TRANZIT

31.01.2018 / Petronela Badescu

Hoschstaffl a incheiat anul trecut cu mai putin de 200 de semiremorci Kögel noi vandute in Romania, fata de aproape 350 in 2016, dar rezultatele bune de acum doi ani se datoreaza si celor trei clienti austrieci care au deschis filiale la noi si au inmatriculat astfel circa 150 de unitati. 2018 a inceput foarte bine, cu vanzarea a circa 20 de unitati, insa e greu de facut estimari referitoare la cum va merge piata in urmatoarele luni. Se tinde, totusi, cel putin spre un rezultat similar celui din 2017.
 

31.01.2018 / Trafic Media

Acestea vor fi folosite pentru clienti din automotive, hartie si tiparituri, dar si din alte industrii, si vor permite reducerea poluarii. De exemplu, Euro Trailer Mega Rails, din care au fost cumparate 10 unitati, ofera un spatiu util de 37 de europaleti, adica are cu patru locuri pentru paleti mai mult decat un mega standard, astfel ca permite scaderea cu 10% a consumului de carburant, deci si a emisiilor de CO2, si, la un grad de utilizare de 80%, se poate elimina fiecare a zecea cursa. Legislatia din Germania permite folosirea acestor semiremorci alungite si in transport combinat.
 

31.01.2018 / Cristiana Sandulescu

Tehnologia electrica, aflata inca la inceput de drum in sectorul auto, este extrem de scumpa pentru utilizatorii finali si producatori deopotriva. Tesla, unul dintre cei mai mari constructori americani de autovehicule si sisteme electrice, a inregistrat in ultimul an cheltuieli foarte mari, de 480.000 de dolari pe ora, se arata intr-un raport Bloomberg, publicat la sfarsitul lui noiembrie 2017. Desi compania este inca foarte bine cotata, iar pretul actiunilor sale este intr-o crestere usoara - ajungand la 317 dolari/bucata, cu o capitalizare de 53 de miliarde de dolari - ritmul cheltuielilor nu poate fi sustinut decat cu vanzari pe masura. Problema este ca vehiculele electrice grele, in care investeste masiv, nu sunt inca gata si vor intra in productia de serie abia peste doi ani.
 

31.01.2018 / Petronela Badescu

Eduard Nikolaev (Kamaz) a obtinut a treia sa victorie la Dakar, dupa cele din 2013 si 2017, fiind urmat in clasamentul general de Siarhei Viazovich (MAZ), care realizeaza astfel cea mai buna performanta a carierei sale in aceasta competitie, si de Airat Mardeev (Kamaz), invingator in 2015 si al doilea in 2013 si 2016. Raliul din 2018 a consemnat cele mai multe abandonuri din ultimii ani la toate categoriile de vehicule, si in afara de asta chiar si echipajele foarte bine clasate au avut probleme tehnice mari sau accidente majore.
 

31.01.2018 / Cristiana Sandulescu

Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea anexei nr. 1 la OG 15/2002 privind tarifele de utilizare a drumurilor nationale din Romania afecteaza in special cele aproximativ 30.000 de autovehicule de transport marfa cu masa maxima totala autorizata cuprinsa intre 3,5 si 12 t, se arata intr-un comunicat UNTRR.
Pentru acestea, rovinieta pe o zi va ajunge la 12 euro, in conditiile in care pentru vehiculele de peste 12 t era pana acum 9 euro (crestere de 33%), pentru cele de 7,5-12 t era 7 euro (+71%), iar pentru cele de 3,5-7,5 t era de 4 euro (+200%).
 

08.01.2018 / Marilena Matei

2017 este anul in care investitiile si dezvoltarea firmelor romanesti stagneaza in primul rand ca urmare a lipsei de forta de munca disponibila. Targurile de joburi se incheie fara prea mari rezultate, ca urmare a faptului ca 80% din posturile de lucru cautate sunt de regula pentru pozitii low-entry, cu salariu minim sau putin peste. Iar astfel de salarii sunt neatractive pentru persoanele asistate sau someri, care prefera sa primeasca o treime sau jumatate din salariul minim, dar sa stea acasa. Iar cei dispusi sa munceasca facand sacrificiul parasirii familiei sau caminului pleaca in strainatate, unde nevoia de oameni pentru joburile care presupun munca fizica sau in ture este foarte mare.
 

07.12.2017 / Marilena Matei

Daca la inceputul anului ne luptam sa demontam imaginea negativa a transportatorilor romani in presa germana, care ii acuza ca folosesc mijloace nelegale pentru a-si reduce costurile de operare (emulatoare de AdBlue, magneti etc.), incheiem anul cu noi scandaluri in care sunt implicati soferi romani. In Germania, presa de transport dezbate subiectul soferilor est-europeni, care stau cu saptamanile in camioane in parcari, departe de familii, dupa ce un sofer roman a fost identificat ca fiind autorul unei crime precedate de viol in apropierea orasului Freiburg. Iar in Belgia, soferii romani angajati de o firma de transport belgiana pentru filiala sa din Slovacia au denuntat autoritatilor belgiene faptul ca sunt platiti sub conditiile din Belgia, desi lucreaza preponderent acolo, si ca „sunt nevoiti sa doarma in cabinele camioanelor in care muncesc zi de zi”. Dupa cum este formulat „denuntul” este clar ca un rol important in scurgerea de informatii si in trimiterea denuntului catre autoritati l-a avut sindicatul soferilor belgieni, care cel mai probabil a reusit sa atraga ca membru un sofer roman dintre cei angajati ai firmei East Transport Leasing (ETL), firma care s-a confruntat cu un control masiv la sediul sau din Zeebrugge, incheiat cu sechestrarea a 112 camioane.
 

07.12.2017 / Trafic Media

Cea de a saptea editie a Galei Tranzit s-a desfasurat luna trecuta, pe 27 octombrie, in locatia traditionala pentru evenimentele Tranzit: Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca. Peste 700 de reprezentanti ai industriei de transport si logistica, impreuna cu furnizorii de produse si servicii pentru acest sector de activitate, si-au dat intalnire inca o data, si tot atunci au fost acordate si premiile din acest an pentru firmele/managerii de logistica si transport care au avut cele mai bune rezultate in 2016, transpuse in criterii precum natura activitatii de baza, ponderea acesteia in cifra de afaceri/profitul realizat, nivelul investitiilor facute in ultimul an, diversificarea serviciilor, precum si alte criterii adiacente, cum ar fi implicarea in problemele breslei sau bunul renume al firmei pe piata (onorabilitate).
 


Subcategorii



Page 4 of 297