27.02.2017 / Marilena Matei

Dupa inmultirea amenzilor si investigatiilor pentru cazuri de tipul „dumping social” (in Belgia) si „travail dissimulé” (in Franta), este clar ca transportatorii, in special cei care fac curse regulate in aceste doua tari, nu se mai pot baza pe experienta dobandita pana acum in domeniu.
In conditiile in care atat legislatia nationala, cat si cea europeana sunt tot mai interpretabile, toate actiunile trebuie gandite temeinic inainte, nu numai in cazul unor contracte noi, ci si al celor derulate de ani buni.
 

27.02.2017 / Marilena Matei

pentru a nu fi acuzati de munca ilegala in Belgia si Franta

Controalele regulate ale camioanelor romanesti pe soselele din Franta si Belgia si, mai nou, raportarile pe Legea Macron ale tuturor curselor, soferilor si ale clientilor pentru care lucreaza in Franta au dus la situatia in care autoritatile din cele doua tari au adunat masiv informatii despre modul de operare a transportatorilor din tara noastra si alte state europene. Acolo unde au descoperit camioane si/sau soferi care apar ca lucreaza un anumit numar de zile pe teritoriul lor s-au inceput investigatii privind posibile infractiuni de „dumping social” sau „travail dissimulé”, bazandu-se pe legea aplicabila obligatiilor contractuale (de exemplu, Roma 1) sau pe decizii ale Curtii Europene de Justitie, care lasa loc de interpretare privind alegerea locului care guverneaza un contract de munca in functie de locul unde se desfasoara „majoritar” activitatea salariatului. Primele reactii ale autoritatilor belgiene si franceze sunt ingrijoratoare: amenzi de sute de mii de euro in Belgia si sechestrari de camioane si amenzi la fel de mari in Franta.

 

27.02.2017 / Trafic Media

Inca de anul trecut, autoritatile franceze au cerut soferilor controlati sa completeze, de fiecare data, un formular in limba romana, cu urmatoarele date: datele de identificare ale conducatorului auto (nume, prenume, data nasterii, localitatea si tara nasterii, domiciliul obisnuit, starea civila, profesia), informatii referitoare la vehicul (marca/tip, numele proprietarului, domiciliul obisnuit al proprietarului, nr. de inmatriculare, ...

27.02.2017 / Beatrice Zavoeanu

Luna trecuta, exporturile de pe Bursa TimoCom au inregistrat o crestere aproape nesemnificativa, in paralel cu scaderea acuta a volumelor de import.
Cele mai mari cresteri ale exporturilor au fost pe relatiile Italia si Austria, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 16/84 si 9/91, fata de 5/95, respectiv 6/94, cu o luna in urma. De cealalta parte, singurele scaderi ale exporturilor s-au inregistrat pe relatiile Ungaria, de la 8/92, luna trecuta, la 4/96, si pe Bulgaria, de la 9/91, la 7/93.
In ceea ce priveste importurile inregistrate luna trecuta pe bursa TimoCom, singurele cresteri au fost pe relatiile Polonia si Ungaria, unde s-a ajuns de la 38/62 luna trecuta la 53/47, respectiv de la 8/92 la 12/88, dar si pe Bulgaria (de la 31/69 cu o luna in urma la 32/68).
...

27.02.2017 / Cristiana Sandulescu

Impunerea salariului minim in Austria si respectarea conditiilor privind detasarea de personal le dau de furca tuturor firmelor care fac transport comunitar. Noutati si clarificari cu privire la obligatiile pe care le au cei care desfasoara activitati pe teritoriul Austriei apar aproape de pe o zi pe alta si chiar daca - la fel ca in cazul Germaniei in urma cu doi ani - controalele nu au inceput inca, cu legea nu e de glumit, mai ales ca politica statelor occidentale de a-i determina pe carausii estici sa plece din Comunitate este tot mai raspandita. Revenim cu cateva explicatii la modul de aplicare a legii salariului minim din Austria, drept completari la articolul publicat luna trecuta.
 

27.02.2017 / Mariana Bleort

Diferentele de cost dintre pietele vest si est-europene de transport au dus la acuzatii numeroase de concurenta neloiala din partea vesticilor. Pentru a pune capat acestei situatii, mai multe state occidentale au intreprins actiuni singulare si, de aceea, ineficiente. La initiativa ministrului de transport din Franta, Alain Vidalies, pe 31 ianuarie, ministrii transporturilor din Austria, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Norvegia si Suedia s-au intalnit la Paris pentru a semna un acord care sa stabileasca o pozitie comuna in ceea ce priveste politica europeana a cabotajului rutier, timpii de conducere si odihna si lupta impotriva dumpingului social si a competitiei neloiale.
 

27.02.2017 / Mariana Bleort

Regulile facute de ministrii europeni pentru a elimina concurenta esticilor sunt considerate de acestia din urma imposibil de pus in practica, iar cele mai afectate vor fi tot companiile din tarile lor care si-au facut un buget de transport ce nu va mai putea fi respectat, deoarece nu isi vor mai putea gasi parteneri la fel de ieftini ca romanii sau polonezii, care incet-incet au inceput sa isi regandeasca strategia de afaceri. Deja pe relatii precum Franta sau Spania se gasesc tot mai greu subcontractori, iar preturile au crescut in ultimele doua luni cu 10%. Asa incat conceptul de calitate vestica la preturi romanesti incepe sa dispara.
 

27.02.2017 / Beatrice Zavoeanu


Daca in anii ’90 multi barbati implicati in domeniul transportului considerau ca femeile nu merita un loc in lumea lor, ci mai degraba ar trebui sa se ocupe de casa si de copii, in anii recenti lucrurile s-au schimbat radical. Acestia au realizat ca femeile care au accesat usor, usor, functii de conducere in companii de profil sau care si-au deschis, din ambitia care le caracterizeaza in mod firesc, propriile firme de transport, pot aduce nu numai frumusete in jurul lor, ci si implicare maxima, intuitie si un simt deosebit al afacerilor si al negocierilor. Acestea trebuie cu atat mai mult apreciate si respectate, cu cat si-au sacrificat adesea viata personala, punand in plan secundar deseori familia, prietenii si timpul pentru pasiunile proprii care le-ar putea bucura sufletul intr-un mod personal. In fiecare an, in martie, v-am prezentat cate o doamna a transporturilor. Anul acesta este randul altor opt doamne, de varste diferite, atat din transporturi, cat si din expeditii, de la firme de diferite dimensiuni. Toate au un caracter puternic, castigandu-si autoritatea cu daruire, inteligenta, dar si cu delicatete si sensibilitate. Le multumim celor opt doamne pentru curajul de a-si etala o serie de detalii ce tin de viata profesionala, dar mai ales personala.

 



Page 1 of 263