Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tot specializarea si reprofilarea aduc eficienta

In conditiile in care transporturile rutiere sunt afectate continuu de cresterea pretului la carburant si a taxelor si impozitelor locale si de schimbarea politicii de impozitare a diurnei, in ultimii ani transportatorii romani au „stors lamaia” eficientei, volumele de marfa si tarifele necunoscand nici pana azi un reviriment spectaculos. Managerii au analizat in detaliu fiecare pas in speranta ca vor putea, daca nu sa creasca, macar sa mentina nivelul de profitabilitate.

Pentru multi dintre ei cartea castigatoare s-a dovedit chiar schimbarea tipului de transport, trecand de la marfuri generale la temperatura controlata sau de la un tip de marfa specializata la altul, incercand astfel toate solutiile. Pentru unii dintre ei, chiar destinatiile atipice precum Kosovo, Bulgaria sau chiar contestata Grecie au mentinut vaporul pe linia de plutire.

Asa cum apreciaza unii carausi, 2013 a debutat cu dreptul din punct de vedere al volumelor de marfa, insa ceva mai slab din perspectiva profitabilitatii, mai ales ca si anul acesta, in ultima saptamana a lui ianuarie si prima din februarie, transporturile au fost blocate de vremea rea. „Suntem prezenti pe un segment de nisa, grupajele si distributia, si pentru noi 2013 va fi un an mai bun decat precedentul, pe fondul scaderii volumelor, cu care se vor confrunta in continuare clientii, carora le va fi din ce in ce mai greu sa-si optimizeze singuri rutele si care vor apela la solutii externe“, a explicat Marian Iancu, director general GTI Logistic.
Pentru directorul general al companiei clujene Riwo Transport, Lorand Schoffer, 2012 a fost un an bun, cu obiective indeplinite. Iar Trans Getica si-a crescut chiar profitul in 2012, tendinta manifestata si in primele luni ale acestui an.
Pe de alta parte, sunt voci care spun ca 2013 nu a debutat prea bine, ba chiar mai mult, in februarie situatia s-a deteriorat comparativ cu prima luna a anului, de la care nu astepta nimeni cine stie ce, aceasta fiind situatia in general la inceput de an.
Vio TransGrup a avut o evolutie foarte buna in 2012. „Catre finalul anului trecut au crescut volumele de marfa si am mers din plin pana in ultima zi. In conditiile actuale ne dorim ca 2013 sa fie macar un an de stagnare ca volum si cifra de afaceri, daca nu va creste“, a declarat Viorel Angelescu.
Iar Bogdan Taut, reprezentantul Vasco, a explicat decizia de a renunta la contractul de transport pe relatia Romania-Spania si de a se reorienta catre transport intracomunitar, Germania-Anglia, pe care tarifele de transport sunt mult mai bune, prin faptul ca, „analizand ianuarie 2013 si ianuarie 2012, pot spune ca a fost mai bine din perspectiva profitului si, chiar daca pasul pe care l-am facut ne-a scazut rulajul si incasarile, am reusit sa crestem profitul“.
Aceasta situatie nu a fost singulara pe piata, unele companii luand chiar decizia de a intra cu totul pe alt segment de activitate. …

Articole similare