016.
Din categoria autovehiculelor comerciale noi de 6-16 t au fost inmatriculate 298 de unitati (387 in 2016). Iar din cele 257 de autoutilitare din aceasta categorie de greutate (326 in 2016), 163 sunt Iveco (65 de prelate, 36 cu temperatura controlata, 25 de furgoane, 10 pentru transport de butelii, 9 pentru transport de vehicule, 7 izoterme, 5 cu obloane rabatabile, 3 basculante, 2 cu carlig ridicator si 1 stropitoare), fata de 203 in primele 11 luni din 2016, 44 MB (18 prelate, 15 basculante, 6 pentru transport de vehicule, 2 cu temperatura controlata, 1 furgon, 1 pentru transport de butelii si 1 cu oblon rabatabil), fata de 42, 14 DAF (10 cu temperatura controlata, 2 prelate, 1 furgon si 1 cu obloane rabatabile), fata de 16, 14 MAN (10 prelate, 1 cu carlig ridicator, 1 cu caroserie amovibila, 1 cisterna si 1 cu temperatura controlata), fata de 46, 7 Mitsubishi (4 prelate, 2 obloane rabatabile s.a.), fata de 6, 5 basculante AEBI, fata de 4 in 2016, 3 Renault (2 stropitoare si 1 prelata), fata de 2, 3 furgoane Volvo, si tot 3 vehicule Volvo si in 2016, 2 Isuzu, fata de 3 in 2016, si cate 1 Multicar si SR.
Iar din cele 41 de autospeciale de 6-16 t (61 in 2016) sunt 19 Iveco (3 gunoiere, 3 vehicule de curatat strazi/canale, 2 vehicule de recuperare, 2 vidanje, 1 magazin, 1 electro s.a.), fata de 23 in primele 11 luni din 2016, 8 MAN (5 gunoiere, 1 vehicul de curatat strazi/canalizari, 1 laborator si 1 o masina de pompieri), fata de 14, 4 Isuzu (3 gunoiere si 1 vidanja), fata de 7, 4 MB de curatat strazi/canalizari, fata de 4 vehicule in 2016, 3 Renault (1 gunoiera, 1 vidanja si 1 masina de pompieri), fata de 9, 2 DAF pentru curatat strazi/canalizari, fata de 1 vehicul in 2016, si 1 Johnston de curatat strazi/canale.
Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t au fost inmatriculate in primele 11 luni ale anului trecut 65 de unitati, fata de 51 in perioada similara din 2016. Dintre cele 40 de autoutilitare de aceasta greutate (39 in 2016), 15 sunt Iveco (9 basculante, 3 cu temperatura controlata, 2 furgoane si 1 prelata), fata de 10 in primele 11 luni din 2016, 12 MB (7 furgoane, 3 cu temperatura controlata, 1 basculanta si 1 prelata), fata de 13, 7 Gaz (din care 2 suprastructuri deschise), 4 Volkswagen (2 cu temperatura controlata, 1 furgon si 1 pentru transport de vehicule), fata de 3 in 2016, 1 Multicar (1 si in 2016) si 1 Dodge.
Iar din cele 25 de autospeciale de 3,5-6 t (12 in 2016), 15 sunt Volkswagen, 5 Ford, din care 4 blindate, 4 Mercedes-Benz, din care 3 ambulante (tot 4 si in 2016), si 1 platforma Iveco de lucru la inaltime, fata de 6 vehicule Iveco in perioada similara din 2016.

Ford, pentru prima data liderul pietei de autovehicule usoare
In sfarsit, in primele 11 luni din 2017 au fost inmatriculate pentru prima data 15.004 autovehicule comerciale noi de pana la 3,5 t, fata de 12.976 in perioada similara din 2016. La categoria autoutilitarelor de pana la 3,5 t, unde in 2017 s-au vandut 14.747 de unitati (12.752 in 2016), lider de piata este Dacia, cu 3.154 de unitati (2.847 de furgoane, 68 cu temperatura controlata, 1 izoterma, 1 camioneta pick-up, 1 pentru transport de animale, 1 camioneta carosata de Romturingia s.a.), fata de 2.568 in 2016, urmat mai aproape ca niciodata de Ford, cu 3.122 de unitati (1.565 de furgoane, 631 de suprastructuri deschise, 369 cu temperatura controlata, 306 prelate, 123 cu obloane rabatabile, 38 de basculante, 17 izoterme, 7 pentru transport de vehicule, 1 platforma, 1 camioneta pick-up s.a.), fata de 2.293. Dar, pentru ca diferenta dintre Ford si Dacia la categoria autospecialelor este mai mare decat diferenta dintre Dacia si Ford la categoria autoutilitarelor, Ford este de fapt liderul gamei de pana la 3,5 t, o premiera absoluta si in acelasi timp o surpriza de proportii.
Ii urmeaza in clasamentul autoutilitarelor Renault, cu 1.274 (832 de furgoane, 168 de prelate, 130 cu temperatura controlata, 57 de suprastructuri deschise, 33 cu obloane rabatabile, 25 de izoterme, 12 basculante, 3 platforme, 3 pentru transport de vehicule, 2 pentru transport de animale s.a.), fata de 1.100, Fiat, cu 1.260 (722 de furgoane, 316 suprastructuri deschise, 145 de prelate, 50 cu temperatura controlata, 12 cu obloane rabatabile, 10 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule, 2 basculante si 1 izoterma), fata de 1.406, Iveco (1.138/1.150 in 2016) si MB (1.004/805). Sub 1.000 de unitati au vandut Volkswagen (972/727), Peugeot (646/613), Citroën (528/648), Opel (492/441), Toyota (396/415), Nissan (261/134), Mitsubishi (205/288), Dangel (99/0), Isuzu (90/74), Hyundai (64/57), Skoda (25/22), Dodge (7/3), Seat (4/0) si Aro, Chevrolet, Gaz, GWM, Kerstner, Porsche (cate 1).
Iar din cele 257 de autospeciale de pana la 3,5 t (224 in perioada similara din 2016), Ford a vandut 84 (64 de blindate – din care 61 cu Romturingia – 7 platforme de lucru aeriene, 7 vehicule funerare, 2 vehicule accesibile scaunelor rulante, 2 magazine, 1 ambulanta s.a.), fata de 42 in 2016, iar Dacia a vandut 41 (38 de ambulante si 3 vehicule accesibile scaunelor rulante), fata de 23 in 2016. Ii urmeaza Opel, cu 33/2, Rimor (15 autorulote, niciuna in 2016), Mercedes-Benz (11/49), Benimar (10/3), Nissan (9/30), Iveco Daily (8/3), Volkswagen (8/10), Renault (6/11), Oil and Still (5/1), Roller Team (3/4), XGO 3, Adria, Eura Mobil, Fiat, Rodriguez Lopez Auto si Sun Living (cate 2) si CI, Burstner, Dethleffs, Gaz, Hymer, Karmann Mobil, Knaus, Movex si Weinsberg (cate 1).

Piata totala a fost totusi mai mare decat in 2016 si la autovehicule noi, si la SH
In total din cele patru categorii de greutate au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 20.828 de autovehicule comerciale noi (din care 425 de autospeciale si opt vehicule incomplete) si 54.726 rulate (2.198 de autospeciale), iar 59.115 au fost reinmatriculate (1.610 autospeciale si doua vehicule incomplete), fata de 20.344 (din care 415 autospeciale si 7 vehicule incomplete), 47.581 (1.091 de autospeciale), respectiv 38.834 (840 de autospeciale si 1 vehicul incomplet) in primele 11 luni din 2016. Iar conform calculelor noastre, care adauga la categoria autovehiculelor noi si pe cele care in statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care au data primei inmatriculari cu cel mult trei luni inainte de data inmatricularii la noi, este vorba de 21.650 de unitati (din care 469 de autospeciale), fata de 21.448 (461 de autospeciale) in perioada similara din 2016.

Si piata de semiremorci s-a contractat, dar ceva mai putin
In primele 11 luni din 2017 au fost inmatriculate pentru prima data la noi, conform statisticilor DRPCIV, 3.170 de semiremorci noi si 4.984 rulate, iar 8.047 au fost reinmatriculate, fata de 3.702, 5.722, respectiv 6.346 in perioada similara a anului anterior. Iar dupa calculele noastre este vorba de 3.546 de semiremorci noi, fata de 4.218 in 2016.
Schmiz este lider de piata cu 1.424 de unitati (1.053 de prelate, 234 de basculante Gotha, 128 cu temperatura controlata, 4 izoterme, 2 suprastructuri deschise, 1 pentru transport de butelii, 1 platforma si 1 cu obloane rabatabile), fata de 1.781 in perioada similara din 2016. Urmeaza in clasament Krone (980 – 873 de prelate, 53 cu temperatura controlata, 45 pentru transport de containere, 8 furgoane si 1 platforma – fata de 1.416 in 2016), Kögel (205 – 200 de prelate, 3 furgoane, 1 pentru transport de containere si 1 platforma – fata de 280 in 2016), Schwarzmüller (178 – 149 de prelate, 19 basculante, 6 cu obloane rabatabile, 2 platforme, 1 pentru transport de vehicule si 1 suprastructura deschisa – 115 in 2016), Wielton (186 – 127 de basculante, 32 de suprastructuri deschise, 24 de prelate, 2 pentru transport de containere si 1 cu podea coborata – fata de 155), Mega (101 – 100 de basculante si 1 pentru transport de lemn – o crestere semnificativa fata de cele 68 din 2016), Berger (81 – 42 cu suprastructura deschisa si 39 de prelate – fata de 52), Magyar (30 de cisterne ADR, fata de 43), Broshuis (23 – 21 pentru transport de containere si doua platforme – fata de 12), Schrader (19, din care 18 cisterne ADR si o cisterna DA11, fata de 20), OMEPS (17 – 13 cisterne DA11 si 4 pentru transport de ciment – fata de 47), Lamberet (16 cu temperatura controlata, fata de 11 in 2016), Meiller (16 basculante, fata de 21), Grapar (15 izoterme, fata de 3 in 2016), Benalu (13 – 9 basculante si 4 prelate – fata de 11), Maxtrailer (12 – 4 platforme, 2 cu podea coborata, 1 pentru transport de materiale lungi, 1 pentru transport de containere s.a. – fata de 4), OKT Trailer (12 – din care 10 cisterne ADR – fata de 6 in 2016), Faymonville (11 – din care patru platforme si doua pentru transport de materiale lungi – fata de 18), Kässbohrer (11, din care 2 prelate, fata de 7 in 2016), Kraker (10, din care 3 pentru transport de incarcaturi indivizibile), Nooteboom (10 platforme, fata de 8 in 2016), Talson (10 – 8 furgoane, o suprastructura inchisa, 1 cu temperatura controlata – fata de 8), Lag (8 – 5 cisterne ADR si 3 pentru transport de containere – fata de 9), Pezzaioli (7 pentru transport de animale, fata de 2 in 2016), Sara (7 cisterne ADR, fata de 8), Astra Rail (6 semiremorci pentru transport de furaje, fata de 1 in 2016), Zaslaw (6 – 4 basculante si 2 pentru transport de lemn – fata de 5 in 2016), Feldbinder (5 cisterne), Meusburger (5 – 3 pentru transport de vehicule si 2 platforme – 2 in 2016), Metal Vuraic (4 cisterne ADR/1), Ardor (3 cisterne), Inde (3 cu temperatura controlata), OMSP Macola (3 cisterne ADR/1), Sacim (3 cisterne ADR), FGM (2 pentru transport de vehicule/2), Fliegl (2 prelate/3), Juziade (2 pentru transport de vehicule), Langendorf (2 platforme), Menci (2 cisterne ADR), Oztreyler (2), Web Trailer (2 cu obloane rabatabile), Z.Arslan (2 basculante), BB-Trailer (o basculanta), BC-LDS (1 cisterna), Bodex (1 cisterna), Doll (1 pentru transport de lemn), Eroglu (1 cu obloane rabatabile), Eurobody (1 cu obloane rabatabile), Finkl (1 pentru transport de animale vii), Fruehauf (1 basculanta), HRD (1 pentru transport de containere), Janmil (1 basculanta), Kadatec (1 cisterna ADR), Knapen (1 cu obloane rabatabile), Legras (1 furgon), Nik Kioleides (1 basculanta), Nursan (1 cisterna ADR), Ozgul (1 cisterna), Pacton (1 transport containere), Pavelli (1 pentru transport de autovehicule), SDC (1 suprastructura deschisa), Tisvol (1 basculanta) si Turbos Hoet (1 cu temperatura controlata).
La acestea se adauga trei semiremorci speciale noi si 10 rulate la prima inmatriculare si trei reinmatriculate, fata de trei, sase, respectiv 12 in primele 11 luni din 2016, 10.149 de remorci noi si 5.527 rulate la prima inmatriculare si 7.603 reinmatriculate, fata de 9.286, 5.992, respectiv 5.870, si 314 remorci speciale noi si 1.895 rulate la prima inmatriculare si 1.185 reinmatriculate, fata de 278, 2.023, respectiv 933 in primele 11 luni din 2016.

Crestere usoara a numarului de vehicule radiate/dezmembrate/exportate
In primele 11 luni din 2017 au fost radiate 64.876 de autovehicule, din care 52.112 au fost dezmembrate si 12.764 au fost exportate, fata de 59.320, 48.020, respectiv 11.300 in perioada similara din 2016.
Dintre autovehiculele comerciale radiate in 2017 au fost 5.760 de autoutilitare, 719 semiremorci, 431 de autospecializate, 255 de remorci, 204 autobuze, 289 de microbuze, 182 de autotractoare, 166 de autospeciale, 98 de autovehicule speciale si 26 de remorci speciale.

Articole similare

Ad