Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De la cateva ARO la 200 de Volvo

Luna trecuta, Dianthus Company, una dintre cele mai profitabile companii de transport din tara noastra, a implinit 20 de ani de activitate in domeniu. De la perioada „neagra“ a transporturilor, marcata de lupta pentru autorizatii, pana la cea mai recenta, de criza, cand piata a cazut dramatic, compania pitesteana a reusit sa se dezvolte treptat si sanatos, fapt dovedit de rezultatele financiare tot mai bune. Paradoxal, cei mai buni ani au fost cei de criza, si atunci s-au facut si cele mai multe investitii, in camioane noi si in sisteme informatice care au ajutat la reducerea costurilor si la cresterea eficientei, profitabilitatii si a calitatii serviciilor.
 

Acestea sunt principalele ingrediente pentru o activitate eficienta pe o piata din ce in ce mai exigenta, cel putin pe segmentul pe care compania activeaza in principal, automotive. Urmatoarea directie de dezvoltare, care pentru moment este analizata si testata, este transportul specializat, unul dintre putinele care mai aduce profit.

Activitatea de transport a demarat in toamna lui 1993, cu cateva camionete ARO, cu remorci inchiriate, aceasta venind in completarea distributiei de produse alimentare, romanesti, insa aceasta linie de afaceri a fost intrerupta la sfarsitul lui 2006. Principalul motiv a fost intrarea pe piata romaneasca a marilor lanturi de retail, dar si a competitiei neloiale din zona. Pana atunci, insa, transportul a fost dezvoltat in paralel. In 1994 au fost achizitionate primele camioane, Raba de 10 t cu remorca de 6 t, iar in 1995 a urmat primul Roman cu care se transporta zahar. Primul Volvo a fost cumparat in 1996, un second-hand, alegere care s-a dovedit inspirata, crede Adrian Dinoiu, directorul Dianthus Company. Primele camioane noi au fost cumparate in 2000, trei Iveco si un DAF Euro 3. In 2006 – anul in care a inceput parteneriatul cu Volvo – flota era formata din 33 de camioane, Dianthus fiind primul transportator roman care a cumparat camioane Euro 5. De atunci, compania a cumparat in principal Volvo si in prezent mai mult de 90% din flota este formata din Volvo, Euro 5. „Am testat toate marcile, dar niciuna nu a atins performantele de consum ale camioanelor Volvo. Avem si service-ul specializat Volvo, ceea ce este un avantaj. Dar avem o relatie buna si cu ceilalti producatori“, a explicat directorul companiei.

Profitul, principala tinta
Daca 2005 si 2006 au fost ani buni, marcati de reglementarea chestiunii autorizatiilor, in 2007 si 2008 rezultatele au fost foarte slabe. In acea perioada de explozie a pietei au aparut foarte multi transportatori care nu stiau sa isi calculeze costurile si au tras tarifele in jos. Plus ca tot atunci a crescut foarte mult pretul carburantilor si, chiar daca in contracte existau clauze de ajustare a tarifului, pana ce clientii acceptau solicitarea (in 2-3 luni), pretul crestea in continuare, astfel ca ajustarea tarifului nu a tinut pasul cu cresterile costului cu carburantul.

Articole similare