Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autorizatiile terta-tara de Turcia s-au epuizat din nou

Dupa esuarea negocierilor purtate la ultima comisie mixta romano-turca, organizata la sfarsitul lui octombrie la Ankara, si refuzul turcilor de a suplimenta numarul de autorizatii terta-tara, s-a ajuns din nou la fundul sacului. In aceste conditii, operatorii romani care au deja contracte in derulare pentru curse catre Turcia sunt pusi in dificultate. Reprezentantii asociatiilor patronale sustin necesitatea adoptarii unor masuri mai ferme in ceea ce priveste controlul carausilor turci, dar si aplicarea principiului reciprocitatii in cazul masurilor impuse de autoritatile de Turcia pentru transportatorii romani.
 

In situatie extrema, anularea contingentului de autorizatii de tranzit si restrictionarea CEMT-urilor i-ar putea pune pe ganduri pe vecinii de peste Marea Neagra.
Potrivit informatiilor furnizate de CNMSI, este vorba de 688 de autorizatii terta-tara de Turcia eliberate si aflate la operatori.
„Este vorba de o autorizatie-doua la fiecare firma. Nu se poate pune problema de stocuri de autorizatii“, a explicat Radu Dinescu, secretar general UNTRR.
UNTRR propune introducerea unor restrictii de timp pentru utilizarea autorizatiilor CEMT, conform cu perioadele minime acceptate de Turcia in cazul utilizarii autorizatiilor CEMT din momentul iesirii pana in momentul intrarii pe teritoriul Turciei cu aceeasi autorizatie CEMT. De asemenea, solicita impunerea utilizarii autorizatiilor pentru efectuarea transporturilor cu vehicule avand masa maxima totala admisa mai mica de 3,5 t, respectand principiul reciprocitatii, precum si solicitarea de autorizatii CEMT pentru operatiuni bilaterale directe Turcia-Romania / Romania-Turcia, in cazul in care factura care insoteste marfa este emisa de o societate care isi are sediul in oricare alt stat decat Romania sau Turcia.

Articole similare

Ad