Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii de management de flota care tin pasul cu vremurile

WebEye profita de legislatia in continua schimbare pentru a servi pietei solutii la noile obligatii legale impuse transportatorilor, mai ales celor est-europeni, in tarile cu politici protectioniste ale pietei transporturilor. Si, cum nucleul clientilor WebEye este in Ungaria si Romania, experienta si profesionalismul managerilor de pe aceste piete dinamice a ajutat si motivat totodata WebEye sa creeze noi aplicatii care sa faca diferenta dintre compania cu capital maghiar si alti furnizori de fleet management. WebEye este in continua expansiune nu numai teritoriala, ci si in ceea ce priveste domeniile de dezvoltare, segmentul flotelor de distributie usoara si curierat fiind deja in focus de aproape un an. Pe langa controlul consumului de combustibil, pe lista de prioritati a companiilor de transport au urcat functii mai sofisticate precum descarcarea de la distanta a datelor tahografului (eTahograf), monitorizarea timpilor de conducere, DrivingStyle – monitorizarea stilului de condus – scanner-ul, Truck Navigator s.a.
 

Cu 12.800 de unitati active in Romania in martie 2018 si peste 60.000 in total la nivel de grup, WebEye s-a instalat deja in topul celor mai mari furnizori de solutii de management de flota din regiune. Succesul se datoreaza echipei de IT-isti si specialistilor de vanzari si marketing care au preluat rapid problemele semnalate de clienti si au cautat solutii tehnice care sa le rezolve. Am discutat cu Levente Gall, director general WebEye Europa Centrala si de Est, despre provocarile la care trebuie sa raspunda furnizorii de softuri in domeniul transporturilor si despre proiectele companiei pe piata romaneasca si nu numai.

Revista Tranzit: Ce este mai important pentru un furnizor de servicii de telematica: sa dezvolte solutii care rezolva probleme actuale sau sa educe piata pentru viitor? Cum raspunde WebEye provocarii respectarii cerintelor GDPR in dezvoltarea produselor de monitorizare si control al soferilor?
Levente Gall:
Este foarte important sa dezvolti solutiile potrivite, care sa rezolve problemele actuale ale transportatorilor. Telematica este un domeniu extrem de competitiv si orice mic avantaj tehnologic fata de concurenta este extrem de important.
Pe de alta parte, consider ca este important sa educam piata, pentru ca perceptia fata de telematica sa fie corecta. Referitor la GDPR, WebEye a revizuit toate functiile din sistem si, acolo unde a fost necesar, s-au facut ajustari astfel incat atat noi, cat si clientii sa respectam prevederile noii legislatii.

A ramas preventia furtului de carburant principalul obiectiv al transportatorilor atunci cand solicita sisteme de monitorizare? Care este acum cea mai solicitata functie pentru produsele de telematica?
Atunci cand am intrat prima data pe piata romaneasca, sondele litrometrice aveau mare cautare, ceea ce era si firesc, avand in vedere ca se pierdeau sume uriase in aceasta zona „gri“. Acum lucrurile au evoluat, controlul consumului de combustibil a ramas important, insa pe lista de prioritati au urcat functii mai sofisticate precum descarcarea de la distanta a datelor tahografului (eTahograf), monitorizarea timpilor de conducere, DrivingStyle – monitorizarea stilului de condus – scanner-ul, Truck Navigator. Pe masura ce apar functii noi, acestea sunt „absorbite“ de piata, care a devenit foarte receptiva la inovatie.

Cat de mult au contat parerile clientilor romani in dezvoltarea solutiilor WebEye?
Avand in vedere ca WE Romania a devenit a doua cea mai mare filiala din grup, in toti cei 10 ani au contat foarte mult parerile clientilor. Romania este o tara strategica pentru conducerea grupului, s-au urmarit de la inceput toate aspectele acestei piete, nevoia si cerintele clientilor. Informatiile primite de la partenerii nostri sunt analizate cu atentie, periodic, si evident ca se constituie in surse valoroase de solutii noi. WebEye a testat opinia clientilor din Romania printr-un studiu care ne-a furnizat informatii foarte interesante, pe care le-am adus la cunostinta intregului grup. Cu siguranta vom face acest studiu anual.
Cand este vorba despre clienti cu flote mari si cu probleme complexe dezvoltam solutii personalizate pentru a raspunde cat mai fidel cerintelor lor. Cel mai recent caz este FAN Courier, de pilda, care ne-a cerut, printre altele, o solutie pentru monitorizarea mopedelor, precum si un raport al kilometrilor parcursi in weekend.

Cat de des apar noi dezvoltari pe acest segment?
Departamentul de cercetare si dezvoltare lucreaza la foc continuu. Este fascinant cat de creativi pot fi. Datorita lor solutiile telematice sunt tot mai sofisticate, se adauga functii noi in permanenta si, cel mai important, tot ceea ce inseamna inovatie tine cont de cerintele clientilor, pentru ca noi le propunem solutii la probleme concrete.

Cum merge strategia de dezvoltare pe segmentul utilitarelor usoare? Se poate transfera experienta dintr-un domeniu in celalalt?
Avem de-a face, bineinteles, cu segmente total diferite. Vehiculele de 40 t sunt dotate cu tahografe, fac curse lungi (peste 10.000 km pe luna) traverseaza Europa, deci trebuie sa se supuna unor legi care difera de la o tara la alta si, prin urmare, activitatea acestor flote este complexa. In cealalta „tabara“, vanurile fac de regula curse scurte, in general distributie (FMCG, curierat) si nu au tahografe. Elementul lor comun este reprezentat de sofer si de anumiti parametri ai masinii. In afara de controlul consumului este relevanta monitorizarea timpului si a stilului de condus. Controlul si informarea in timp real privind sosirea la destinatie ne-au facut sa dezvoltam o solutie speciala, Timetable, care monitorizeaza si calculeaza timpii de sosire.

WebEye se extinde in ultima perioada si in afara Ungariei si Romaniei, pietele cheie de pana acum. Pe ce se bazeaza succesul si dezvoltarea rapida si care este pasul urmator?
WebEye a devenit deja un jucator important in cateva tari si continuam sa ne consolidam pozitia pe aceste piete. Ne cuantificam cat mai bine resursele si imaginea pozitiva din aceste tari pentru a castiga o cota mai mare de piata.
Credem ca evolutia se datoreaza portofoliului de solutii WebEye, care se dezvolta permanent cu solutii noi, ca raspuns la nevoile pietei. Post-implementare, serviciile noastre de asistenta sunt foarte bune, axate pe client, care are la dispozitie experti WebEye, pe toata derularea contractului. Asadar, pe scurt: solutiile si oamenii fac diferenta.

Care sunt actualele directii de dezvoltare? Va ajuta si provoaca, totodata, reglementarile in continua schimbare pe piata de transport din Europa?
Prioritatile sunt consolidarea regiunilor deja dezvoltate si gasirea de noi oportunitati de business, precum si dezvoltarea solutiei, prin introducerea de functii noi. Cel mai important insa este factorul uman. Cresterea de peste 20% de la an la an se datoreaza in primul rand oamenilor care implementeaza acel software sau acea solutie. Uitandu-ne la piata europeana, WebEye Slovacia are un potential foarte mare, la fel ca Polonia, Croatia si Cehia, asa ca ne asteptam ca ele sa fie generatoare de crestere anul acesta si mai departe.
Modificarile legislative din zona UE sunt, intr-adevar, o provocare, in primul rand pentru clientii nostri, transportatorii, care, pentru a respecta noile reglementari, au nevoie de solutii telematice gandite pe masura. Asadar, raspunsul este pozitiv, noile reglementari – si ma refer aici la tot ce va urma, Initiativa Europe on the Move a Comisiei Europene, care reglementeaza transporturile in spatiul comunitar si se va aplica din 2020 – ne obliga sa propunem pietei solutii noi.

Cati clienti activi aveti? Dar terminale? In ce masura datele colectate in prezent le folositi pentru dezvoltari ulterioare?
La sfarsitul lui 2017 aveam in total peste 11.500 de unitati active in Romania. In martie a.c. aveam deja 12.800 de unitati active local, iar la nivel de grup, peste 60.000. De subliniat ca anul acesta WebEye a preluat grupul Lochner – cu activitati de monitorizare a flotelor in Ungaria si Romania – si, odata cu aceasta, responsabilitatea monitorizarii a peste 5.000 de masini. Am decis sa facem acest lucru pentru a ne consolida pozitia pe piata si pentru a servi mai bine clientii.

Cum va schimba digitalizarea solutiile de management de flota?
Digitalizarea va grabi dezvoltarea de noi solutii telematice. Am asistat la o evolutie spectaculoasa a serviciilor, iar dinamica este impresionanta. La inceput aveam solutii pentru citirea datelor din CAN sau monitorizarea nivelului de combustibil, rapoarte speciale, echipamente de calitate superioara, iar in ultimii ani am adaugat multe alte functii: pentru siguranta marfurilor, calculul timpilor ramasi de conducere, descarcarea tahografului de la distanta, driving style sau scanarea documentelor. Recent, am schimbat platforma de utilizator, care are un design modern, cu foarte multe facilitati noi – WebEeye 2 cu pachete personalizate in functie de cerintele fiecarui client. Anul acesta am lansat solutia Truck Navigator, un soft de navigare pentru soferi, instalat pe o tableta, in camion, pe care soferii primesc ruta optima de la dispecer, ceea ce ii ajuta sa se concentreze exclusiv asupra condusului. Asadar, lucrurile se misca rapid. In telematica, „cerul este limita“, fara nicio exagerare.

Articole similare