Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ne luptam cu un sistem invechit

Transportul intermodal este un domeniu in care s-a investit foarte mult in statele din vest, astfel ca acolo trenurile de marfa au propriile linii electrificate, dar si locomotive cu sistem regenerativ de franare, si timpul de transport este chiar si de 36 de ore pe o distanta de 1.600 km. Intre timp, in Romania nu numai ca toate trenurile de pasageri si de marfa circula pe aceleasi linii, asteptandu-se unul pe altul, dar nici reteaua coridoarelor principale nu este complet electrificata, ceea ce creste semnificativ costul acestui transport. In plus, desi cei mai multi operatori folosesc transportul combinat neinsotit, pentru economie de spatiu, camioane, dar si de soferi, statul roman incurajeaza transportul combinat insotit Ro-La. In ciuda acestui aspect, sunt numeroase firme care au investit si la noi in acest tip de transport, una dintre ele fiind si Gopet Romania, care incearca sa isi eficientizeze activitatea din volume si o planificare cat mai buna.
 

Gopet Romania a inceput in 2013 sa integreze si sa dezvolte serviciul de transport combinat. Inceputurile au fost realizate prin conexiunea dintre Bulgaria-Romania si vestul Europei prin proiectul INEA din programul Marco Polo, proiect numit „B2UK“. Asa au aparut si primele livrari din Bulgaria si Romania catre Marea Britanie pe intermodal, intre terminalele Curtici si Genk, respectiv pe feribot din Belgia si apoi cu livrare in Marea Britanie.
In 2013, compania avea 50 de trailere si cutii mobile si patru legaturi feroviare intre Romania si Belgia. Apoi, Gopet a renuntat la cutiile mobile si s-a axat doar pe trailere si containere de 45 de picioare high cube pallet wide. Iar anul trecut numarul acestora a ajuns la 200 de unitati.

Articole similare