28.04.2017 / Marilena Matei

Editia de mai a revistei Tranzit este dedicata aproape in totalitate seriei de conferinte pe care le-am organizat la Cluj, pe 6 si 7 aprilie, si care au analizat in detaliu situatia pietei de transport intern si international. Discutiile au avut si cateva concluzii practice - cum ar fi faptul ca diurna se poate lua in considerare la calculul salariului minim brut din Franta si Germania, cel putin, daca plata ei este prevazuta in contractul de munca si daca se specifica foarte clar ca nu se acorda pentru a acoperi cheltuielile ocazionate de deplasari (cele de transport, cazare si masa) sau faptul ca in Belgia nu trebuie sa detii in proprietate sau in chirie nici un fel de parcare, depozit, service etc. unde sa parchezi camioanele si unde, eventual, sa amenajezi un loc de dormit pentru soferi pentru pauzele de 45 de ore. In caz contrar autoritatile considera ca acesta este un „sediu” sau „punct de lucru” nedeclarate, situatie in care se imputa firmelor in cauza plata impozitelor si contributiilor sociale pentru soferi in Belgia.
 

28.04.2017 / Trafic Media

Si anul acesta cea de a doua editie a ExpoTranzit a reusit sa adune aproape 1.000 de participanti in cele doua zile (6 si 7 aprilie) in spatiul generos si elegant oferit de Grand Hotel Italia din Cluj.
Alte peste 6.000 de persoane au vizualizat live secvente luate de la cele sase camere furnizate de Axis Communications, cu licente Cam Streamer, montate in sala de conferinte si in spatiile expozitionale de la interior si exterior, de catre firma clujeana Green Security, distribuitor Axis Communications. ExpoTranzit este primul eveniment din industria de transport si logistica din Romania care a putut fi urmarit in direct de mii de persoane ce nu au avut timp sa ajunga fizic la Cluj.
 

28.04.2017 / Alexandru Ionescu

Cu atatea legi protectioniste implementate de statele vestice, conferinta privind noutatile in transportul international a fost una din cele mai asteptate la ExpoTranzit 2017. Organizat si de aceasta data la Cluj, evenimentul s-a bucurat de o prezenta numeroasa din partea transportatorilor, care au dorit sa afle de la reprezentantii autoritatilor si asociatiilor patronale ce este de facut pentru a putea supravietui prigoanei impotriva esticilor. Au fost puse pe tapet cele mai recente informatii privind aplicarea directivei pentru detasarea transnationala in statele in care s-a implementat deja legea salariului minim, au fost impartasite experiente pozitive in ceea ce priveste obtinerea formularului A1 in contextul Regulamentului 883/2004, s-a discutat despre cum poate fi incadrata diurna astfel incat sa fie considerata parte a salariului minim in Franta sau Austria si s-au oferit exemple pentru a nu cadea in capcana dumpingului social in Belgia. S-a dorit astfel sa se gaseasca solutii de compromis pentru a fi respectate aceste reglementari fara a periclita afacerea.
 

28.04.2017 / Petronela Jipa

Lucratorii salariati sau nesalariati care presteaza o activitate in Franta trebuie ca, atunci cand sunt la locul prestarii serviciului sau la firma care da comanda, stabilita in Franta, sa puna la dispozitia agentilor de control certificatul de detasare (formularul A1). Sau, daca nu pot face asta, trebuie sa o faca angajatorul, reprezentantul sau in Franta sau firma care a dat comanda. In cazul neprezentarii A1 amenda este de 3.269 de euro/salariat si este in sarcina exclusiva a celui care a emis comanda. Iar valoarea se dubleaza daca firma nu are formularul nici la un al doilea control realizat in decurs de doi ani de la notificarea amenzii referitoare la prima lipsa a formularului.
 

28.04.2017 / Alexandru Ionescu

De la 1 mai in Franta se sanctioneaza lipsa formularului A1 pentru soferii controlati. Documentul portabil A1 emis de CNPP este un certificat care atesta faptul ca titularul este supus legislatiei de securitate sociala din Romania pe toata perioada inscrisa si, prin urmare, este scutit de la plata contributiilor sociale in alte state membre UE/SEE/Elvetia, pe al caror teritoriu se deplaseaza/tranziteaza soferii pentru efectuarea serviciilor de transport international.

Dar unele precizari din Regulamentul 883 sunt destul de greu de realizat de catre unii angajatori.
 

28.04.2017 / Alexandru Ionescu

De cand s-au intensificat controalele in Belgia si Franta, au aparut avocati care s-au specializat pe problematica transporturilor, una dintre cele mai sensibile fiind cea privind dumpingul social. Fredrik Vanden Bogaerde reprezinta companii care impreuna au un parc de peste 65.000 de camioane, multi dintre clientii sai avand sediul in Romania. El a explicat participantilor la ExpoTranzit ca transportatorii se pot confrunta in Belgia cu mai multe probleme prin prisma a patru legislatii: cea a contributiilor sociale, a muncii, fiscala si cea privind transportul.
 

28.04.2017 / Alexandru Ionescu

Cu doar o luna inainte ca noul Pachet Rutier sa fie prezentat publicului larg, UNTRR isi exprima ingrijorarea cu privire la viitorul transporturilor rutiere in Europa si face apel la coordonare intre transportatorii romani si cei est-europeni.
Cu ocazia consultarii publice lansate in 2016 de Comisia Europeana pentru revizuirea regulamentelor UE privind accesul la profesie si accesul la piata de transport rutier de marfa, UNTRR a solicitat Comisarului de Transport, Violeta Bulc, sa reconfirme obiectivul CE privind liberalizarea transporturilor rutiere prin eliminarea restrictiilor privind cabotajul in orizontul de timp al actualei Carte Albe, pana in 2020. „Comisarul European precizeaza ca nu ne poate confirma scopul final al CE privind liberalizarea, desi acesta este un obiectiv al politicii UE in transporturi“, declara Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR.
 

28.04.2017 / Petronela Jipa

Luna trecuta, expertii si liderii ai patru asociatii profesionale ale transportatorilor din tarile Visegrád 4 s-au intalnit la Budapesta si au redactat o declaratie comuna referitoare la masurile protectioniste luate de tot mai multe state vestice. Aceste asociatii reprezinta circa 10.000 de firme, cu aproximativ 172.000 de camioane si semiremorci, deci au o capacitate de transport indispensabila pentru a pastra lantul logistic din UE, operatorii estici avand aproape exclusivitate pe piata aprovizionarii cu materie prima a fabricilor din Europa de Est si a livrarii produselor finite.
 



Page 1 of 270