TRANZIT

07.12.2017 / Marilena Matei

Daca la inceputul anului ne luptam sa demontam imaginea negativa a transportatorilor romani in presa germana, care ii acuza ca folosesc mijloace nelegale pentru a-si reduce costurile de operare (emulatoare de AdBlue, magneti etc.), incheiem anul cu noi scandaluri in care sunt implicati soferi romani. In Germania, presa de transport dezbate subiectul soferilor est-europeni, care stau cu saptamanile in camioane in parcari, departe de familii, dupa ce un sofer roman a fost identificat ca fiind autorul unei crime precedate de viol in apropierea orasului Freiburg. Iar in Belgia, soferii romani angajati de o firma de transport belgiana pentru filiala sa din Slovacia au denuntat autoritatilor belgiene faptul ca sunt platiti sub conditiile din Belgia, desi lucreaza preponderent acolo, si ca „sunt nevoiti sa doarma in cabinele camioanelor in care muncesc zi de zi”. Dupa cum este formulat „denuntul” este clar ca un rol important in scurgerea de informatii si in trimiterea denuntului catre autoritati l-a avut sindicatul soferilor belgieni, care cel mai probabil a reusit sa atraga ca membru un sofer roman dintre cei angajati ai firmei East Transport Leasing (ETL), firma care s-a confruntat cu un control masiv la sediul sau din Zeebrugge, incheiat cu sechestrarea a 112 camioane.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Cea de a saptea editie a Galei Tranzit s-a desfasurat luna trecuta, pe 27 octombrie, in locatia traditionala pentru evenimentele Tranzit: Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Peste 700 de reprezentanti ai industriei de transport si logistica, impreuna cu furnizorii de produse si servicii pentru acest sector de activitate, si-au dat intalnire inca o data, si tot atunci au fost acordate si premiile din acest an pentru firmele/managerii de logistica si transport care au avut cele mai bune rezultate in 2016, transpuse in criterii precum natura activitatii de baza, ponderea acesteia in cifra de afaceri/profitul realizat, nivelul investitiilor facute in ultimul an, diversificarea serviciilor, precum si alte criterii adiacente, cum ar fi implicarea in problemele breslei sau bunul renume al firmei pe piata (onorabilitate).
 

07.12.2017 / Petronela Badescu

Deoarece Gala Tranzit s-a desfasurat la numai cateva zile de la intalnirea ministrilor muncii din tarile membre UE - in care, reamintim, s-a ajuns la un acord cu privire la modificarea Directivei cadru a Detasarii, iar Romania a votat diferit de celelalte state estice - acesta a fost subiectul principal de dezbatere in cadrul panelului pe marginea modificarilor legislative ce urmeaza sa intre in vigoare in transporturi. Nu au fost trecute cu vederea insa nici costurile suplimentare sau problemele organizatorice pe care le au firmele din domeniu in conditiile in care tot mai multe state vestice interzic efectuarea pauzei saptamanale normale in cabina si nici demersul Ungariei de a introduce de la 1 ianuarie 2018 un sistem automat de cantarire dinamica a tuturor autoturismelor si autovehiculelor comerciale, cu posibilitatea de trimitere pe loc a amenzii direct la posesorul acestora.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Prezent la Gala Tranzit, avocatul Norbert Sawicki a adus mai multe clarificari referitoare la aplicarea reglementarilor din Franta.
El a punctat faptul ca sunt multe situatii care pot fi considerate „munca la negru“ in aceasta tara, una dintre ele fiind ca o firma inregistrata in Romania din motive legate de costuri sa aiba soferi care lucreaza 85% din timp in Franta. Aici ar fi normal sa aiba o filiala in aceasta tara, deoarece activitatea sa este acolo, nu in Romania.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Asa cum arata reprezentantii FORT, NiT Hungary va avea o serie de intalniri cu oficialii din Ministerul Dezvoltarii din Ungaria, pentru a discuta despre proiectul de cantarire dinamica aflat acum in teste. Pana atunci s-a infiintat un hotline pe aceasta tema, urmand ca intrebarile primite aici sa fie trimise la minister. Iar autoritatile maghiare lucreaza inca, impreuna cu asociatiile patronale, la elaborarea unor norme care sa fie adaptate la diverse situatii din trafic.
 

07.12.2017 / Petronela Badescu

Gala Tranzit a gazduit si o dezbatere privind viitorul pietei de transport din Romania in contextul politicilor protectioniste ale statelor vest-europene, dezbatere la care au participat manageri ale unora dintre firmele cu cele mai bune rezultate financiare din 2016. Principalele probleme aduse in discutie au fost interdictia de a lua pauza saptamanala normala in cabina, introdusa de tot mai multe tari si de curand amendabila si in Germania, tarifele de transport la intern si modul cum ar putea ele evolua daca flotele din Comunitate sunt obligate sa se intoarca acasa, precum si deja cronicizata criza de soferi.
 

07.12.2017 / Alexandru Ionescu

Camioane trase pe dreapta, achizitii de vehicule amanate, probleme cu forta de munca in depozit, contracte amanate sau, mai rau, neonorate! De cativa ani toate acestea sunt realitati cotidiene in industria locala de logistica si transport, care se zbate sa gaseasca solutii pentru a face fata crizei de personal. Pentru a avea o privire si mai cuprinzatoare asupra fenomenului, am incercat sa aflam direct de la sursa, in acest caz Ministerul Muncii, care sunt cifrele oficiale privind migratia romanilor in transporturi si logistica. Datele pe care le publicam in continuare pot fi lejer multiplicate de cateva ori, deoarece sursa citata prezinta numai datele romanilor angajati prin intermediul agentiilor de ocupare a fortei de munca sau cu ajutorul retelei EURES, care promoveaza toate ofertele primite de la angajatorii europeni.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Cu ocazia Galei Tranzit, care s-a desfasurat imediat dupa aparitia propunerilor de modificare a Codului Fiscal, Sorana Cernea, Partener TPA Romania - companie cu sediul central la Viena, care are ca domenii principale de activitate contabilitatea, salarizarea, auditul financiar, consultanta fiscala si juridica, si care este prezenta in 11 tari - a vorbit atat despre aceste initiative guvernamentale, cat si despre procedurile de infiintare a unei firme de transport in Germania sau in Luxemburg, ca o posibila alternativa pentru companiile nemultumite de incertitudinea fiscala de la noi.
 



Page 1 of 293