Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Prioritati: manipularea tahografelor si armonizarea sanctiunilor

Din momentul infiintarii ISCTR, acesta a devenit membru al Euro Control Route (ECR) in locul Autoritatii Rutiere, cu posibilitatea de a trimite inspectori la schimburile multilaterale de experienta si de a participa la proiectele demarate la nivelul organizatiei. Acestea din urma sunt ample si de durata, unele contribuind la actele normative elaborate de Comisia Europeana, iar altele avand rol intern, de eficientizare a practicilor de control.

Printre cele mai importante proiecte la ora actuala sunt cele privind armonizarea sanctiunilor aplicate la nivelul Uniunii, implementarea la nivel national a proiectului Trace privind formarea profesionala a inspectorilor in domeniul legislatiei sociale, crearea Academiei ECR, ghidul de bune practici privind controlul operatiunilor de cabotaj, schimbul de bune practici intre inspectorate prin organizarea de seminarii, schimburi de experienta bilaterale si multilaterale si ateliere de lucru, precum si continuarea dezvoltarii manualului privind fraudarea tahografelor.

Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) a pastrat vicepresedintia grupului de lucru „Training“ din cadrul Euro Control Route, dupa ce a inlocuit ARR din structurile organizatiei, considerandu-se ca, desi s-a schimbat numele institutiei, se poate vorbi de continuitate. Acest grup armonizeaza cursurile de pregatire profesionala ale inspectorilor si procedurile de lucru, fiind responsabil si de schimburile multilaterale de experienta. In cazul acestora din urma, in tara gazda se trimit inspectori din toate statele membre si se simuleaza activitatea de control, fiecare reprezentant demonstrand practica din tara lui, pentru a putea compara procedurile.
Romania nu a organizat inca un schimb multilateral de experienta si nu este exclus sa realizeze un astfel de eveniment in 2013 sau, cel mai probabil, in 2014. Aici nu fondurile necesare sunt problema principala, ci faptul ca se stabileste calendarul activitatilor cu un an in avans. Cert este ca ISCTR doreste sa se implice activ in aceste schimburi de experienta, nu sa fie un simplu participant. De altfel, Romania este aliniata 100% la standardele europene privind procedurile de control.
In fiecare an, opt inspectori participa din partea tarii noastre la schimburile de experienta, astfel ca pana acum au fost instruiti la ECR aproximativ 60 de oameni. Desigur, nu toti au trecut de la ARR la ISCTR.

Se vor armoniza tipurile de abateri
In prezent, Comisia Europeana strange opinii, prin grupul de dialog social, cu privire la armonizarea sanctiunilor aplicate la nivelul Uniunii, iar Euro Control Route a jucat un rol important in realizarea proiectului initial de act normativ.

Articole similare