Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficienta si reducerea costurilor de operare primeaza (II)

In lupta pentru cele sapte trofee Trailer Innovation – competitie din al carei juriu face parte si revista Tranzit – acordate la categoriile Caroserie, Sasiu, Componente, Siguranta, Mediu, Concept si Smart Trailer s-au inscris anul acesta 66 de inovatii, pe care vom continua sa le prezentam si in urmatoarele doua luni, alaturi de podiumurile fiecarei categorii


Deoarece in numarul trecut al revistei v-am prezentat sistemele care au concurat la categoriile Caroserie si Sasiu, dar fara verdictul juriului, revenim acum cu informatia ca la categoria Caroserie castigator cu 105 puncte a fost Goldhofer, cu Bladex, un sistem de ridicare de tip foarfece, pentru transportul palelor turbinelor morilor de vant. Pe podium au mai urcat Delete, care a primit 102 puncte pentru sistemul SkipUp de stivuit containere, si SDC Trailers, cu 100 de puncte, care a inscris in competitie o semiremorca prelata cu podea liftabila hidraulic avand componente ce garanteaza usurinta si flexibilitatea in operare.
Invingator la categoria Sasiu este Kässbohrer, cu 111 puncte, datorita sasiului multifunctional de container K.SHG AVMH cu cadru central octagonal si cu functii telescopice, urmat de BPW, cu 108 puncte, care a concurat cu sistemul auxiliar de virare electro-hidraulica, si Fliegl, care a primit 105 puncte pentru noul dolly CLG (Clever, Light, Guided) pentru trenuri rutiere, care cantareste aproximativ 5.200 kg.
Dintre categoriile pe care le vom prezenta in numerele viitoare ale revistei Tranzit, Lamberet, cu 112 puncte, a fost castigator la Componente, cu Ergowall, un perete despartitor revolutionar din materiale noi precum policarbonat si foi de polistiren extrudat, care, datorita noilor instructiuni de ghidare si asistentei optimizate de ridicare si plasare, permite reducerea la jumatate a spatiului preluat pe plafon in pozitia de „odihna“, marind inaltimea disponibila si reducand riscul de a se infunda in timpul incarcarii. Producatorul francez a fost urmat de Takler, cu 103 puncte (care a concurat cu suportul WheelEasy pentru schimbarea rotilor) si Firestone/Knorr-Bremse, cu 99 de puncte (pentru controlul inteligent al suspensiei pneumatice si al inaltimii).
La categoria Concept a castigat Kögel, cu 114 puncte, datorita noii generatii de semiremorci cu prelata NOVUM, mai stabile si mai usor de manevrat, cu sarcina utila mai mare. Urmeaza in clasament Huesker Synthetic, cu 103 puncte, care a inscris in competitie basculanta din aluminiu Flexcover Combi Plus cu sistem flexibil de transport, si Talson Trailer B.V, cu 99 de puncte, care a concurat cu Trailer Secure Box, un vehicul foarte sigur pentru transport de marfuri de valoare.
La categoria Mediu a castigat Carrier Transicold, care a obtinut 111 puncte pentru unitatea frigorifica pe baza de CNG. Pe podium au mai urcat Thermo King/Frigoblock, cu 106 puncte, care au concurat cu unitatea frigorifica SLXi Hybrid, si AddVolt, cu 99 de puncte, care propune un sistem electric plug-in pentru vehiculele frigorifice.
Iar la categoria Smart Trailer invingator a fost Schmitz Cargobull, cu 128 de puncte, datorita SmartTrailer, disponibil din ianuarie 2018, care include conexiuni ale tuturor componentelor vehiculului si schimbul de date intre EBS-ul semiremorcii si unitatea de control telematic. Producatorul german a fost urmat de Chéreau, cu 119 puncte, care s-a inscris in competitie cu Next5, prima semiremorca multiplexata din lume pentru transport de marfuri refrigerate, si de D-Tec, cu 106 puncte, cu sistemul Weighing, ce permite respectarea reglementarilor referitoare la siguranta transportului pe mare (SOLAS), intrate in vigoare in iulie 2016.
Krone a obtinut trofeul la categoria Siguranta, cu 113 puncte, pentru sistemul inteligent de verificare a remorcii. Utilizand realitatea augmentata (RA), descrierea unor informatii este mai usor de inteles. Smart Trailer Check le permite soferilor sa inteleaga documentatia digitala si sa isi desfasoare activitatea rapid si eficient inainte de inceperea unei curse cu remorca. Analog, inspectiile vizuale conventionale sunt integrate in lumea digitala – o sansa excelenta pentru operatorii de flote si soferii lor.
Pasii de inspectare privind siguranta, parcursi de sofer inainte de cursa, sunt inregistrati digital. Utilizand RA, statusul actual poate fi inregistrat de camere si de senzorii montati pe remorca.
Rezultatele inspectiilor vizuale ce trebuie facute potrivit legislatiei sunt digitalizate si salvate, soferul avand nevoie doar de un telefon mobil sau o tableta. Mai departe informatiile procesului de initiere sunt transmise operatorului flotei, inainte de cursa, prin intermediul unitatii Krone Telematic instalate pe remorca si al Krone Smart Collect, ceea cei permite soferului verificarea eficienta a remorcii, conducand la siguranta in trafic, iar operatorul de flote are transparenta in ceea ce priveste statusul curent al vehiculului.
Inspectia vizuala digitala are avantajul detectarii din timp a unor componente avariate sau defecte, evitand o eventuala imobilizare a vehiculului.
Inainte de cursa, soferul porneste Smart Trailer Check pe device-ul mobil. Soferul este instruit sa parcurga pasii corespunzatori de testare a remorcii, via ecran. In acelasi timp, componentele percepute pe remorca, precum sistemul de management al presiunii anvelopelor sau sistemul de blocare a usilor, sunt detectate, iar starea acestora este notata. Componentele nedetectate, precum inaltimea vehiculului, sunt verificate automat cu ajutorul tehnologiei RA si expuse pe ecran. Mai mult, datele legate de procese si informatii sunt afisate pe ecran si pot fi selectate printr-un singur click. Dupa inspectie, raportul, incluzand dovezi foto, este trimis catre portalul de telematica al Krone, si mai apoi catre dispeceri.
Pe locul al doilea a fost BPW, cu 109 puncte, pentru sistemul inteligent de monitorizare a chingilor de fixare iGurt, dezvoltat deoarece, potrivit estimarilor Asociatiei Germane de Asigurari, 20-25% din accidentele care apar pe segmentul de transport de marfuri grele sunt cauzate de arimarea defectuoasa a marfii. In plus, s-a constatat ca aproximativ 70% din marfuri sunt fie securizate insuficient, fie deloc. (Sursa: www.ladungssicherung.de). iGurt, joaca un rol major in imbunatatirea sigurantei incarcaturii, minimizand incidenta accidentelor pe autostrazi, dar si in spatiile interioare ale companiei, si ajutand la prevenirea deteriorarii incarcaturilor, care in multe cazuri sunt foarte valoroase.
iGurt este o catarama electronica atasata la chinga, care masoara si afiseaza constant pretensionarea chingii, fiind astfel monitorizata continuu, atat in timpul legarii, cat si pe drum. Daca tensiunea scade sub pragul setat, soferul din cabina este anuntat de o aplicatie smartphone care comunica prin Bluetooth cu sistemul iGurt atasat la curea, fiind astfel capabil sa inspecteze si sa ajusteze rapid problema. iGurt este foarte usor de atasat la chingile conventionale. O catarama electronica (avand dimensiuni de circa 60 x 60 x 20 mm) este atasata la fiecare chinga. Catarama ramane atasata chiar si atunci cand nu e utilizata, ci este depozitata, de exemplu, in cutia de paleti a remorcii. Pentru a folosi iGurt, soferul descarca aplicatia pe smartphone Android sau pe tableta. De indata ce cureaua este stransa, pretensionarea este masurata si afisata pe unitatea iGurt, prin aplicatie – cu conditia ca functia Bluetooth a smartphone-ului sa fie activata.
Odata ce marfa a fost asigurata, fiecare catarama electronica inregistreaza ultima forta masurata, iar valoarea este salvata ca tinta. Daca pretensionarea curelei scade in timpul calatoriei cu un procentaj stabilit in prealabil, soferul este avertizat de un mesaj pop-up pe smartphone, iar cureaua afectata este si ea identificata.
iGurt este robust si etans la apa si, prin urmare, capabil sa reziste la conditiile vitrege care se intalnesc deseori cand vehiculele sunt incarcate si descarcate.
Pe locul al treilea s-a clasat Wabco (99 de puncte), pentru noua generatie EBS pentru remorci, care ofera un nou nivel de integrare a tuturor functiunilor sistemelor de franare de ultima generatie, precum cea de anti-blocare, imbunatatind raspunsul si stabilitatea. In plus, ofera mai multa functionalitate, conectivitate si beneficii in ceea ce priveste forma si instalarea sistemului.
Noul EBS este platforma centrala pentru inteligenta remorcilor. Functia de monitorizare a presiunii in anvelope este integrata standard in versiunea premium a noului EBS, fara sa mai fie nevoie de un ECU suplimentar pentru aceste functii. Disponibil in patru variante, noul sistem electronic de franare pentru remorci este constituit ca platforma pentru o serie de optiuni care pot fi activate prin intermediul sistemului de diagnosticare.
Cu pana la 10 porturi pentru functii generice (cel mai mare numar de pe piata) si pana la doua porturi pentru conexiuni de sistem, noul EBS ofera o baza optima pentru conectarea si interactiunea cu toate sistemele relevante ale remorcii. Porturile subsistemului asigura un curent ridicat pentru aplicatia clientului si sunt separate printr-un perete, pentru a proteja sistemul de franare.
O alta inovatie importanta este algoritmul inteligent care ofera suport pentru stabilitatea la rulare (RSS) pentru vehiculele rabatabile din otel si pentru remorcile fara detectarea sarcinii, simplificand aspectul sistemului si eliminand necesitatea unui senzor de inaltime. Pe masura ce RSS vine fara calibrare sau parametrizare speciala, acesta va sustine functionarea corecta pe durata de viata a vehiculului, ceea ce este benefic in special pe pietele cu o retea de service limitata si cu o experienta mica in sistemele electronice.
Noul EBS face functia de urgenta inteligenta. Aceasta este comutata de la Park Release Emergency Valve (PREV) la modulatorul EBS. In plus, filosofia se schimba de la utilizarea franei de serviciu la frana de mana. Noul T-EBS elimina dezavantajele ambelor concepte, permitand franarea de urgenta controlata de ABS pe ambele parti ale autovehiculului, in timpul mersului, dar ofera avantajele utilizarii franei de stationare in timpul opririi.
Sistemul corespunde regulamentului ECE R 13. Noua diagnoza Trailer EBS include functii de ajutor pentru reparatii care ajuta la imbunatatirea procesului de servisare si contribuie la reducerea perioadelor de imobilizare.
Urmeaza, in ordine alfabetica, Hofmeister & Meincke, cu o podea de sasiu din Al, cu sistem anti-alunecare integrat. Baza este realizata din panouri speciale din aluminiu (standard 27 mm), fiind prevazuta cu canelura speciala pentru un element anti-alunecare integrat, din elastomer, are o greutate redusa, dar ofera o capacitate mare de incarcare prin profiluri adecvate.
Datorita suprafetei speciale a elastomerului se face doar o usoara suprapunere pe elementul de sustinere, prevenind astfel deteriorarea elementului anti-alunecare in timpul incarcarii.
Valoarea adaugata pentru utilizator vine din economia de timp la incarcare, economii de chingi si costuri reduse. In plus, sunt eliminate covoarele anti-alunecare si problemele ce pot aparea in timpul manipularii sau depozitarii zilnice sau in timpul transportului. Cand se uzeaza, elastomerul este usor de schimbat.
Solutia se poate utiliza pe vehicule deschise, cu macarale sau nu, sau pentru transportul materialelor de constructie.
idem telematics propune noul EBPMS, care permite analiza performantei de franare a remorcii, descoperind din timp slabirea acesteia si reducand astfel riscul defectarii totale a franei. In unele tari, precum Anglia, aceasta functie poate reduce numarul testelor cilindrilor de frana. Sistemul este util deoarece adesea accidentele in care sunt implicate vehiculele comerciale grele se produc ca urmare a defectiunilor tehnice, deci este important sa poate fi monitorizate presiunea si temperatura din anvelope, insa este nevoie si de monitorizarea performantelor de franare.
Ca mod de functionare, imediat dupa activarea EBPMS in unitatea telematica TC Trailer Gateway, sistemul colecteaza datele privind evenimentele de franare. Acestea sunt apoi analizate in cutie si transmise catre portalul cargofleet 3, impreuna cu datele telematice obisnuite. Rapoartele ofera asistenta performantei de franare predictiva la nivel de vehicul si de flota. Astfel, remorcile cu performante slabe de franare pot fi identificate usor, in ideea de a fi planificate sa se opreasca la garaj pentru a realiza mentenanta franei.
Kässbohrer promoveaza o basculanta silo cu control inteligent, Safety Tipping Silo K.SSK, un sistem proiectat pentru a spori siguranta soferului, a personalului de pe santier si a echipamentelor, prin reducerea riscurilor de operare. Ca beneficiu secundar, acesta contribuie la cresterea eficientei operatiilor. Kässbohrer Safety Tipping Silo este in prezent in faza de testare si prototipul a fost prezentat la IAA.
Caracterul inovator consta din automatizarea procesului de descarcare cu controlul parametrilor de siguranta si in imbunatatirea sigurantei operatiunilor de descarcare
Inovatia Safety Tipping Silo este algoritmul de control (in asteptarea patentarii) care faciliteaza automatizarea in conditii de siguranta si controlul si managementul riscurilor prin intermediul senzorilor si componentelor electronice si mecanice ale remorcii. Automatizarea vehiculului este realizata prin pozitia, unghiul, inductivitatea, presiunea, viteza, senzorii plasati in vehicul si informatiile care alimenteaza placa inteligenta. Controlul si descarcarea automata pot fi efectuate cu ajutorul unei telecomenzi sau pot fi modernizate pentru a fi accesate cu ajutorul telefoanelor mobile, tabletelor si computerelor personale.
Descarcarea in siguranta incepe prin realizarea racordurilor pentru presurizarea rezervoarelor si deversarea produsului, manual, de catre operator. Apoi este pornita pompa, coborat mecanic piciorul pe sol, din telecomanda, si basculanta va fi ridicata numai dupa ce vor fi verificate automat informatiile privind inclinatia, viteza, pozitia mecanica a piciorului, unghiul de prindere s.a..
Descarcarea se va face de la distanta, prin telecomanda, ceea ce inseamna securitate absoluta pentru sofer, fiind intrerupta doar de pornirea vibratorului cate cinci secunde, pentru a evita deteriorarea vehiculului. Dupa descarcare are loc depresurizarea rezervorului, coborarea benei si ridicarea piciorului mecanic, toate comandate de la distanta. Apoi operatorul realizeaza manual deconectarea furtunului si a compresorului.
KCN reinnoieste podeaua antiderapanta. Pierderile anuale cauzate de o arimare incorecta in Germania totalizeaza 100 de miliarde de euro si ar putea fi minimizate utilizand podele KCN antiderapante, sigure si pentru remorca si pentru marfa, dar si pentru persoane.
Noua generatie de podele KCN antiderapante foloseste placi multiplex acoperite, ce ofera un coeficient de frecare la alunecare de 0,7-0,8. Acestea sunt certificate Dekra si au fost testate si documentate intr-un test unic pe termen lung impreuna cu Institutul Fraunhofer. Datorita compozitiei, caracteristicile materialului raman neschimbate chiar si atunci cand suprafata prezinta semne de uzura. Stratul antiderapant KCN este rezistent la substante chimice, ulei, acid, petrol si sare, dar si la caldura sau frig. Acesta nu se rupe si poate fi curatat cu o matura sau cu un aparat cu presiune mare. Prin modul de instalare, sistemul de securizare a marfii nu poate fi nici uitat, nici furat.
Podeaua ofera un grad inalt de de siguranta expeditorului/soferului, care nu mai trebuie sa se ingrijoreze de intinderea – consumatoare de timp – de covorase antiderapante.
Produsul propus de KCN poate fi instalat ca panou/podea. Placile multiplex deja acoperite sunt disponibile in dimensiuni si grosimi comune. Acestea pot fi comandate de la KCN, dar si de la companiile de cherestea Carl Götz si Klöpferholz. Podeaua antiderapanta KCN poate fi aplicata direct pe remorca, insa pentru asta remorca trebuie adusa la KCN, in Holzmaden. Instalarea dureaza aproximativ trei zile.
Kiesling s-a inscris cu Easy Safe, o posibilitate eficienta si flexibila de ancorare a marfurilor de diferite dimensiuni in forme definite (de exemplu, fara spatii intre marfa, astfel incat sa nu fie posibile caderea sau alunecarea). Paletii si containerele au diverse dimensiuni si sunt ajustate longitudinal sau transversal in duba, creandu-se astfel spatii libere in timpul incarcarii, care trebuie securizate. Sine perforate sunt montate pentru asta in caroserie, in pozitii fixe.
Easy Safe rezolva aceasta problema intr-un mod foarte simplu: daca bara este intoarsa cu 90O, 180O sau 270O se creeaza in fiecare caz posibilitatea de a ancora o alta marfa si de a umple spatiul gol respectiv. Sistemele de ancorare, ca barele de prindere cu tampoane de cauciuc sau chingile, nu mai sunt necesare.
In vehiculele de distributie, ancorarea marfurilor este foarte importanta, si numai formele blocate sunt eficiente si preferabile optiunilor de ancorare prin impiedicarea alunecarii (de exemplu, prin bare de prindere). O ancorare eficienta se obtine instaland barele de blocare inserate in sinele perforate din podea si din tavan. Aici forta de oprire (de pana la 1.000 daN/bar) este garantata. Cu Easy Safe transportatorii pot securiza acum si lateral marfurile, in ciuda dimensiunilor lor diferite, si nu mai este nevoie de sisteme suplimentare de ancorare ca bare de prindere cu tampoane de cauciuc (cu nivel scazut al fortei de oprire, mai ales pe suprafete umede sau netede), chingi (care sunt complicat de manevrat si se pot deteriora daca sunt stranse prea tare), levier de prindere JFA.
Easy Safe poate fi folosit pentru ancorarea paletilor standard si a celor pentru marfuri periculoase si a containerelor pe role de diverse dimensiuni.
Pentru ancorare longitudinala se folosesc de obicei bare de blocare, dar ele primesc o functie suplimentara cu ajutorul Easy Safe, pentru ancorare laterala. Prin rotatia cu 90/270O fata de un palet sau un container cu marfa, distanta pe lateral pana la sina perforata este acoperita complet, ducand la ancorarea foarte buna a marfurilor. Pentru containerele pe role incarcate longitudinal, spatiul complet dintre ele este umplut folosind principiul formei blocate si astfel containerele sunt asezate intr-o pozitie foarte stabila. E nevoie si de sisteme suplimentare de ancorare, ca bare de prindere sau curele de fixare. La incarcare si descarcare barele de blocare Easy Safe raman in pozitiile lor prestabilite, ceea ce simplifica si scurteaza procesul de incarcare. Iar pozitionarea asimetrica a pinilor permite ancorarea paletilor pentru marfuri periculoase.
Krone faciliteaza distributia inteligenta a marfurilor, propunand o solutie utila cu atat mai mult cu cat soferii vehiculelor grele sau cei care le incarca nu beneficiaza de o transparenta privind modul in care corespunde remorca regulamentelor privind greutatea totala sau incarcatura pe axa. Doar pe soselele din Germania, unul din opt vehicule grele sunt supraincarcate sau incarcate necorespunzator. Pe remorca, aceste date nu sunt nici inregistrate, nici afisate in timp real.
Noul sistem de distributie inteligenta a marfii de la Krone permite specificarea incarcaturii pe axa cu o acuratete de pana la 100 kg. Acesta este primul sistem care ofera o informatie precisa asupra greutatii disponibile, in timp real. Greutatea disponibila si distributia actuala a marfii este afisata in portalul Krone Telematics si Krone App.
Remorca este echipata cu senzori de inregistrare a greutatii pe axa de directie. Distributia incarcaturii este determinata pe baza datelor importante ale vehiculului si masurarii greutatii (afisate pe portalul Krone Telematics). Daca distributia depaseste greutatea permisa, o notificare este trimisa dispecerului si soferul este informat cu ajutorul sistemului, fiind afisata in aplicatia respectiva.
Lamberet concepe scari ergonomice, mai sigure. Transportul la temperatura controlata se schimba odata cu nevoile diferite ale persoanelor care lucreaza pe aceste vehicule, in special atunci cand trebuie sa aleaga marfa, la clienti, din interiorul vehiculului. In plus, soferii sunt frecvent obligati sa acceseze caroseria vehiculului, sa verifice daca marfa este ancorata corect. Mijloacele de acces in vehiculele frigorifice exista deja de mult timp si sunt adesea fundamentale. In ceea ce priveste siguranta la intrare, si mai ales la iesire, mai exista loc de imbunatatire, mai ales ca podelele unui vehicul frigorific pot atinge pana la 1.400 mm de la sol, si se poate aluneca pe condensul aparut. Ca urmare, riscul si consecintele unei caderi la utilizarea scarii de acces sunt mari.

Bazandu-se pe o analiza a acestor riscuri, Lamberet a stabilit unde ar trebui facute imbunatatiri.
Marimea treptelor, inaltimea si distanta dintre ele, suprafata antiderapanta si greutatea sunt esentiale pentru a garanta siguranta, dar nu rezolva problema stabilitatii utilizatorului. Numai un suport la nivel inalt pentru sprijinul mainii ar face utilizarea sigura. Lamberet a dezvoltat Safestair, o scara ergonomica de acces care indeplineste toate criteriile de siguranta. Adaugarea unui „brat“ care se intinde automat atunci cand se manipuleaza scara, fara alte actiuni, ofera utilizatorului un nou punct de sprijin. Acest „brat“ retractabil incorporat, care poate fi pozitionat pe partea stanga sau dreapta, sau chiar pe ambele parti, ramane utilizabil atat la intrare, cat si la iesire, mai ales ca cinematica aleasa impiedica zonele de forfecare in timpul manipularii. Safestair ofera astfel trei puncte de sprijin pentru o siguranta optima. Noua scara va fi comercializata incepand cu IAA 2018, unde a fost prezentata pe vehiculele expuse.
Lamberet estimeaza ca Safestair ar trebui sa echipeze peste 50% din vehiculele din productia proprie in decurs de doi ani.
Lamberet mai propune un sistem de iluminare in spate mobil si rezistent la lovituri. Sistemele de iluminare integrate in sasiu maresc, in general, siguranta vehiculelor rutiere, in special a camioanelor grele si remorcilor. Lampile din spate sunt una dintre cele mai importante componente de siguranta pentru ceilalti participanti la trafic care merg in spate. Eroarea in functionare a acestor functii nu este permisa, lampile din spatele sasiului indeplinind functii importante de semnalizare (pozitia, directia si opririle), insa si acestea pot fi expuse la impact, de exemplu in timpul andocarii inverse.
Pentru a limita eventualele deteriorari ale lampilor, Lamberet a proiectat sistemul Safelight Flex Led, rezistent la impact. Aceasta solutie este mobila, permitand rotatia de 90O in ambele directii, atat inainte, cat si inapoi, si revenind automat la pozitia initiala.
Capacul de protectie poate fi deschis prin demontarea suruburilor de fixare, pentru a usura eventuala inlocuire a becurilor. De asemenea, nu va necesita intretinere in timp, sistemul fiind proiectat pentru a rezista toata viata vehiculului.
Safelight Flex Led a fost testat sase luni de catre anumiti proprietari de flote din intreaga regiune europeana si nord-africana, cu o rata de satisfactie totala. Vanzarile de catalog, standard, au fost deschise la IAA 2018, produsul echipand mai multe exponate.

Sistemul va dota standard sasiul frigorific SR2, dar va fi disponibil, optional, si pentru reconversia autosasiurilor.
Schmitz Cargobull propune un sistem flexibil de arimare a marfii in semiremorcile cu prelata. Sistemele flexibile de securizare a marfii in cazul incarcaturilor partiale simplifica munca, permitand o incarcare/descarcare rapida fara manipularea complexa a barelor de prindere. Greutatea mare a acestor bare poate reprezenta o provocare fizica majora pentru utilizatori, in special in conditiile schimbarilor demografice. Mai mult, elimina riscul ranirii ce ar putea aparea prin ruperea sau caderea barelor de prindere.
Sistemul de arimare a marfii in spatele remorcii utilizeaza acum o combinatie de „inele” (bucle) integrate in prelata si chingi care securizeaza incarcaturile partiale intr-un mod comparabil cu sistemele conventionale, si ofera avantaje semnificative in termeni de sarcina utila, datorita economiilor de greutate obtinute prin eliminarea barelor de fixare si a barelor transversale.
Securizarea marfii in spate se face cu chingi atasate de inelele prelatei, cu ajutorul unor catarame. Inelele sunt integrate in prelatele laterale pe intreaga lungime a vehiculului. Chingile sunt montate ca bucle in jurul si in spatele marfii (cureaua nu poate fi legata in cruce). Sistemul ofera forte de fixare comparabile cu ale celui conventional.
Schwarzmüller se bazeaza pe solutii inteligente pentru a furniza vehicule personalizate si echipate conform specificatiilor clientului. Prin sistemul inovator RuLaSi, de protectie a incarcaturii pe sine cu rafturi reglabile, Schwarzmüller ofera un nivel inalt de flexibilitate in transportul marfurilor.
Atunci cand se utilizeaza noul sistem RuLaSi, materialele de constructie pot fi fixate in mod variabil in remorca si astfel sunt transportate in siguranta. Inovatia consta in alegerea din cele 21 de pozitii (21 de optiuni pe semiremorca unde se poate atasa un element flexibil in forma de cruce) situate pe podea, transversale fata de directia de deplasare. Clientii pot decide liber unde doresc traversa cu un grilaj (raft) amplasat pe vehicul si de cate fascicule transversale au nevoie.
Cerintele de transport pentru diferite materiale de constructie pot fi indeplinite dupa necesitati si cu un nivel maxim de siguranta la incarcare. Avantajul consta in flexibilitatea ridicata a RuLaSi, chiar si in timpul utilizarii. Dat fiind faptul ca rafturile functioneaza cu suruburi, clientii isi pot ajusta singuri forma si numarul de instalatii de ancorare, dupa cum este necesar.
Pe laturi si in mijloc pot fi alese diferite insertii care se potrivesc securizarii unui anumit tip de incarcare. In cazul in care marfurile transportate se schimba in timp sau daca este necesar un alt dispozitiv de siguranta, insertia poate fi schimbata fara prea multa greutate.
Schwarzmüller a mai inscris in competitie remorci cu podea glisanta cu un nou piedestal, sigur. Producatorul lucreaza constant pentru a imbunatati vehiculele. Noul piedestal este echipat cu usi care se inchid automat, sporind astfel siguranta soferului. Pana in prezent, suporturile piedestalului erau fixate cu lanturi care trebuiau legate manual si dezasamblate manual de sofer atunci cand se montau sau se demontau.
Acum, soferii pot – prin simpla apasare a usii – sa deschida piedestalul, iar usa se inchide automat in spatele lor. Astfel se garanteaza ca soferul nu poate cadea accidental de pe piedestal. In plus, montarea si demontarea devin si mai usoare si mai confortabile.
Solutia evita erorile umane si lipsa de atentie, datorita usilor care se inchid automat. Astfel, se ofera un inalt nivel de siguranta soferilor si, in acelasi timp, protectia muncitorilor.
La montare este necesara doar aplicarea unei usoare presiuni asupra usii, urmand deschiderea. Soferul poate intra si usa se inchide automat in spatele lui. La demontare, el trebuie sa impinga usa in mod constient, ceea ce necesita un focus mai mare.

Articole similare