Teste Comparative

31.03.2016 / Heikki LAUREL

Testele arctice, care se desfasoara in fiecare iarna in Finlanda, sunt de multi ani o traditie. Timp de doua saptamani, cele sase vanuri inscrise in competitie sunt supuse unor probe complexe de conducere, manevrabilitate, pornire la rece la temperaturi extreme, incarcare etc. Chiar daca anul acesta temperaturile nu au fost foarte coborate nici macar la Cercul Polar, conditiile de trafic extrem de dificile, pe drumuri alunecoase, au pus la grea incercare concurentii. Rezultatele au fost stranse, iar Volkswagen Caddy s-a impus la un punct in fata Renault Kangoo. Dacia Dokker a ocupat un onorabil loc patru si a surprins placut prin functionalitate si consum redus de combustibil, fiind catalogat ca avand cel mai bun raport calitate-pret.
 

01.02.2016 / Beatrice Zavoeanu

Ca o traditie inceputa in urma cu patru ani, juriul International Truck of the Year a organizat si la editia din 2015 a Solutrans, care a avut loc la sfarsitul lui noiembrie la Lyon, un test comparativ cu camioane care folosesc diferite tehnologii de propulsie alternativa la diesel. Iveco a participat cu trei camioane Eurocargo de distributie pe gaz natural comprimat (unul cu cutie automatizata si doua cu cutie manuala), Renault Trucks a adus tot un camion pe gaz - o autogunoiera imprumutata pentru testul demonstrativ de la un client - Scania a fost reprezentata tot de un camion pe gaz, iar Mitsubishi Fuso a adus doua Canter, unul hibrid si unul complet electric.
 

26.03.2015 / Gianenrico Griffini

In 2013, guvernul finlandez a aprobat folosirea de vehicule lungi, cu noua axe si masa totala de 76 t, astfel ca ele au devenit tot mai populare. Potrivit regulamentelor din aceasta tara, la un astfel de ansamblu conditia suplimentara este ca cel putin 65% din greutatea totala sa fie pe axe cu roti duble. Am avut ocazia sa testez doua astfel de camioane, un Volvo FH 16-750 pentru transport de busteni si un Sisu Polar, basculabil, pentru transport de pietris.

Primul este un ansamblu format dintr-un autotractor cu patru axe, D 16 K de 16,1 l, 750 CP si cuplu maxim de 3.550 Nm, plus remorca cu cinci axe.
FH 16-750 are cateva caracteristici tehnice specifice transportului de busteni. Demna de mentionat este suspensia pneumatica a camionului rigid, a doua axa fiind liftanta.
 

30.06.2015 / Trafic Media

In aceasta primavara, testul comparativ de camioane Euro 6 coordonat de Reinert Logistics a intrat in a doua runda, protagonistii fiind noile modele de camion din categoria 440-460 CP. Editura germana Huss-Verlag GmbH a initiat in 2012 primul test comparativ de camioane The bestof9.eu, denumit astfel deoarece in competitie intra noua autotractoare, apartinand celor sapte producatori europeni. Sustinut de revistele germane „Transport” si „Logistra”, primul test extensiv care compara consumurile, dar si fiabilitatea in exploatare a celor noua autocamioane pe durata a 27 de luni, s-a incheiat anul trecut inainte de IAA Hanovra. Vehiculele au parcurs fiecare peste 300.000 km in transport international, in conditii normale de exploatare, in flota operatorului german Reinert Logistics.
 

26.03.2015 / Marilena Matei, Cristiana Sandulescu

Desi industria de autovehicule pentru transport de persoane a traversat o perioada mai dificila, ca urmare a reducerii investitiilor facute de autoritatile locale, Daimler a tinut sa demonstreze ca dezvoltarea tehnologiei nu a batut pasul pe loc, ci dimpotriva: noi produse sunt in „pole-position“ pentru a fi lansate, tehnologia existenta fiind continuu slefuita pentru a imbunatati eficienta, siguranta si confortul transportului. Si, cum Daimler are traditie in testarea indelungata a produselor sale inainte de lansare in conditii extreme - de la temperaturi de -40 oC pana la +40 oC - producatorul german a invitat presa de specialitate sa testeze impreuna cu specialistii sai stabilitatea, tractiunea si proprietatile sistemelor de franare ale tuturor vehiculelor de transport de persoane Daimler pe un lac inghetat din nordul Suediei. Testele s-au desfasurat timp de mai bine de sapte ore, jurnalistii avand la dispozitie sase autovehicule de test: Travego Safety Coach, Tourismo K, Sprinter Travel 65, Setra 516 HDH, Citaro G si CapaCity L, ultimele doua, articulate.
 

26.03.2015 / Trafic Media

La a 29-a editie a Arctic Van Test, cele sase masini participante au fost impartite in mod egal in doua grupe, de 1 t - unde Mercedes-Benz Vito si Renault Trafic erau noi pe piata finlandeza - respectiv 3,5 t - unde noul Fiat Ducato, testat si el pentru prima data in Finlanda, s-a intrecut cu Ford Transit si Opel Movano. La ambele categorii, batalia a fost foarte stransa, iar participantii la test au putut gasi pentru fiecare model si numeroase puncte forte, dar si cateva aspecte unde mai e loc de imbunatatiri.

Editia din acest an a Arctic Van Test a inceput in aceeasi maniera din anii anteriori: vehiculele au fost aduse in Mäntsälä, unde echipa - formata din jurnalistii Pentti Mustonen, Heikki Laurell, Halvdan Korsmo, Anders Karlsson, Johannes Reichel, Leo Van Hoorick, Tero Lahtinen, Kari Heikkinen, Eino Malm, Henri Pakarinen si Rickhard Kienberger - le-a verificat, impreuna cu incarcatura si echipamentele.
 

28.01.2015 / Paul White

Competitia anuala European Truck Challenge este un eveniment de exceptie, pentru ca nu isi propune doar sa nominalizeze un „rege al soselelor“, ci si sa masoare cu acuratete performantele camioanelor testate si sa puna la dispozitia operatorilor cifre concrete. Nu trebuie pierdut insa din vedere faptul ca toate vehiculele inscrise in competitie sunt performante si, in plus, ceea ce conteaza foarte mult in momentul luarii deciziei de a cumpara un anumit camion sau altul este relatia personala cu dealerul.

Pentru a elimina „variabilele“ din concurs, gazdele evenimentului - revistele ETC si DVZ - au facut cateva aranjamente speciale.
 



Page 1 of 2