Revista  | 
01.10.2011 / 
Mariana Bleort
Galerie foto/video
2

Venita in Romania in 2009, Dachser s-a decis ca de anul acesta sa ofere si aiciserviciile cu care si-a obisnuit clientii din intreaga Europa. Astfel, compania a investit 10 milioane de euro in cel mai modern depozit ADR de la noi, realizat dupa cele mai noi norme impuse de Uniunea Europeana. Depozitul, care se intinde pe 6.700 m2, devine functional luna aceasta, avand suficiente cereri astfel incat oficialii de aici sa se gandeasca deja la o posibila extindere.


Dachser s-a decis sa vina acum doi ani in tara noastra, oferind servicii logistice in locatii inchiriate la Bucuresti, Brasov si Arad, la Bacau si Cluj prin parteneri locali si, mai nou, in depozitul propriu de la Ploiesti. Compania ofera servicii integrate de transport si logistica printr-o retea formata din 310 agentii si 19.250 de angajati pe care ii are in toata lumea. Toate agentiile sunt interconectate si ofera legaturi zilnice pentru colectarea si distributia marfurilor.

Pe langa divizia principala a retelei Dachser din intreaga lume, Dachser European Logistics, se numara si diviziile Dachser Food Logistics si Dachser Air&Sea. „Obiectivul nostru este sa fim una din companiile de top in ceea ce priveste segmentul de transport si logistica din Romania. Cu reteaua europeana de transport de care Dachser dispune si care a fost intarita prin deschiderea recenta a celui de-al doilea Eurohub Dachser la Bratislava, dupa cel de la Uberhern, dispunem de posibilitati de crestere foarte mari pentru anii ce vor urma. In curand, Dachser va completa strategia sa in ce priveste Eurohub-urile prin deschiderea unui nou punct in Clermont-Ferrand, Franta“, a explicat Traian Dumitrescu, directorul Dachser Romania.

Logistica ADR la Ploiesti
Specializata in operarea marfurilor periculoase, Dachser a decis ca luna aceasta sa inceapa operarea in propriul depozit ADR construit la Ploiesti. Acesta este situat la circa 2 km de centura vest, in imediata apropiere a traseului viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov. Iar din iunie strada pe care se afla compania se numeste oficial Thomas Dachser.
Desi detine depozite similare in multe state europene, pentru tara noastra investitia este una in premiera. Acesta se intinde pe 6.700 m2 si respecta normele ADR si Seveso II. „Depozitul este primul de acest gen din Romania si cred ca succesul lui este o chestiune de timp. Decizia de a-l construi la cele mai noi si mai inalte standarde europene are la baza atat continuarea coridoarelor europene de livrare a unor astfel de produse, cat si identificarea unei nevoi reale indeosebi a companiilor multinationale de a beneficia de siguranta unui astfel de depozit. Numarul firmelor care au produse considerate periculoase si care se supun HG 804 este destul de mare, astfel ca suntem deja pregatiti sa facem fata si unei eventuale extinderi.“
Investitia este de 10 milioane de euro, iar sistemele de securitate sunt certificate de cele mai cunoscute organizatii internationale. Investitii au fost facute inclusiv in angajatii de aici, deoarece operarea unui astfel de depozit necesita personal extrem de calificat. „Depozitarea produselor ADR conform normelor europene si cu respectarea normelor de protectia mediului este din ce in ce mai importanta.“

Nici un strop nu atinge pamantul
Cum intri in curtea depozitului esti intampinat in partea stanga de doua rezervoare supraterane din otel pentru apa necesara in caz de incendiu, cu un volum total de 2.570 m3. De fapt, legislatia romana impune un singur astfel de rezervor, insa compania a optat pentru un al doilea, de rezerva, in caz ca primul se defecteaza.
Curtea dispune de o parcare pentru camioane de 1.700 m2, unde vehiculele sunt obligate sa parcheze intotdeauna cu spatele pentru a putea elibera zona in cel mai scurt timp, in caz de evenimente neplacute. Toata suprafata exterioara si platforma pe care stati-oneaza vehiculele aflate la incarcare sau descarcare sunt betonate si sunt prevazute cu pante de scurgere si cu sistem de canalizare cu rigola cuplat la unul din cele doua bazine de colectare a apei pluviale aflate in curtea exterioara a depozitului. In cazul unor scurgeri accidentale de produse din camioanele aflate in incinta companiei exista posibilitatea de a bloca o vana pentru impiedicarea deversarii substantelor periculoase sau a apei contaminate de pe suprafata exterioara betonata in bazinele de colectare a apelor pluviale.
Colectarea apei contaminate in caz de incendiu este realizata cu ajutorul a doua bazine subterane din beton impermeabilizat, cu un volum total de 2.000 m3.
Nici apele menajere nu au fost uitate, astfel ca acestea sunt evacuate printr-o retea separata dotata cu microstatie de epurare si evacuarea apelor epurate.

Depozit impartit in sase
Depozitul este impartit in sase hale separate intre ele cu pereti si usi rezistente la foc, iar compartimentele de depozitare au in interior siruri de rafturi metalice inalte, pozitionate pentru a asigura accesul si manipularea mecanizata a europaletilor.
Rafturile sunt special proiectate si construite pentru a rezista la cutremure de 8o pe scara Richter. Proiectarea si constructia lor sunt unicat in Europa, rafturile au sisteme de siguranta suplimentara si au fost facute simulari in laboratoare cu cele mai avansate tehnologii.
Inchiderile dintre hale sunt realizate cu ajutorul unor panouri sandwich, iar pe partea care separa compartimentele de depozitare de cladirea tehnica si de cea administrativa inchiderile sunt cu pereti antifoc din caramida si beton armat.
Accesul la rampe se face prin trecerea dintr-o hala in alta, astfel incat operarea este realizata de acelasi personal, iar instalatiile de detectare si semnalizare a incendiului sunt legate la aceleasi centrale.
De fapt, depozitarea substantelor periculoase in compartimente se realizeaza conform conceptului german VCI (Asociatia germana a industriei chimice), care clasifica marfurile in 22 de clase de depozitare si creeaza un concept privind depozitarea in comun ce are la baza compatibilitatile diferitelor clase, pentru a reduce la minimum riscul.
Pentru siguranta produselor, sprinklere cu spuma sunt montate cate un rand pe fiecare nivel, protejand atat fiecare palet in parte, cat si spatiul dintre stalpi. In cazul unui incendiu se activeaza automat doar capetele de sprinklere localizate deasupra sursei de incendiu sau in vecinatatea sa.
Depozitul mai este dotat cu 60 de detectori pentru gaze inflamabile si 12 pentru COV tip OLTC 100 cuplati la centrala de detectie si semnalizare, amplasata in cladirea tehnica. Detectoarele de gaze se afla la o inaltime de 0,3-0,4 m fata de pardoseala, iar sirenele de alarmare, la 4,5 m inaltime.
In cazul detectarii unui nivel de 20% de gaze inflamabile, usile dintre compartimente se inchid automat si ventilatoarele de gaze din acoperis pornesc automat. Daca nivelul gazelor detectate este de 40%, alimentarea cu energie electrica se opreste in toate compartimentele depozitului, cu exceptia instalatiei de ventilatie si de detectie a gazelor si pornirea sirenei de alarma. In cazul in care se detecteaza fum, in paralel cu deschiderea trapelor din acoperis se deschid si voletii de compensare montati in fata depozitului.
Pentru detectarea fumului sunt instalate la nivelul tavanului detectoare liniare, iar pentru detectia suplimentara sunt instalate detectoare optice intre rafturi. In plus, butoane manuale de declansare in caz de incendiu sunt prevazute la fiecare iesire din depozit, dar si printre rafturi, astfel incat distanta maxima din orice punct al depozitului pana la cel mai apropiat buton sa nu fie mai mare de 30 m.
Depozitul dispune de 13 porti de acces marfa si una cu rampa pentru masinile de tonaj mai mic. Portile de acces la marfa sunt cu deschidere sectionala, din panou tip sandwich striat din tabla de otel galvanizat.
Pardoseala este din beton, etansa, rezistenta la apa, ulei si produse chimice. In plus, pantele perimetrale si bordurile pardoselii din fiecare compartiment formeaza o cuva, astfel incat, in caz de avarie sau incendiu, substantele sau apa provenita de la sprinklere sa nu depaseasca zona afectata si sa fie evacuate intr-un rezervor betonat subteran special amenajat in afara cladirii. In plus, sub pardoseala este montata o membrana impermeabila pentru evitarea infiltrarii in sol a substantelor periculoase. Nici acoperisul nu a fost uitat, acesta fiind alcatuit din membrana PVC.

Si documentele sunt scanate
Sistemul Dachser in domeniul IT permite aplicarea de coduri de bare atat pe marfuri, cat si pe documente, lucru ce ajuta clientii companiei ca imediat dupa livrarea marfii sa intre in posesia documentelor doveditoare. Acesta poate fi chiar avizul de insotire al clientului pe care cei de la Dachser lipesc eticheta cu codul de bare. „Practic, in schimbul unei parole si al unui username pe internet, clientii nostri pot urmari miscarea marfurilor in timp real si imediat dupa livrare isi pot descarca dovada de livrare. Acest fapt le confera posibilitatea facturarii mai rapide si, evident, a unei incasari mai rapide.“
Atentie sporita la transport
Dachser nu detine camioane proprii, activitatea de transport fiind subcontractata catre circa 200 de transportatori uzuali cu care lucreaza. Reprezentantii companiei sunt foarte stricti cu acestia. Astfel, daca se dovedeste ca vehiculele nu respecta reglementarile cuprinse in ADR, ele nu sunt nici descarcate, nici incarcate.

Comentarii (0)




Au mai ramas 1000 caractere

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!
Cancel or