Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dimensionarea stocului este cruciala in obtinerea profitului

Ca element al supply chain-ului, managementul stocului include si controlul si inventarul comenzilor, inventarul stocului si controlul cantitatii de produse disponibile la vanzare. Daca se comanda prea putin, clientii vor cauta in alta parte. Daca se comanda prea mult, exista sansa sa ramai cu prea multe unitati pe stoc pe care trebuie sa le vinzi la pret de discount sau risti sa expire sau sa se demodeze. Tocmai de aceea un stoc corect este crucial pentru obtinerea profitului, asa cum a explicat Paul Durlinger, consultant Academia Slimstock, in cadrul conferintei Arilog.
 

In trecut, standardizarea si sortimentatia mica reprezentau cheia succesului in vanzari. Insa acum este suficienta o vizita in cel mai mic supermarket, iar pentru un produs cum este ceaiul, de exemplu, oferta depaseste lejer 100 de sortimente. In esenta, pentru reducerea stocului teoria este foarte usoara, dar „practica este alta poveste. Avem de-a face cu complexitate, zeci de articole, sute de mii de SKU. In plus, ne confruntam cu incertitudinea ofertei, lipsa de training in managementul stocului“, a explicat Paul Durlinger. Fara instrumentele potrivite, managementul este nesigur si temator sa actioneze. Managementul stocului a devenit azi un domeniu larg, ce include probleme de optimizare, dimensionare, dar si de reducere a cheltuielilor de stocare. Decizia de reducere a stocului e un joc de ping-pong intre departamentele de logistica si vanzari, dar in final este doar a managementului.

Articole similare

Ad