Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VDL a primit din nou laurii, cu Futura

VDL Futura a fost desemnat Autocarul Anului 2012, dupa ce, anul trecut, producatorul olandez castigase si titlul Bus of the Year 2011, cu Citea. Vehiculul a impresionat prin interiorul elegant si luminos si finisajele bine facute. Trenul de rulare a confirmat performantele recunoscute ale autocarelor VDL, motorul DAF de 410 CP si transmisia ZF AS-Tronic fiind bine sincronizate si oferind timpi rapizi de raspuns.

Testele pentru alegerea Coach of the Year 2012 au avut loc in Arendal (Norvegia), la inceputul lui iunie. VDL Futura s-a impus in fata Irizar i6, Scania Touring, Setra 416 GT-HD, Viseon C13 si Volvo 9500, fiind desemnat de membrii juriului international de presa Bus and Coach of the Year drept autocarul anului 2012.
In afara de probele de franare si accelerare, autocarele au fost testate din perspectiva confortului la drum, atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Trei trasee au oferit conditii diverse de trafic, alternand conducerea in interiorul localitatilor cu drumurile regionale, inguste, taiate in munte si portiuni de autostrada.

Nou si, in acelasi timp, familiar
Futura este un nume de traditie in industria transportului de persoane, dar autocarul in sine este nou, reunind cele mai bune caracteristici ale binecunoscutelor modele ale familiei VDL – Bova si Jonckheere. Motorul DAF MX 300 S, de 410 CP, cu cuplul maxim de 2.000 Nm, ofera optimum de putere pentru vehiculul de 12,8 m si doua axe. Transmisia automatizata AS-Tronic este bine sincronizata cu propulsorul, astfel ca Futura a primit nota bene la manevrabilitate.
Retarderul cu 4+1 trepte, sistemul de asistenta la plecarea din rampa, programul de stabilitate si cruise-control-ul, toate incluse in echiparea standard, usureaza considerabil munca soferului si confera un plus de siguranta. Optional, autocarul poate fi echipat si cu sistemul de avertizare la incalcarea benzilor de circulatie si cruise-control adaptiv. In plus, se poate monta si camera de filmat pentru mersul cu spatele sau la usa din mijloc.
Futura a franat de la 80 la 0 km/ora in 35,8 m, iar de la 0 la 70 km/ora a accelerat in 21,2 s. Autocarul e usor de condus, gratie directiei stabile, desi volanul este cam mare fata de alte modele. Scaunul soferului este confortabil, pe perna de aer, cu cotiere pe ambele parti. Schimbatorul de viteze e pozitionat pe scaun – deci, la indemana soferului, indiferent de cum isi ajusteaza acesta pozitia la condus. Parbrizul este curbat pe margini, pentru a asigura vizibilitate optima. Aceasta este completata de trei oglinzi retrovizoare pe fiecare parte. Cele doua suporturi de pahar, pentru sofer si ghid, sunt ingenios actionate, prin apasare, si nu incomodeaza cand nu sunt folosite, pentru ca se retrag in bord.

Inovatii Futura
Spre deosebire de Bova si Jonckheere, Futura are podeaua complet plata, pentru un plus de confort. Trei culori principale pot fi combinate la designul interior: negru, gri si bej. De asemenea, sunt disponibile trei modele de scaune: VDL Class 100, 300 si 500. In ceea ce priveste lampile de citit s-a mers pe un design mai deosebit, cu LED.
Gratie unei izolatii optime, vehiculul este foarte silentios la drum chiar si in partea din spate. Aerul cald de la calorifer este ventilat in salon in plan orizontal, ceea ce determina un confort suplimentar pasagerilor de la geam. In configuratie standard, fara masute, Futura poate gazdui 57 de pasageri.
Pretul VDL Futura care a concurat pentru Coach of the Year este de 250.000 de euro, in conditiile in care a fost echipat cu toate sistemele de siguranta activa, standard si optionale. VDL Futura va primi trofeul Coach of the Year cu ocazia Busworld Kortrijk, in octombrie.                   

Articole similare

Ad