Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Antares Transport mizeaza pe CNG

Antares aduce gazul natural comprimat in Romania atat in calitate de utilizator, cat si de furnizor. Grupul valcean a investit in construirea unei statii de alimentare pentru CNG si si-a achizitionat o flota de 20 de vehicule cu sistem de propulsie pe gaz, care sunt mai economice decat cele pe motorina, dar si mai ecologice. Iar initiativa nu se opreste aici: 41 de autobuze din flota existenta vor fi convertite pentru utilizarea in sistem dual a motorinei si a gazului natural comprimat, consumul de carburant urmand sa fie optimizat cu 23-25%.
 

Tehnologia este importata din Italia, iar Antares va fi si distribuitor autorizat pe piata romaneasca al sistemului dual motorina-CNG.

Gazul natural comprimat (CNG) este una dintre cele mai populare solutii de combustie alternativa utilizate in prezent. Si asta deoarece, pe langa beneficiile legate de reducerea emisiilor poluante, tehnologia este destul de accesibila ca pret, iar gazul este mai ieftin decat motorina, astfel ca investitia initiala se poate amortiza – in functie de rulaj – intr-un timp destul de scurt.
Romania este singura tara din Uniunea Europeana unde nu a existat pana acum o retea de alimentare pentru CNG, astfel ca operatorii de transport au exclus din capul locului achizitia de vehicule cu propulsie pe gaz.
Din toamna insa lucrurile se vor schimba, prima flota CNG fiind achizitionata de Antares Transport. Grupul Antares a realizat un plan de business integrat, ce include cumpararea unui teren in Ramnicu-Valcea, pozitionat strategic, cu acces direct din drumul european, dar si alaturi de conducta nationala de gaz, construirea unei statii de alimentare cu CNG si achizitionarea unui lot de 20 de vehicule cu propulsie exclusiv pe CNG, carosate in Cehia pe sasiu Iveco. Masinile au 7,8 m lungime si 29+1 locuri si vor inlocui o parte din autobuzele Isuzu mai vechi aflate in exploatare. Pana la sfarsitul lui septembrie urmeaza sa fie receptionate toate vehiculele si tot pana atunci s-ar putea finaliza si constructia statiei.

Investitiile in flota si in statia de alimentare merg mana in mana
Dumitru Becsenescu, presedintele grupului Antares, studiaza varianta aducerii gazului comprimat in Romania de un an si jumatate si a trebuit sa depaseasca in acest timp mai multe bariere legislative si birocratice. „Ai nevoie de nervi tari ca sa nu abandonezi lupta. Poti fi usor descurajat sa pornesti aceasta afacere, intrucat vorbim de un cerc vicios: investitia intr-o statie publica CNG costa circa 500.000 de euro si suma este destul de mare daca nu sunt clienti. Iar din perspectiva operatorului achizitia de vehicule CNG nu are sens atata timp cat nu exista sursa de alimentare.” Grupul valcean are experienta pe piata de carburant cu introducerea GPL-ului (gaz petrolier lichefiat) si este adevarat ca la inceput au fost reticente in ceea ce priveste exploatarea si siguranta vehiculelor. Intre timp, lucrurile s-au schimbat si pe baza experientei acumulate cu GPL nu vor fi probleme cu acceptarea CNG, …

Articole similare