Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca un an cu profit in scadere

Primele 500 de firme de transport din Romania in functie de cifra de afaceri au realizat in 2017 un total de circa 4,110 miliarde de euro, semnificativ mai mare decat in 2016 (circa 3,746 de miliarde de euro). Putin peste un sfert din cifra totala de afaceri a celor 500 de firme este realizat de primele 20, aproximativ 1.142.204.283 de euro, in crestere cu aproape 10% fata de cei 1.018.904.111 euro realizati de aceste firme in 2016 si fata de cei 1.057.223.469 de euro realizati de firmele care au fost pe primele 20 de locuri in 2016. Pe de alta parte, asa cum am remarcat si anul trecut, profitul celor mai profitabile 20 de firme romanesti de transport a scazut in 2017 pana de 50.187.748 de euro, fata de 51.680.721 de euro in 2016 si de 57.438.007 euro, cat au realizat primele 20 de firme din clasamentul pe 2016.


Din cifra totala de afaceri a primilor 500 de operatori, 27,78% provine de la primii 20, un procent mai mare decat cele 25% pe care le detinusera primele 20 de firme din 2016 din cifra totala a primelor 500. Daca le adaugam si pe urmatoarele 30 de firme, se ajunge la 44,44% din total, procent similar celui din 2016.
Primele 100 de firme au realizat anul trecut 60,13% din cifra de afaceri a celor 500, fata de 59%, cat au realizat primele 100 de firme din 2016. Firmele de pe locurile 101-200 au avut 16,77% din cifra de afaceri a celor 500, fata de 17% in 2016, cele de pe 201-300, 10,39% (11% in 2017), cele de pe 301-400, 7,38% (8%), iar cele de pe 401-500, 5,33% (circa 4%).
Asadar, nu au fost diferente procentuale semnificative fata de 2016 pe categorii de marime de firme, cresteri inregistrand primele 100 de operatori si cei de pe locurile 401-500, iar scaderi, restul.

Cresteri ale cifrei de afaceri, in ciuda multor scaderi de flote
In topul dupa cifra de afaceri Aquila Part Prod Com continua sa fie lider, desi nu la fel de detasat, cu 198.844.241 de euro, fata de 177.716.356 de euro in anul anterior, in conditiile in care flota a scazut constant in ultimul timp, de la 497 de autovehicule in 2016 la 442 in aprilie 2017 si la 440 in 2018. Asa cum declara Cristian Helwig, directorul de transport Aquila, „cifra de afaceri o facem destul de greu in ultimul timp. Avem o problema mare cu forta de munca, numarul de angajati scazand in ultimul timp, pana la circa 2.800. In depozit se pot aduce straini, dar la transport este mai complicat pentru ca legislatia este mai protectionista.“
Clasamentul, in care ordinea nu se modifica deloc fata de 2016 pana la pozitia a cincea – cu exceptia faptului ca din topul pe 2017 am eliminat Hartl Connect Transport, a cincea in 2016, dar care nu are flota proprie – continua cu Carrion Expeditii, de asemenea cu o crestere importanta a cifrei de afaceri fata de anul anterior (180.582.878/144.031.274 de euro), in conditiile in care flota a crescut de la 1.094 in 2016 la 1.368 in 2017 (dar dupa primele luni din 2018 a scazut la 1.330, conform celor mai recente date primite de la ARR).
Ocupanta locului al treilea, Duvenbeck, a crescut ceva mai putin ca cifra de afaceri, de la 67.616.410 la 73.552.011, in conditiile unei flote similare in 2016 si 2017, de 255/253 de unitati, si cu o crestere pana la 260 in aprilie 2018, iar XPO Transport Solutions a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri, de la 63.982.556 la 60.526.992, flota fiind de 676 de camioane in 2016, de 570 in 2017 si de 387 in primele luni din 2018.
International Alexander este pe locul al cincilea, cu o cifra de afaceri de 55.702.200 de euro si o flota de 292 de camioane in aprilie 2017, fata de 46.144.986 de euro si 272 de camioane in 2016. Arcese devanseaza de aceasta data Total NSA, avand o cifra de afaceri de 48.344.163 de euro in 2017, fata de 42.961.901 in 2016, la un numar aproape similar de camioane, circa 200. Iar Skiptrans a intrat in 2017 in Top 20 direct pe locul al saptelea, cu 44.926.830 de euro, fata de 33.075.194 in 2016 .
Clasamentul continua cu Total NSA (care inregistreaza o scadere a cifrei de afaceri de la 45.747.641 la 42.694.834 de euro, desi flota a tot crescut din 2016 incoace, de la 232 la 279 de camioane), International Lazar Company (pe locul al 11-lea in 2016, care a crescut de la 36.946.613 la 41.733.366 de euro – din care 40% din transport intern, domeniu pe care, asa cum explica Ion Lazar, „nu aveam cum sa-l evit pentru ca aveam echipamente care se pretau la intern“) si Ravitex, in usoara scadere fata de 2016, de la 40.480.839 la 40.087.925 de euro.
Gartner Eurotrans Romania este pe locul al 11-lea, cu 39.898.409,43 euro, in crestere cu 37% fata de cei 29.114.258,57 euro din 2016 (cea mai mare crestere procentuala din Top 20), urmat de Dianthus Company, cu 39.685.621,93 euro (cu 15% mai mult decat in 2016, cand a fost pe locul al 16-lea, devansand de aceasta data Dolo Trans si urcand fata de pozitia a 16-lea ocupata in 2016. Dianthus, firma care in august a implinit 25 de ani de activitate, a avut in 2017 o cifra de afaceri mai mare decat in 2016 nu datorita cresterii tarifelor, ci extinderii flotei, care are loc in fiecare an.
In ceea ce priveste primul semestru din 2018, cifra de afaceri a crescut din nou, tot datorita extinderii flotei, dar profitul, desi este bun, nu e la nivelul din 2017, asa cum apreciaza Dan Niculescu. „Pana la final de an speram sa ajungem la o marja de 10%, dar nu stiu daca o sa reusim, in conditiile costurilor de acum. Iar in materie de eficientizare cred ca am facut tot ce se putea.“ Intreaga piata de transport se confrunta cu aceleasi probleme, iar din cauza costurilor tot mai mari si a tarifelor mici la care merg e de asteptat ca unele firme sa dispara.
In prezent circa 40 din camioanele Dianthus lucreaza pe intern, unde tarifele sunt mai bune decat in trecut, asa cum era si normal, data fiind criza de camioane din ultimii ani, dar problema aici este legata de zonele economice. Pentru transportul intern cele mai bune preturi se obtin pentru cursele cu incarcare din zonele de vest si nord ale tarii, respectiv Banat si Ardeal, de unde este foarte multa marfa de transportat. Din pacate, volumul de transportat catre aceste zone este semnificativ mai mic, fapt care are drept consecinta preturi sub costurile de transport pentru cursele respective.
Pe locul al 13-lea este Dolo Trans Olimpic, cu 38.668.521,05 euro, cu 10% mai mult decat in 2016, in conditiile unei flote de 256 de ansambluri in 2017, fata de 173 in 2016, cand a fost pe locul al 15-lea in acest top, inaintea Dianthus. Cresterea cifrei de afaceri este datorata atat deschiderii unei platforme de stocaj, cat mai ales extinderii volumelor obtinute de la clientii deja existenti. In continuare transportul de autovehicule are cea mai mare contributie la cifra de afaceri, iar lui i se alatura service-ul auto folosit atat pentru flota proprie, cat si pentru terti, si in care s-a investit si in 2018, pentru a se obtine autorizarea Mercedes-Benz.
Vos Logistics Romania coboara de pe locul al 10-lea pe al 14-lea, avand in 2017 o cifra de afaceri de 37.799.551,97 euro, aproape egala cu cea din 2016, in conditiile in care flota a fost de 178 de ansambluri, fata de 150 in 2016.
Si Dunca Expeditii a coborat cateva locuri, de pe al 13-lea pe al 15-lea, cu 35.563.156,14 euro, suma aproximativ egala cu cea din 2016, flota fiind anul trecut aproximativ egala cu cea din 2016: 435/436 de ansambluri.
Lagermax a avut o crestere a cifrei de afaceri de 15% fata de 2016, pana la 34.459.315,13 euro, si este pe locul al 16-lea, iar H.Essers urca de pe al 20-lea pe al 17-lea, avand o crestere de 14%, pana la 34.106.596,93 euro, cu o flota de 300 de camioane, fata de 318 in 2016.
Dumagas urca de pe locul al 19-lea pe al 18-lea, cu o crestere de 9%, pana la 33.028.493,64 euro, avand 185 de camioane in 2017 si 203 in 2016, Baladei Thirdway Transport este a 19-a (a 17-a in 2016), cu o scadere de 1%, pana la 31.343.003,79 euro, in conditiile unei flote care a scazut de la 217 la 196 de camioane, iar Microfruit, singura firma din Top 20 cifra de afaceri care nu are flota proprie, a inregistrat o crestere de 16% fata de 2016, pana la 30.990.314,91 euro.
Dintre primele 20 de companii de transport in functie de cifra de afaceri, 15 au inregistrat cresteri ale acestui indicator. Fata de 2016 au iesit din Top 20 transportatori cu cea mai mare cifra de afaceri Hoedlmayr-Lazar Romania (pe locul al 12-lea in 2016 si pe al 33-lea acum, pe fondul unei scaderi a cifrei de afaceri cu aproape 12 milioane de euro si a unei flote constante in 2016 si 2017, de 98, respectiv 96 de camioane) si Hartl Carrier (de pe locul al 14-lea a ajuns pe al 26-lea, avand o cifra de afaceri cu peste 8,56 milioane de euro mai mica si o flota care a scazut si ea de la 248 la 225 de unitati din 2016 in 2017, iar in 2018 a ajuns la 177). Romfracht, pe locul al 18-lea in 2016, nu a mai fost luata in considerare anul acesta la categoria Transport, neavand flota proprie, ci activitati de expeditie si productie.
Exista, in aceste conditii, si trei firme nou intrate in 2017 in Top 20: Skiptrans, Gartner Eurotrans si Microfruits.

Peste 50 de milioane de euro profit in 2017 pentru primele 20 de firme
In 2017 au inregistrat profit 450 de operatori de transport din TOP 500: 32 au avut profit de peste un milion de euro, 47 au avut 500.000-996.396 de euro, 191 au avut 100.000-485.664 de euro, 60 au avut 50.000-99.715 euro, alti 82 au avut profit de peste 10.000 de euro, iar restul, sub aceasta valoare.
Profitul celor mai profitabile 20 de firme romanesti de transport din 2017 a fost de 50.187.748 de euro, in scadere fata de 57.438.007 euro, cat au realizat primele 20 de firme din acest clasament in 2016, si fata de 51.680.721 de euro, cat au realizat in 2016 cele 20 de firme din 2017.
Transpeco Logistics&Distribution continua sa conduca in top, cu un profit de 7.166.241 de euro, cu 1% mai mic decat in 2016 (7.217.758 de euro), fiind urmat de data aceasta de Dianthus (pe locul al treilea in 2016), cu 4.343.268 de euro, fata de 3.918.125 de euro in 2016. Dianthus a avut deci in 2017 un profit cu 12,58% mai mare decat in 2016, dar nu la fel de spectaculos ca cel din 2015 (27.232.656 de lei) cand au iesit din leasing 70 de camioane. Un nou astfel de salt s-ar putea intampla in 2019, cand se va incheia leasingul la circa 60 de vehicule. Rata profitului firmei pitestene a fost, asadar, de 11% in 2017, fata de 11,39% in 2016, dar in 2018 se asteapta ca cifrele sa fie afectate de cresterea costurilor de operare. Motorina s-a scumpit, iar clientii nu acopera costul in plus decat dupa 4-5 luni, taxele de drum s-au marit si ele, dar clientii nu majoreaza tarifele decat in cazul unei cresteri de 5% – or, unele state, ca de exemplu Italia, au cresteri anuale de 1-2%. „Salariile si diurnele am fost nevoiti sa le crestem cu peste 15% in ultimul an si cu mai mult de 20% fata de ianuarie 2017, rezolvand astfel problema cu deficitul fortei de munca“, mai explica Dan Niculescu, dar macar „in prezent Dianthus are soferi pentru toate camioanele, singura problema fiind ca nu are rezerve pentru nevoile operationale si perioada concediilor“. Obligativitatea cazarii conducatorilor auto la hotel reprezinta un cost tot mai mare, deoarece acum se merge la hotel nu numai in Franta, ci si in Italia, Spania si Germania, aceste cheltuieli fiind luate in calcul doar la semnarea noilor contracte.
Pe locul al treilea este International Alexander (a 13-a pozitie in 2016), cu 3.127.258 de euro, cu 39% mai mult decat in anul anterior.
Fartud se mentine pe locul al patrulea, cu 3.057.236 de euro, cu 13% mai putin decat in 2016, fiind urmat imediat de Skiptrans, cu 2.663.428 de euro, fata de 3.171.135 de euro in 2016, cand a fost pe locul al saptelea, si de Euro Fleet Transports, care urca de pe locul al 18-lea pe al saselea, cu 2.552.219 euro, fata de 1.752.679 in 2016. Ocupantul celei de-a doua pozitii in 2016, Carrion, coboara pana pe locul al saptelea, cu 2.491.227 de euro, fata de 4.467.189 de euro in 2016, Logistic E Van Wijk este pe locul opt (noua in 2016), cu 2.461.813 euro, fata de 2.778.471 in 2016, Trans Euro Express 94 urca de pe locul al 12-lea pe al noualea, desi profitul este cu 3% mai mic (de la 2.396.614 la 2.333.857 de euro), iar Luscan Com este o prezenta noua in Top, cu 2.247.250 de euro profit in 2017, fata de 757.334 de euro in 2016 (o crestere de 197%, cea mai mare dintre firmele plasate in fruntea clasamentului).
Aquila Part Prod Com coboara de pe locul al saptelea in 2016 pe al 11-lea in 2017, avand un profit cu 27% mai mic, de 2.223.537 de euro. Iar directorul de transport al companiei explica asta prin faptul ca volumele tot mai mari de marfa au dus la o nevoie mai mare de transport si, avand nevoie de soferi, „trebuie sa-i platim mai bine ca sa se intoarca, desi in cadrul negocierilor cu clientii exista o presiune foarte mare asupra tarifelor“. In acest context, care caracterizeaza intreaga industrie romaneasca de transport, multe firme inregistreaza pierderi, dar Aquila, avand si activitate de comert, poate acoperi o parte din costurile suplimentare. „Daca acum doi ani veniturile brute ale soferilor aveau un impact de 12-16% din costul/km, acum au ajuns la 26-30%. Noi suntem pregatiti, dar piata sigur nu va fi pregatita sa ofere salarii la nivel european pentru soferi pentru a-i convinge sa se intoarca in tara.“
Directorul de transport Aquila mai arata ca, daca in prezent tarifele/km sunt de 0,7-0,8 euro, probabil transportatorii vor ajunge sa solicite 1-1,20 euro.
Vio Transgrup urca de pe locul al 18-lea pe al 12-lea, avand o crestere de 19%, pana la 2.083.521 de euro, Royal Trans creste cu 145% fata de 2016, pana la 2.037.586 de euro, si intra in Top 20 pe locul al 13-lea, Duvenbeck, cu o scadere de 41% si cu un profit in 2017 de 2.028.011 euro, ajunge de pe locul al cincilea pe al 14-lea, Romstyl scade cu 45%, pana la 1.845.705 euro, si coboara de pe locul al saselea pe al 15-lea, Microfruits creste cu 44%, pana la 1.635.685 de euro, si intra in Top 20 pe locul al 16-lea, Rozoti creste cu 43%, pana la 1.552.745 de euro, si intra in Top 20 pe locul al 17-lea, Binar Speed Exclusive scade cu 3%, pana la 1.480.119 euro, si urca un loc, de pe al 19-lea pe al 18-lea, Port Trans scade cu 25%, pana la 1.459.605 euro, si coboara de pe locul al 13-lea pe al 19-lea, iar Maracana creste cu 6%, pana la 1.398.425 de euro, si prinde ultima pozitie din Top 20.
Asadar, noua firme din Top 20 profit au inregistrat cresteri fata de 2016 ale acestui indicator, intre 6% (Maracana) si Luscan Com (197%), un rezultat cu mult peste anul anterior avand si Royal Trans. Iar dintre cele 11 firme care au scazut ca valoare fata de 2016 cel mai mare declin procentual l-a avut Romstyl Impex (-45%) si cea mai mica scadere, de 1%, a apartinut Transpeco.
Din topul pe 2016 au iesit anul trecut International Lazar Company, Somesul Cald Productie (care nu a mai fost luata in calcul anul acesta pentru ca nu are flota de transport), Atlas Imobiliare (mutata in clasamentul firmelor de logistica), Vectra International si Seroni Trans.
Profitul mai mic obtinut de International Lazar Company in 2017 – 448.545 euro, fata de 2.664.104 euro in 2016 – este cauzat de faptul ca firma de transport este actionar la mai multe firme, de la care nu au mai venit dividende in 2017, dar mai ales din cauza marjelor tot mai mici la transportul auto, in conditiile cresterii accentuate a costurilor. Pe de alta parte, profitul din logistica, din inchirierea halelor, a fost mai bun.
Iar firmele care au fost in 2017 in Top 20, dar nu si in 2016, sunt Luscan Com, Royal Trans, Microfruits, Rozoti Prodcom si Maracana.

Opt transportatori cu pierderi mari in 2016 sunt in top la acest capitol si in 2017
54 de firme de transport au inregistrat pierderi in 2017, valoarea totala a acestora fiind de 25.592.192 de euro.
Dintre cele 20 de firme de transport care au avut in 2017 cele mai mari pierderi, XPO Transport Solutions, Klacska (pe primele doua locuri in aceasta ordine si in 2016, si in 2017), B.H.L. Logistic, Frigoexpres, Rodbun Cargo, Carpat Beton Servicii Pompe, ATP Transit si Henrik Hansen se regasesc in acest clasament si in 2016. XPO a avut in 2017 o pierdere ceva mai mica decat in 2016 (2.944.888 de euro, fata de 3.456.791 de euro), Klacska a crescut de la o pierdere de 2.276.041 de euro la 2.877.577 de euro, reducand astfel decalajul fata de prima clasata, Frigoexpres (pe locul al saselea in 2017 in clasamentul pierderilor), Rodbun Cargo (pe locul al saptelea in 2017), Carpat Beton (locul al noualea) si Transcar (locul al 14-lea) au avut pierderi mai mici decat in anul anterior, iar B.H.L. Logistic (locul al treilea in 2017), ATP Transit (locul al 10-lea), Henrik Hansen (locul al 11-lea), Dissegna Logistics Romania (locul al 16-lea), Auto Mili (locul al 18-lea) si Trans Jai (locul al 20-lea) au avut pierderi mai mari decat in 2016.
Printre firmele care in 2016 au avut profit, dar acum se regasesc in Top 20 pierderi se numara Practicom, Trameco, Nistor Trans Company, Interliner Transport, Gartner Eurotrans, Euro Trans Mol, Alblas Transport si Allfresh.
Iar printre fruntasele din 2016 la capitolul pierderi care si-au imbunatatit rezultatele si au iesit din top in 2017 se numara Tipes Logistica (de pe locul al treilea in 2016, cu peste doua milioane de euro, pe locul al 28-lea in 2017, cu -205.880 de euro), Felbermayr (-1.139.121 de euro in 2016 si +213.030 de euro in 2017) si Drija Trans (de la -593.128 de euro in 2016 la +402.249 de euro in 2017).

Active ceva mai mari decat in 2016 pentru firmele din top
Primele 20 de companii de transport in functie de activele detinute in 2017 au un total de 688.257.392 de euro, mai mult si decat cei 648.753.241 de euro, cat au avut aceleasi firme in 2016, si decat cei 663.293.095 de euro, cat au totalizat primele 20 de firme din clasamentul similar pe 2016.
Schimbari spectaculoase nu au aparut din acest punct de vedere, Carrion continuand sa fie pe prima pozitie, cu 89.699.319 euro, in ciuda unei scaderi de 4% fata de anul anterior, si fiind urmat tot de Aquila Part Prod Com, care creste cu 6% si atinge 81.381.004 euro. In continuare asistam la o inversare de locuri intre XPO Transport Solutions (a treia firma in 2016, cu o scadere de 18% – cea mai mare dintre primele 20 de firme din acest top – pana la 51.853.895 de euro) si International Lazar Company (a treia in 2017, cu o valoare aproape egala cu cea din 2016, de 60.294.418 euro). Urmatoarele trei locuri sunt ocupate de aceleasi firme din 2016 si in aceeasi ordine, incepand cu Dolo Trans Olimpic (43.582.270 de euro, in crestere cu 16% fata de anul anterior). Compania pitesteana a investit anul trecut intr-un teren unde s-a construit o platforma de stocaj de 50.000 m2 in apropierea uzinei Dacia, si de aceea profitul din 2017, de 838.237 de euro (locul al 41-lea in acest clasament), fata de 776.229 de euro in 2016, ar fi putut sa fie mult mai mare. Acolo se va realiza stocajul pentru automobilele Dacia, Peugeot, Citroën si Renault, care apoi vor fi distribuite in tara – o activitate existenta si inainte in oferta firmei, dar la scara mai mica. De asemenea, in 2017 s-a investit si intr-un punct de lucru in Arad, finalizat in 2018, cu platforma de stocaj si cladire de birouri, care „fiind aproape de frontiera, ne ajuta foarte mult pentru ca se pot opri camioanele pana la Pitesti, pot face pauza, pot alimenta. Si de acolo pleaca masinile pentru zona de vest.“ In 2017 Dolo a cumparat si 40 de camioane (30 cu prelate si 10 transportoare de masini), in prezent avand 309 camioane licentiate la ARR si 423 de angajati, carora in septembrie 2018 urmau sa li se adauge 40 de ansambluri, iar pana la final de an inca 20.
Urmeaza International Alexander (40.216.796 de euro, cu 11% mai mult decat in 2016) si la mare distanta Trans Bitum (29.878.135 de euro, in crestere cu 5% fata de 2016). Total NSA urca de pe locul al noualea pe al optulea, cu 28.703.256 de euro, in crestere cu 19% fata de 2016, inversand locurile cu TIR Express, care a avut aproximativ aceeasi valoare din 2016, de 28.271.790 de euro. A zecea firma din acest top si a 13-lea in 2016, Trans Sese, a avut in 2017 active de 25.662.801 euro, cu 33% mai mari decat in anul anterior (cea mai mare crestere dintre firmele din Top 10 active).
A doua jumatate a clasamentului incepe cu Arcese Transport (locul al 17-lea in 2016), cu 25.223.371 de euro, in crestere cu 33% fata de 2016, pentru ca pe locurile urmatoare sa se situeze Romstyl Impex (care coboara de pe locul al 10-lea detinut cu un an in urma, pe fondul unei cresteri mai mici decat a altor firme din top, de numai 2%), cu 23.928.983 de euro, Transpeco (locul al 11 lea in 2016, an fata de care si-a sporit activele cu 11%, pana la 22.182.609 euro) si Dianthus (locul al 12-lea in 2016, cu o crestere de 12% si o valoare a activelor de 21.797.625 de euro). Reamintim ca firma argeseana merge pe principiul de a pastra masinile pana la sase ani, astfel incat media parcului auto sa fie mai mica de trei ani. In 2018 au fost comandate 75 de Scania, din modelul vechi si din cel nou, cu semiremorci Krone, „deoarece am fost foarte multumiti de camioanele producatorului suedez, au consumul cel mai bun din flota noastra“, asa cum declara directorul comercial Dan Niculescu. Si tot in 2018 au fost vandute 15-20 de vehicule, „dar mai vrem sa vindem daca se mai poate, pentru a avea o extindere de cel putin 25 de unitati“.
Nici pe ultimele cinci locuri ale acestui clasament nu au fost schimbari spectaculoase: Lagermax coboara o pozitie fata de 2016, avand o valoare a activelor de 21.624.092 de euro, cu 13% mai mare decat in anul anterior, fiind urmata imediat tot de Duvenbeck, cu 20.301.588 de euro, cu 7% mai mult decat in 2016. Euro Fleet Transports creste cu 4% la capitolul active si urca de pe locul al 20-lea pe al 17-lea, avand 19.196.624 de euro, European Logistics creste cu 72% fata de 2016, pana la 19.122.376 de euro, si este o prezenta noua in Top 20, Dumagas este pe locul al 19-lea, ca si in 2016, cu 17.761.548 de euro si o scadere de 5%, iar Trameco este o alta prezenta noua in Top 20, cu 17.574.891 de euro, cu 44% mai mult decat in 2016.
Dintre cele 20 de firme din Top Active, doar trei au avut scaderi in 2017 fata de 2016 (Carrion, XPO si Dumagas Transport), iar dintre celelalte, cele mai importante cresteri le-au avut European Logistics, Trameco, Arcese si Trans Sese.

Diferenta dintre creante si datorii este ceva mai mica pentru firmele din top
109 firme au inregistrat in 2017 valori pozitive ale diferentei dintre creante si datorii, din care 18 de peste un milion de euro, 23, intre 500.000 si 1.000.000 de euro, si alte 50, de peste 100.000 de euro.
Primele 20 de firme in clasamentul care tine cont de diferenta dintre creante si datorii au impreuna 39.972.007 euro, fata de 32.939.259 de euro in 2016 si de 41.606.016 euro, cat au avut primele 20 de firme din clasamentul pe 2016.
Cele mai mari sume de recuperat le au in continuare (avand in vedere faptul ca anul acesta am eliminat din analiza noastra, pentru ca nu are flota proprie, Hartl Connect Transport, care in 2016 a fost a doua) Duvenbeck (8.105.697 de euro, cu 9% mai mult decat in 2016) si, la mare diferenta, Carpat Cement (4.685.129 de euro, cu 6% mai mult decat in 2016). Vectra Logistic urca de pe locul al 12-lea pe al treilea, cu 2.510.166 de euro, cu 91% mai mult decat in 2016, Felbermayr urca de pe locul al optulea pe al patrulea, cu 2.445.555 de euro (+20%), iar Kenwroth Transport urca de pe locul al 10-lea pe al cincilea, cu 2.171.481 de euro (+44%). Prima scadere din acest top, de 6%, o inregistreaza Van Mieghem Transport, care, cu 1.985.422 de euro, ocupa acelasi loc sase din 2016. Vio Transgrup urca de pe locul al 13-lea pe al saptelea, cu 1.753.070 de euro (+56%), iar Hartl Carrier, cu a doua scadere, de 35% fata de 2016, coboara de pe locul al patrulea pe al optulea, cu 1.713.317 euro. Vos Logistic este prima firma care in 2016 nu a fost in Top 20 la aceasta categorie, iar acum intra direct pe locul al noualea, cu 1.611.786 de euro (+128%), iar Expres Euroscan este, de asemenea, o prezenta noua fata de 2016, cu 1.392.222 de euro (+89%), ca si Trans Bitum, cu 1.388.498 de euro (+375%).
Wiedmann & Winz Internationale Spedition urca de pe locul al 17-lea in 2016 pe al 12-lea, cu 1.328.432 (+37%), Adomin Speed, de pe locul al 13-lea, este o prezenta noua in top fata de 2016, cu 1.266.729 de euro (+54%), iar K.S.T. Vervoer ajunge de pe locul al 15-lea pe al 14-lea, cu 1.195.355 de euro (+13%).
Clasamentul se incheie cu un pluton de firme care in 2016 nu au fost in acest top: Cesped Romania, pe locul al 15-lea, cu 1.177.107 euro (+287%), Skiptrans, cu 1.168.498 de euro (-48%), Lubbers, cu 1.088.197 de euro (+26%), Anasped, cu 1.037.455 de euro (+42%), Transconstruct Snagov, cu 991.830 de euro (-2%) si Hagero, cu 956.059 de euro (+58%).
Cea mai mare crestere fata de 2016 la acest capitol dintre primele 20 de firme o au Trans Bitum (+375%), Cesped Romania (+287%) si Vos Logistics Romania (+128%), iar scaderi au inregistrat Skiptrans (-48%), Van Mieghem Transport (-6%) si Transconstruct Snagov (-2%).

Articole similare