Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Iveco Bus mizeaza pe gaz

Iveco Bus este printre primii si cei mai puternici sustinatori ai gazului natural comprimat (CNG) ca alternativa ecologica si economica la motorina. Special pentru transportul urban, este recomadat midibusul Stratos LF38, carosat in Cehia pe platforma versatilului Daily, in versiunea de 7,5 m lungime si 7,2 t masa maxima total autorizata.
 

Vehiculul este configurat cu podea complet coborata, fiind proiectat special pentru operatorul urban din Ramnicu Valcea, ETA, care a cumparat trei unitati. Stratos dispune de 17 locuri in picioare si 14 pe scaune, cu alte doua scaune rabatabile amplasate in partea din spate, acolo unde este amenajat si spatiul pentru carucior. Este propulsat de motorul Iveco F1C CNG de 3 l, cu patru cilindri si sistem de injectie common-rail, ce dezvolta 136 CP la 3.500 rpm. Cuplul motor maxim de 350 Nm este atins pe o plaja de la 1.500 la 2.730 rpm. Motorul pe gaz corespunde standardului de poluare Euro 6/D, cu emisii de particule si oxizi de azot reduse cu 76 si respectiv cu 12% comparativ cu motoarele diesel Euro 6. Pentru cutia de viteze s-a optat pentru versiunea FPT manuala, cu 6+1trepte, iar axa motoare Iveco are un raport de transmisie de 1:4,3. Optional, se poate monta si transmisie automata Hi-Matic, cu opt trepte.
Pentru un plus de confort la rulare, Stratos este configurat cu suspensie integral pneumatica si independenta pe axa fata, optional, cu diferential blocabil. Ambele punti sunt prevazute cu amortizoare telescopice.
Pachetul de siguranta include toate sistemele prevazute prin lege – ABS, ASR, ESP si retarder Telma – precum si sistem EBD de distributie a puterii de franare intre cele doua punti in functie de gradul de incarcare pe fiecare dintre ele.

Interior practic si luminos
Iveco Stratos este configurat dupa toate exigentele in materie de transport urban, fiind prevazut cu bare de sustinere clar semnalizate si sistem de informare al calatorilor. Plafonul, podeaua si peretii laterali sunt umpluti cu material izolant pentru mentinerea temperaturii constante la interior, iar parbrizul este din sticla securizata, laminata, care absoarbe razele infrarosii. La fel, geamurile laterale si luneta sunt fumurii, iar midibuzul dispune de sisteme incalzire si ventilatie performante. „Vehiculele pe gaz de capacitate medie sunt foarte prietenoase cu mediul, au autonomie mare si pot reprezenta solutia ideala pentru transportul in orasele mici si medii, unde fluxul de pasageri nu este foarte mare, mai ales in anumite momente ale zilei, plus ca sunt foarte usor de manevrat. Dupa flota Iveco de midibuze destinate transportului interurban, livrata in urma cu doi ani tot la Ramnicu Valcea, acum facem un pas mai departe, largind portofoliul de vehicule CNG cu modelul urban“, a declarat Daniel Calin, Branch Manager Briaris, dealer autorizat Iveco Bus.
In conditiile in care proiectul CNG Romania de constructie a unei retele nationale de statii publice de alimentare merge mai departe, la care se adauga numeroase optiuni de cumparare a unei statii de incinta CNG – in functie de nevoie si de dimensiunea flotei – autovehiculele pe gaz reprezinta o alternativa interesanta atat pentru transportul urban, cat si interurban, gratie costurilor de operare scazute si a unui pret convenabil.

Solutiile Iveco pentru un transport ecologic
Iveco Daily pe gaz natural comprimat face parte, alaturi de versiunile Daily cu motor 100% electric, ce confera o autonomie de 100-160 km, din gama de produse Blue Power, dezvoltate de constructorul italian. Separat, autobuzul Crossway, unul dintre cele mai de succes vehicule marca Iveco, este compatibil cu combustibili din surse regenerabile si poate fi configurat pentru transport urban (City – clasa I) sau interurban (Line – clasa II).

Articole similare