2014  | 
17.12.2014 / 
Trafic Media

La solicitarea revistei Tranzit, Ministerul Federal al Muncii si Protectiei Sociale din Germania a oferit cateva clarificari suplimentare referitor la categoriile sociale pentru care se aplica salariul minim in Germania, care include si soferii de camioane care efectueaza transporturi internationale in regim de cabotaj sau tranzit prin Germania.
Modul in care se va face controlul de catre BAG impreuna cu autoritatea vamala germana va face obiectul unui alt act normativ al Finantelor Germane, care este pe cale de a fi publicat.
In raspunsul oficial primit de la Ministerul Federal al Muncii si Protectiei Sociale din Germania se mentioneaza urmatoarele:
 

”MWA (Minimum Wage Act – legea care se refera la salariul minim in Germania) se va aplica tuturor angajatilor din Germania, dar si celorlalti pentru perioada in care lucreaza in aceasta tara, fara a conta daca angajatorul este sau nu stabilit in Germania.
Angajatii in serviciile de transport se considera a fi angajati in Germania pe durata fiecarei ore de munca efectuata aici. Astfel, prevederile MWA se aplica inclusiv in cazurile de cabotaj si tranzit de marfuri. Pentru fiecare ora pe care lucratorul din transport o efectueaza pe teritoriul Germaniei, se va aplica salariul minim.
Astfel, potrivit articolului 20 din MWA si notelor explicative, salariul minim este o rata minima de plata in sensul Legii Detasarilor Lucratorilor Germani (German Posting of Workers Act- Arbeitnehmer-Entsendegesetz). Termenul „rata minima de plata“ este definit de Curtea Europeana de Justitie si a Curtii Federale a Muncii.
Termenul este prevazut de Directiva UE privind detasarea lucratorilor, in temeiul carora ratele minime obligatorii de salarizare trebuie sa fie aplicate fara discriminare pentru angajatori nationali si straini deopotriva. Directiva este transpusa in legislatia germana prin Legea detasarii lucratorilor germani.
Autoritatea competenta sa aplice Legea detasarii lucratorilor este vama germana. De la 1 ianuarie 2015, pe site-ul institutiei vor fi afisate informatii in limba engleza cu privire la aceasta lege, inclusiv elementele ce pot fi luate in considerare la calculul salariului minim.
Ca regula generala, MWA se aplica tuturor angajatilor fara exceptie. Articolul 22 din lege stipuleaza ca sunt exceptate anumite grupuri de stagiari, angajati necalificati sub varsta de 18 ani, ucenicii si, in anumite conditii, somerii de lunga durata. Nu exista niciun act care ar putea sa modifice prezenta lege.
In ceea ce priveste obligatia de a notifica detasarea lucratorilor in Germania (Art.16 din MWA), care se aplica in anumite sectoare, inclusiv cel al transporturilor, Ministerul Federal de Finante a aprobat un regulament care pentru anumite grupuri de angajati modifica obligatiile de notificare. Aceasta include lucratorii mobili a caror munca nu este legata de un singur loc de munca definit, in special in cazul transportului de marfuri.
Cat priveste obligatia de a inregistra inceputul, sfarsitul, si timpul zilnic de lucru al unui angajat, care se aplica in anumite sectoare, inclusiv in cel al transporturilor (Art. 17 MWA), Ministerul Federal de Finante a aprobat un regulament care simplifica si modifica procedeul de inregistrare pentru anumite grupuri de angajati mobili.”
Cei care vor efectua activitati de transport pe teritoriul Germaniei vor fi obligati sa trimita o serie de date referitoare la sofer catre Autoritatea Administrativa Vamala, inainte ca acesta sa intre pe teritoriul Germaniei. Astfel, companiile vor trebui sa trimita numele intreg, data nasterii, domeniul de activitate, perioada in care va lucra pe teritoriul Germaniei, localitatea unde va ajunge, precum si datele companiei contractante. Datele trebuie insotite de o declaratie pe proprie raspundere ca soferii care vor ajunge in Germania vor fi platiti cu minimul de 8,50 de euro/ora pe perioada cat lucreaza pe teritoriul acestui stat.
De asemenea, companiile trebuie sa pastreze dovezile ca au lucrat aici timp de doi ani.

Comentarii (10)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or
  • am firma de transport sunt administrator si sofer in acelasi timp si lucrez in special pe relatia RO - D si retur nu am carte de munca cum ma justific la nemti si cum calculez timpul de lucrat in germania daca nu am a doua zi incarcare. va rog daca se poate un raspuns sau o aproximare a raspunsului corect va multumesc
  • poate germania va reusi sa schimbe ceva si transporturile din romania la nivel de salarizare.doamne ajuta!
  • @Matei : cine te-a impiedicat sa-ti negociezi salariul cind ai fost la interviul pt. angajare?macar stii ca salariul minim al unui conducator auto,conform contractului colectiv pe ramura transport este de 1000ron?Adevarul e ca romanul atit stie:sa se plinga,dar cind il chemi sa se uneasca ,ca sa se poata face ceva,tace ca c....tu-n iarba si nu mai dai de el.....
    Pe de alta parte ne pregateste si ANAF-ul un cadou de sfirsit de an cu impozitarea diurnei .....
  • Pentru Matei!
    Va sugerez sa nu mai stati 3 luni pe camion,veniti acasa si lucrati,veti gasi cu siguranta posturi de sofer(in cazul in care sunteti serios) platite cu mai mult de 900 lei pe cartea de munca,insa nu veti mai avea diurna,sa vedem,v-ar conveni???Apropo de sugestia adresata domnului Iliescu,da,eu am fost sofer,ce mare branza?Inca sunt,cu atestatele la zi,dar dumneavoastra vorbiti doua limbi straine ca sa puteti face sarcinile mele de servici?
  • @Ion Iliescu . D-le Ion va recomand si eu sa renunțați la frrma de transport si sa va angajați șofer.
  • Draga Matei iti recomand sa stai acasa.
  • @matei atunci te invit sa-ti cumperi camion si sa platesti toate taxele si impozitele aferente. sa vedem cat de corecta ti se mai pare atunci aceasta masura.
  • NU SUNT DE ACORD CU ACEASTA LEGE . DE CE NU STABILESC ATUNCI SI UN PRET MINIM PE KM CA TOT EI IMPART BANI SI MUNCA SI LA NOI ?
  • 8,5 euro brutto/ora in germania,cat inseamna in romania?In acesti 8,5 euro in Germania sunt incluse impozitele si toate celelalte(asigurari medicale,asigurari sociale,etc) la nivelul Germaniei.Cat ar insemna valoarea neta in RO plus toate celelalte costuri,stie cineva,a facut calculul?
  • O măsură foarte corecta ! Sper ca Franța,Austria,Italia,Belgia sa dea si ei o lege asemănătoare. Pana când sa stam trei luni in camion cu 900 lei pe cartea de munca ?