01.02.2017 / Marilena Matei

Atunci cand se refera la transport international, curse gen Romania-Germania-Danemarca-Germania-Franta-Spania... (sirul poate fi oricat de lung si durata unui astfel de circuit ajunge la 2-3 luni), ITM a afirmat intotdeauna, in adrese trimise in scris sau in cadrul conferintelor Tranzit, ca soferii care fac transport international sunt platiti, conform Codului Muncii, cu salariu si diurna.
Ne-am bucurat de aceasta asigurare si, sincer, ne-am temut sa cerem un raspuns referitor la situatia in care un transportator roman are un parteneriat sau mai multe cu expeditori din vestul Europei, camioanele stau mai multe luni, ca sa nu zicem un an, in UE, dar soferii revin in tara dupa un numar de saptamani, desi acesta este in realitate modul de lucru al poate 80% dintre „tractionistii” romani si nu numai.
 

01.02.2017 / Cristiana Sandulescu

Legea privind salariul minim si controlul dumping-ului social (LSD-BG) a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2017 si reglementeaza aplicarea directivei europene privind detasarea lucratorilor UE in Austria, inclusiv pe segmentul transportului rutier, cu obligativitatea completarii formularului ZKO 3. Desi din lecturarea normelor in limba engleza de pe site-ul Ministerului Muncii din Austria nu reiese foarte clar care sunt situatiile in care se aplica salariul minim in sectorul transporturilor, toate asociatiile de transport din diferite state UE care si-au explimat un punct de vedere pe acest subiect indica faptul ca salariul minim trebuie respectat pentru toate situatiile de transport international si operatiuni de cabotaj, fiind exceptat doar tranzitul.
 

01.02.2017 / Mariana Bleort

Pentru majoritatea statelor din Europa, 2016 a fost un an in care volumele de transport au crescut, fapt ce a influentat pozitiv optimismul in viitorul afacerii si curajul de a face investitii. Dupa ce producatorii de camioane au inregistrat un record de vanzari in toata Europa dupa anii de varf din 2007 si 2008, si in 2017 vor continua achizitiile. Cu toate acestea, transportatorii sunt ingrijorati de costurile in continua crestere, in conditiile in care tarifele, in cel mai bun caz, se mentin la nivelul din 2015. Dupa ce scaderea pretului la combustibil de la inceputul lui 2016 i-a determinat pe clienti sa activeze clauza de combustibil, transportatorii au dificultati in a face acelasi lucru acum, cand motorina e in continua scumpire.
 

01.02.2017 / Cristiana Sandulescu

Dupa socul produs de falimentul Carpatica - a doua iesire rasunatoare de pe piata a unei companii romanesti de asigurare - protestele nationale ale transportatorilor din toamna anului trecut si plafonarea tarifelor RCA, 2017 a inceput destul de tensionat, principala temere fiind legata de evolutia tarifelor dupa adoptarea noii legi RCA si ridicarea obligativitatii plafonarii preturilor. Iminenta intrare pe piata asigurarii de raspundere civila auto a mai multor jucatori noi este un lucru pozitiv, este de parere Viorel Vasile, CEO Safety Broker, acest lucru urmand sa duca la imbunatatirea mediului concurential. Pe de alta parte, pentru a putea beneficia de tarife bune la politele RCA pentru vehicule comerciale, transportatorii sunt sfatuiti sa reduca frecventa daunelor si sa instruiasca soferii sa nu mai dea Cartea Verde pentru orice incident rutier produs la extern, ci sa incerce rezolvarea situatiei pe loc.
 

01.02.2017 / Trafic Media

Patronatele din transporturile rutiere - UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI - solicita Guvernului, Parlamentului, Ministerului Finantelor Publice (MFP) si Eximbank sa dispuna initierea de demersuri imediate astfel incat companiei CARE Romania SA (EximAsig) sa i se majoreze capitalul si sa fie autorizata de catre Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) pentru a emite asigurari obligatorii de raspundere civila auto (RCA).
 

01.02.2017 / Beatrice Zavoeanu

Expozitia Transpotec, care se va desfasura la Verona intre 22 si 25 februarie, va fi mai expansiva ca niciodata: daca initial trebuia sa ocupe doar halele 9-12, acum s-a mai adaugat si o parte din Hala 7. Spatiul exterior si zonele de test-drive (AE11-AE12-E- F) au fost extinse cu sectiunile din sectoarele C si D (care urmeaza sa fie impartite cu Sa.Mo.Ter).
Expozitia va oferi imaginea unei piete reprezentative, care in ultimii ani a pus un accent puternic pe inovatie. DAF, Iveco, MAN si Scania si-au anuntat deja prezenta, alaturi de Citroën Italia, Fiat Professional, Ford si, din nou, Iveco si MAN, cu intreaga lor gama, impreuna cu Peugeot Automobili Italia si Volkswagen.
 

01.02.2017 / Petronela Jipa

In 2016 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 8.755 de autovehicule comerciale noi de peste 16 t (din care 167 de autospeciale), fata de 7.114/135 in 2015, iar numarul de semiremorci noi, 4.518, desi mult mai mic si acum decat al camioanelor, a fost, de asemenea, in crestere vizibila fata de cele 3.404 din 2015. Cum decembrie nu a adus rasturnari spectaculoase de situatie in statisticile DRPCIV, cresteri s-au inregistrat pe anul intreg la inca doua categorii de greutate, cea cu masa totala maxima de 6-16 t si cea de pana la 3,5 t, singura scadere, de la 78 la 54 de unitati, fiind pe segmentul de 3,5-6 t, care insa este insignifiant ca procent din volumul total de autovehicule comerciale vandute in Romania.
 

01.02.2017 / Petronela Jipa

2016 a fost un an foarte bun pentru filiala din Romania a Lagermax Autotransport, cel mai bun din istoria prezentei companiei la noi in tara, cifra de afaceri fiind de circa 29 de milioane de euro - 70% din transport de autovehicule si restul din logistica - fata de 26,5 milioane de euro in 2015, si profitul fiind si el in crestere. Iar de la 2017, din discutiile avute pana acum cu clientii, se asteapta sa fie, la fel, un an bun. Deocamdata compania nu are planuri de extindere in Romania dincolo de cele doua puncte de lucru de la Curtici si Mioveni, dar este mereu cu ochii pe portul Constanta, pentru a sesiza cand apare oportunitatea de a investi acolo. Si un alt obiectiv important este sa investeasca permanent in tehnologie verde.
 



Page 1 of 260