Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Normele metodologice pentru OUG 11/2013, pe transparenta decizionala

Ministerul Transporturilor a afisat pe site-ul www.mt.ro normele metodologice pentru OUG 11/2013, la rubrica „Transparenta decizionala“. In cadrul normelor se reglementeaza modul in care se va face licentierea vehiculelor de 2,4-3,5 t si a celor de 8+1 locuri, dar si dotarii autovehiculelor si a remorcilor/semiremorcilor cu placute care sa ateste masele si dimensiunile maxime autorizate.
 

Astfel, termenul pana la care conducatorii auto ai vehiculelor de 2,4-3,5 t masa maxima autorizata si 8+1 locuri sunt obligati sa obtina certificat de competenta profesionala este 1 iulie 2014. Iar pentru a avea acces la piata de transport, operatorii de transport/intreprinderile trebuie sa respecte prevederile legale pana la 1 aprilie 2014.
Referitor la placutele cu masele si dimensiunile vehiculelor, in cazul in care un vehicul este dotat cu placute din care sa reiasa toate informatiile referitoare la masele si dimensiunile maxim autorizate se considera ca respectivul vehicul respecta legea. Daca exista doar placuta pentru masele maxime autorizate, atunci trebuie solicitata la RAR placuta privind dimensiunile. Iar pentru vehiculele care nu au niciun fel de placute Registrul Auto va monta o singura placuta care sa includa toate informatiile. Masuratorile se vor efectua de catre RAR, iar pentru mai mult de trei vehicule angajatii Registrului se vor putea deplasa la sediul operatorului de transport, fiind necesara o programare cu 24 de ore in prealabil.
De mentionat ca incepand cu 1 ianuarie 2014, termenul limita de la care devine obligatorie dotarea cu placute se stabileste individual pentru fiecare vehicul in parte si este data pana la care trebuie efectuata prima inspectie tehnica periodica (ITP).
Special pentru transportul de persoane, programul de transport interjudetean se poate modifica de catre ARR anual, in septembrie, in sensul introducerii de curse noi doar cu conditia sa se respecte un decalaj de minimum 30 de minute intre plecarile din statii/autogarile capete de traseu situate in aceeasi localitate. Acelasi interval de timp trebuie sa existe si in cazul opririlor in tranzit, daca acestea genereaza segmente comune de traseu, care se regasesc in graficele de circulatie ale altor curse interjudetene. De asemenea, trimestrial se vor putea elimina statii/autogari sau inlocui autogari de catre ARR.
Amintim ca OUG 11/2013 modifica OG 27/2011. In toamna aceasta, parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii de la Camera Deputatilor au criticat OUG 11/2013 si au solicitat elaborarea unui singur act normativ care sa serveasca drept legislatie in transporturi. Pana cand se va face acest lucru, prevederile din OUG 11/2013 raman in vigoare, iar MT avea obligativitatea emiterii normelor metodologice de aplicare. Termenul pana la care se pot primi propuneri si sugestii referitoare la normele metodologice ale OUG 11/2013 este 23 decembrie a.c.

Articole similare

Ad