Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Jumatate din dubele izoterme, carosate in Romania

Spre deosebire de alte ramuri de productie, care si-au pierdut in timp competitivitatea in fata concurentilor occidentali, unele chiar disparand, carosarea vehiculelor destinate transportului de produse ce necesita temperatura controlata a ramas o activitate cu o componenta romaneasca puternica, potrivit evidentelor Registrului Auto, care se ocupa de omologarea vehiculelor, in conformitate cu cerintele europene in materie de performante tehnice si siguranta traficului. Din 2014 urmeaza sa se simplifice si problematica inspectiei tehnice periodice, prin introducerea ITP unic.
 

Pana in prezent, conform evidentelor RAR, au fost omologate in tara noastra peste 50.000 de vehicule pentru transportul produselor cu temperatura controlata. Dintre acestea, 47% sunt vehicule de peste 3,5 t, 37% sunt pana in 3,5 t si un numar relativ redus de remorci si semiremorci.
Pe ultimii trei ani, ponderea se mentine aproximativ la fel: din cele peste 8.000 de vehicule omologate cu temperatura controlata, 55% sunt peste 3,5 t, 21% au sub 3,5 t si 24% sunt remorci si semiremorci. Dintre autovehicule, aproximativ jumatate din ambele categorii (peste si sub 3,5 t) sunt carosate in Romania.
Cerintele tehnice din prezent sunt superioare celor de acum cativa ani, a aratat Serban Dobre, din partea departamentului Omologari Individuale si Inspectii Tehnice din cadrul RAR. De la sfarsitul anului trecut toate autovehiculele de baza au omologare europeana si necesita certificat de conformitate. In omologarea europeana sunt prevazute si limite de carosabilitate si limite de mase, impuse de constructorul vehiculului de baza.
Omologarea individuala sau de tip pentru vehiculele carosate cu furgon izoterm are la baza un vehicul construit de producatorul consacrat, la care se adauga ulterior suprastructura. Acest lucru se face de catre ateliere autorizate pentru efectuarea de modificari constructive. Fiecare atelier dispune de mai multe variante de carosare deja omologate de catre RAR, pentru care, in urma verificarii documentatiei corespunzatoare, se emite certificarea de conformitate si specificatia tehnica. Cu aceste doua documente vehiculul trebuie prezentat la RAR pentru omologare, inclusiv cu verificarea cerintelor tehnice pe vehicul, si eliberarea cartii de identitate. Procedura de omologare la RAR dureaza destul de putin: o ora pentru verificarea vehiculului, plus o jumatate de ora, documentatia. In situatia in care nu exista o fisa de omologare pentru un anumit model de vehicul, atunci aceasta trebuie generata. In Bucuresti fisa se genereaza pe loc si in maximum doua ore vehiculul poate pleca avand cartea de identitate. In tara, verificarea se face prin intermediul unui compartiment al RAR din Capitala, astfel incat cartea de identitate poate fi gata in 24 sau maximum 48 de ore. Desigur, daca sunt obiectii, atat la momentul initial de avizare a variantei inscrise spre omologare, cat si la momentul ulterior de verificare a vehiculului, lucrurile pot sa mai dureze.

Articole similare