Revista  | 
29.12.2014 / 
Marilena Matei

De la 1 ianuarie 2015 intra in aplicare legea salariului minim de 8,5 euro brut/ora (circa 6,3 euro net/ora, in cazul romanilor) pentru toti salariatii din transporturi, expeditii si logistica, atat germani, cat si straini, care efectueaza operatiuni pe teritoriul Germaniei. Desi la prima vedere parea ca aceasta obligatie revine numai angajatorilor germani si celor straini care desfasoara activitati de transport si expeditii in aceasta tara, reprezentantii Ministerului Federal al Muncii si Protectiei Sociale din Germania ne-au confirmat printr-o scrisoare oficiala trimisa redactiei Tranzit ca toti soferii camioanelor care lucreaza acolo, chiar si cei care se gasesc in tranzit catre alte tari, trebuie sa fie platiti cu 8,5 euro brut pe ora pe durata timpului de lucru petrecut pe teritoriul Germaniei.
 

Daca in cazul firmelor angajate de expeditorii si beneficiarii germani „filtrul” respectarii legii sunt chiar firmele care angajeaza transportatorii, acestea raspunzand legal pentru subcontractorii care nu indeplinesc legea salariului minim in Germania, pentru camioanele in tranzit nu este inca clar cum se va face controlul, mai ales ca nici BAG si nici autoritatea fiscala vamala nu au atata personal cat sa verifice toate camioanele care tranziteaza Germania. Totusi, neraportarea catre Vama Germana a fiecarui sofer intrat pe teritoriul tarii se amendeaza cu 30.000 de euro. In plus, firmele trebuie sa pastreze timp de doi ani documentele justificatoare privind plata soferului, in ultima zi lucratoare a bancilor din luna, la nivelul salariului minim. Mai mult, la un eventual control, firmele de transport din strainatate trebuie sa puna la dispozitia organelor de control documentele traduse in germana, de catre companii autorizate.

In raspunsul primit de la Ministerului Federal al Muncii si Protectiei Sociale din Germania se precizeaza ca „MWA (Minimum Wage Act - legea care se refera la salariul minim in Germania) se va aplica tuturor angajatilor din Germania, dar si celorlalti, pentru perioada in care lucreaza in aceasta tara, fara a conta daca angajatorul este sau nu stabilit in Germania. Angajatii in serviciile de transport se considera a fi angajati in Germania pe durata fiecarei ore de munca efectuate aici. Astfel, prevederile MWA se aplica inclusiv in cazurile de cabotaj si tranzit de marfuri. Pentru fiecare ora pe care lucratorul din transport o efectueaza pe teritoriul Germaniei se va aplica salariul minim. Documentele doveditoare ale fiecarei curse trebuie depozitate minimum doi ani, iar angajatorul strain trebuie sa inregistreze momentul in care a inceput operatiunile in Germania, durata si finalizarea acestora in cel mult sapte zile dupa ce acestea s-au finalizat. Documentele trebuie pastrate pentru doi ani, in Germania sau in alta tara. Daca documentele sunt depozitate intr-o tara straina, atunci trebuie sa se adauge o asigurare ca documentele pot fi puse la dispozitia vamii germane, la cerere.
...

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or