Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Timpii de condus si odihna s-ar putea modifica

La sfarsitul lui aprilie, Asociatia Sindicatelor europene din transport ETF a organizat o demonstratie la Bruxelles, care a strans circa 500 de activisti. O delegatie s-a intalnit cu Violeta Bulc care, potrivit ETF, i-a asigurat ca modificarea normelor de transport pe care CE le va prezenta la sfarsitul lunii nu vor modifica actualele norme care reglementeaza timpii de condus si de odihna ai soferilor din transportul de calatori.
 

Continutul initiativei rutiere nu este inca cunoscut, dar se zvoneste ca ar putea creste numarul de zile consecutive de condus inainte de a lua o pauza de 24 h si ar putea fi reduse pentru pauza de 45 de minute care urmeaza sa fie luata la fiecare patru ore si jumatate de condus.
ETF considera importanta asigurarea data cu privire la autobuze, insa nu suficienta pentru a demobiliza starea de agitatie. „Suntem gata sa prevenim orice incercare de a schimba regulile de condus si odihna si de excludere a soferilor profesionisti de la aplicarea conditiilor de salarizare din statele membre care gazduiesc activitatile de conducere“, arata nota.
Sindicatele se opun amendamentelor propuse de divizia DG Move, care prevad reducerea perioadei de repaus saptamanal si cresterea timpului de conducere. In opozitie, ETF doreste consolidarea controalelor privind perioadele de conducere, prin impunerea celei mai noi generatii de tahografe digitale si a foilor electronice (eCMR).
De asemenea, la inceputul lui mai, unul dintre sindicatele cele mai mari (Ver.di) din Germania a anuntat miscari impotriva masurilor CE care se pare ca vor include reducerea perioadei de odihna saptamanala la 24 h, pentru trei saptamani consecutive, 48 h fiind impuse pentru cea de-a patra. In acest context, presedintele federal al sindicatului, Christine Behlé, a declarat ca „trebuie sa ne aparam impotriva inrautatirii perioadei de odihna si de condus. In loc sa se ocupe de munca la negru, Comisia planuieste sa legalizeze dumpingul social.
In Luxemburg, reprezentantii sindicatului LCGB Transport s-au intalnit cu Ministrul Muncii si Ocuparii Fortei de Munca, Nicolas Schmit, si cu Marco Boly, director in cadrul Inspectoratului Muncii din Minerit si Silvicultura (ITM), pentru a gasi solutii de eliminare a dumpingului social al lucratorilor din transporturi. LCGB declara ca a transmis temerile celor 120 de angajati ai companiei de transport belgiene Jost S.A. privind siguranta vietii lor, mai ales ca in prezent nu exista un dialog social intre diversele delegatii si conducerea grupului. Ministrul Muncii si-a exprimat sprijinul pentru eforturile LCGB, subliniind in acelasi timp faptul ca ITM intervenise deja in acest caz. Mai mult, Schmit a ridicat problema actelor criminale, considerand banditismul international in stransa legatura cu dumpingul social din multetari europene, inclusiv din Luxemburg.
In urma criticilor LCGB privind lipsa controalelor ITM in sectorul transporturilor, Marco Boly a raportat mai mult de 1.300 de plangeri inregistrate din partea angajatilor, incepand din 2016, ceea ce a dus la 153 anchete in cadrul diferitelor companii de transport. Ministrul Schmit a subliniat ca aceste controale sunt inca insuficiente pentru a preveni practicile frauduloase si ilicite de dumping social, incurajand pe viitor o intensificare substantiala a controalelor.

Articole similare

Ad